Toon posts:

Uitgesloten door m’n Macbook

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-03 14:15
Ik heb een clean Install gedaan van MacOS Big Sur op m’n MBP M1, nieuw accountje aangemaakt niks aan de hand.

Wil ik inloggen, kan dat niet, mijn wachtwoord werkt gewoon niet.

Ik kan hem vervolgens mbv Apple ID wijzigen maar hij geeft aan dat mijn Apple ID niet klopt.

Heb tot 2x toe mijn Apple ID wachtwoord gewijzigd en alles 3x opnieuw ingevoerd, maar hij wilt maar niet inloggen met Apple ID om het wachtwoord te wijzigen van de Mac. Het lijkt voor mij alsof mijn MacBook die wijzigingen van mijn Apple ID wachtwoord niet doorgestuurd krijgt oid.

Resetpassword via terminal kan ook niet want er staat na het invoeren van een nieuw wachtwoord: ‘De identiteitsgegevens kunnen niet worden gecontroleerd, omdat de adreslijstserver de gevraagde authenticatiemethode niet ondersteunt’

Ik kan de schijf niet nog een keer leeghalen want dan krijg ik het volgende:

Heb de andere partities wel leeggehaald, vervolgens opnieuw opgestart, Mac gaf aan dat ik moest herstellen, wil ik dit doen, staat er ‘Permission denied’. Dus ik kan nu echt geen kant meer op.
Kortom, ik kan mijn MBP niet meer in en ik kom ook niet zo heel ver met internet.

Iemand nog tips of tricks?

[Voor 41% gewijzigd door RazorMaron op 13-02-2021 21:21]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Beste antwoord (via RazorMaron op 14-02-2021 05:20)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@RazorMaron Probeer hem eerst eens op deze manier te wissen en dan een Clean instal doen

1. Boot to recovery
2. Launch Terminal
3. Run terminal command: resetpassword
4. Click inside the Reset Password window , then choose Recovery Assistant in the menu bar then select Erase Mac.
5. Click Erase Mac in the window that opens, then click Erase Mac again to confirm. When done, your Mac restarts automatically.
6. After the reboot select wifi, and will prompt you for activation. When activation completes, you need to choose the option of [Exit to Recovery Utilities] which brings us back to the main recovery screen.
7. If the activation fails, make sure you are connected to the internet via your Wifi icon.
8. Once activation is completed. You will see the normal restore options. Choose reinstall macOS Big Sur.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Alle reacties

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:37
Misschien (nog een keer) een internet recovery doen?

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• RazorMaron
PD2JK schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:26:
Misschien (nog een keer) een internet recovery doen?
Geprobeerd, maar geen resultaat.

Had hiervoor de Data en Macintosh HD schijf gewist en toen MacOs geïnstalleerd

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

• Update94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:46
Misschien helpt dit niet, maar zorg dat je zeker weet dat je keyboard language klopt. Anders denk je misschien dat je bijvoorbeeld een "@" intikt terwijl dat eigenlijk een ander karakter is.

[Voor 5% gewijzigd door Update94 op 13-02-2021 21:17]

• RazorMaron
Update94 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:16:
Misschien helpt dit niet, maar zorg dat je zeker weet dat je keyboard language klopt. Anders denk je misschien dat je bijvoorbeeld een "@" intikt terwijl dat eigenlijk een ander karakter is.
Ik heb een wachtwoord bestaande uit letters en cijfers dus geen speciale tekens.

Ik heb mijn beginpost ge-update

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:38
Misschien dat het herinstalleren niet werkt door Secure Boot? Zet dat eens tijdelijk uit?

https://www.google.nl/amp...ecure-Boot-on-Mac%3famp=1

• RazorMaron
Dennisweb schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:25:
Misschien dat het herinstalleren niet werkt door Secure Boot? Zet dat eens tijdelijk uit?

https://www.google.nl/amp...ecure-Boot-on-Mac%3famp=1
Werkt helaas ook niet.

Heb hem weer opnieuw geïnstalleerd, Nieuw account, Nieuw wachtwoord, gewoon 4 letters. Zonder dit keer met Apple ID te verbinden, maar nee hoor, ik kom er nogsteeds niet in. Ik zie wel dat hij alles registreert wat het ‘geheugensteuntje’ bij het wachtwoord is exact wat ik heb ingetikt toen ik dat kon instellen.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:52
Nieuwe MacBook of 2e hands gekocht?

Wellicht verwacht hij een andere eigenaar bij de MacBook?
Niet bedoelende hij gestolen is ofzo, maar zo”n Kock zit ook op Ipad en IPhone.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@RazorMaron Probeer hem eerst eens op deze manier te wissen en dan een Clean instal doen

1. Boot to recovery
2. Launch Terminal
4. Click inside the Reset Password window , then choose Recovery Assistant in the menu bar then select Erase Mac.
5. Click Erase Mac in the window that opens, then click Erase Mac again to confirm. When done, your Mac restarts automatically.
6. After the reboot select wifi, and will prompt you for activation. When activation completes, you need to choose the option of [Exit to Recovery Utilities] which brings us back to the main recovery screen.
7. If the activation fails, make sure you are connected to the internet via your Wifi icon.
8. Once activation is completed. You will see the normal restore options. Choose reinstall macOS Big Sur.

• RazorMaron
Greatsword schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:34:

1. Boot to recovery
2. Launch Terminal
Dit is inderdaad de oplossing, na nog verder onderzoek concludeer ik gewoon dat het een bug oid is. De guides van Apple helpen niet in dat geval.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

RazorMaron schreef op zondag 14 februari 2021 @ 05:20:
[...]

Dit is inderdaad de oplossing, na nog verder onderzoek concludeer ik gewoon dat het een bug oid is. De guides van Apple helpen niet in dat geval.
Heb al 3 M1’s gehad dus weet inmiddels hoe ik hier mee om moet gaan, maar inderdaad erg vervelend als je al jaren clean installs uitvoert en het ineens niet meer lukt op de normale manier;)

• RazorMaron
Greatsword schreef op zondag 14 februari 2021 @ 10:42:
[...]

Heb al 3 M1’s gehad dus weet inmiddels hoe ik hier mee om moet gaan, maar inderdaad erg vervelend als je al jaren clean installs uitvoert en het ineens niet meer lukt op de normale manier;)
Denk je dat het een bug is? Wel een beetje tegenvallend dat zoiets 'belangrijks' dan nog niet is opgelost.

• Ragbips
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-03-2022
Ik heb ditzelfde probleem gehad. Ik had een AppleID aangemaakt maar blijkbaar moet je ook een keer op iCloud ingelogd hebben om alles werkend te krijgen. Tijdens de installatie is er een paar microseconden een foutmelding te zien als je iCloud niet werkt en blijf je in een loopje hangen. Als je dan herstart zijn de accounts die je hebt gemaakt er wel maar werkt geen enkel wachtwoord en werkt het wachtwoord herstellen ook niet.
Oplossing was voor mij om even in te loggen op iCloud via andere pc en dan alles leegpleuren en installatie weer doorlopen 8)7
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee