Probleem met levering DHL i.v.m. huisnummertoevoeging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 01:18
Korte samenvatting onderaan, lange versie hieronder:

Sinds 1,5 week zijn wij ingetrokken in onze nieuwe woning (vrijstaand). Wij hebben een huisnummer met een toevoeging, laten we zeggen 40-A. Ongeveer 100 meter terug in de straat staat huisnummer 40 van de 'buren', dit pand staat al geruime tijd leeg en is onlangs verkocht onder voorbehoud. Hier zal echter een grondige verbouwing plaatsvinden alvorens de nieuwe bewoners het huis betrekken. De oude bewoners van 40 ken ik niet, die waren al lang weg voordat ik hier kwam wonen.

Nu heb ik een probleem met DHL Parcel. Zij (of in ieder geval, een groot deel van hun bezorgers) kloppen steevast bij huisnummer 40 aan, waarna men het pakketje op "geweigerd" zet omdat het pand leegstaat. Deze zendingen gaan dan retour afzender. Op de pakketjes staat duidelijk mijn huisnummer + toevoeging vermeld, zeg maar 40-A. Ook mijn naam etc. staan correct op de label. Ik heb zelf een pakketbrievenbus vooraan de oprit, met hierop 2x mijn huisnummer (1x met koeienletters aan de zijkant en 1x met normale letters aan de voorkant). Tevens heb ik aan de andere zijde van mijn oprit een huisnummerbord met ledverlichting hangen, met hierop huisnummer 40-A. Mijn huisnummer staat dus 3x vermeld, maar je moet wel even voor mijn oprit stoppen en je hoofd naar rechts draaien.

Ik ben nu in 1,5 week tijd 6 pakketjes 'kwijtgeraakt'. 2 pakketjes hadden ze, naar later bleek, in een schuur achter huisnummer 40 achtergelaten. Op advies van een andere DHL chauffeusse (welke als enige van DHL alles netjes bij mij levert), ben ik daar gaan kijken. Echter de laatste 4 pakketten gaan allemaal retour afzender en worden gescand als "geweigerd" of "foutief adres, bewoners verhuisd". Het gaat om zendingen van verschillende webshops, waaronder een duur pakket uit het buitenland.

Uiteraard heb ik inmiddels 4x telefonisch contact gehad met DHL. Zij beloven mij telkens beterschap, zou doorgegeven worden via leidinggevende aan de betreffende bezorger(s), maar het gaat nog steeds mis. Als laatste vanavond nog, 2 pakketjes van Amazon wederom "geweigerd". Heb ook contact gelegd met de webcare van DHL via Facebook maar meer dan een melding aanmaken doen / kunnen ze vooralsnog niet.

Wat kan ik nu doen? Kan mijn rechtsbijstandverzekering hier nog iets in betekenen? Heb inmiddels ook contact gehad met de afzenders (1x Bol 1x Amazon) en hen ook een klacht cq. onderzoek laten instellen.

Maandag ga ik wederom bellen met DHL maar ik word hier onderhand *****ziek van. Andere pakketdiensten zoals PostNL, DPD, DHL Express hebben allemaal netjes bij mij geleverd de afgelopen 1,5 week. Het lijkt alleen mis te gaan bij DHL Parcel.

Resumé:
- DHL gaat steevast bij onbewoond pand nummer 40 langs met mijn pakketten van 40-A.
- Pakketten worden ofwel onbeheerd in schuurtje nr 40 achtergelaten, of gaan retour afzender.
- Contact met DHL klantenservice heeft vooralsnog geen beterschap opgeleverd.
- Persoonlijk aanspreken van DHL bezorgers die wel bij mij aan de deur kwamen, heeft vooralsnog niet geholpen.
- Welke stappen kan ik nu nog ondernemen?

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Bordje ophangen bij nummer 40 met de tekst "40-A 100 meter verderop afleveren!!" :)

[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 13-02-2021 20:02 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Microkid schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:01:
Bordje ophangen bij nummer 40 met de tekst "40-A 100 meter verderop afleveren!!" :)
Dat was mijn volgende stap inderdaad, maar dan moet ik wel contact krijgen met de oude bewoners van 40. Ik ken ze niet, maar ik ga maandag contact leggen met hun makelaar of ik een briefje mag ophangen aan de voordeur cq. brievenbus. Ik ben echter bang dat betreffende chauffeurs inmiddels niet eens meer stoppen bij genoemd pand, omdat vanaf de weg duidelijk is dat het pand leegstaat. Dan zullen ze waarschijnlijk een briefje aan de voordeur ook niet lezen, maar ik ga het proberen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:04
Een notitie toevoegen in het veld waar je de bedrijfsnaam kan invullen tijdens het bestellen op een webshop. Deze wordt dan geprint op het verzendlabel.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
wodkabuikje schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:04:
Een notitie toevoegen in het veld waar je de bedrijfsnaam kan invullen tijdens het bestellen op een webshop. Deze wordt dan geprint op het verzendlabel.
Goede tip, je kan niet bij elke webshop een opmerking achterlaten wat geprint wordt, maar bedrijfsnaamveld kan natuurlijk wel. Ga ik zeker proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04:17
Je nieuwe buren vragen of ze '40A' op hun brievenbus/huis willen plakken en dan zelf '40B' nemen? Eventueel nog een onderschrift met '40b - 100 meter naar rechts'? En bij jou hetzelfde alleen dan 40a naar links?

Als jullie dat beiden doen zullen jullie hier uiteindelijk beiden profijt van hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zolang er nog niemand woont en er verbouwd wordt kun je toch prima een geplastificeerd papiertje op het raam plakken? Niemand die er last van heeft. Zodra de nieuwe bewoners zich bij de woning melden, geef je ze een lekker bier/wijnpakketje als ijsbreker en vertel je even wat er gaande is met de bezorgers en of ze samen met jou mee willen denken in een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:12

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Hi-Sintar schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:09:
[...]

Goede tip, je kan niet bij elke webshop een opmerking achterlaten wat geprint wordt, maar bedrijfsnaamveld kan natuurlijk wel. Ga ik zeker proberen!
Pas op dat je dan niet (automatisch) als bedrijf wordt gezien met je bedrijfje '40A 100m Verderop'. Zal zo'n vaart niet lopen, maar je weet het nooit. Doei consumentenrecht.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
sypie schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:37:
Zolang er nog niemand woont en er verbouwd wordt kun je toch prima een geplastificeerd papiertje op het raam plakken? Niemand die er last van heeft. Zodra de nieuwe bewoners zich bij de woning melden, geef je ze een lekker bier/wijnpakketje als ijsbreker en vertel je even wat er gaande is met de bezorgers en of ze samen met jou mee willen denken in een oplossing.
Doe het liever toch in overleg, wil niemand tegen de schenen schoppen (is een klein dorp). Denk dat het geen probleem is voor de oude / nieuwe bewoners maar dan heb ik het iig netjes aangekaart via de makelaar.
Belindo schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:51:
[...]

Pas op dat je dan niet (automatisch) als bedrijf wordt gezien met je bedrijfje '40A 100m Verderop'. Zal zo'n vaart niet lopen, maar je weet het nooit. Doei consumentenrecht.
Bij Amazon kan je een appartement, unit, floor etc. invullen. Dan komt dit netjes onder de straatnaam / huisnummer te staan. Heb dit zojuist geprobeerd, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoutertje
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:34
Dubbelcheck. Je spreekt over een 'huisnummertoevoeging'. Dat is iets wezenlijk anders dan een 'huisletter'. Veel bedrijven hebben hier inderdaad moeite mee. Als jouw 'A' een echte huisnummertoevoeging is, zou ik overwegen om dat door de gemeente om te laten zetten in een huisletter. Alhoewel zo'n omzetting ook garant staat voor administratieve feestjes...

Zie eventueel bagviewer.kadaster.nl om te zien of er met jouw adres iets opvallends aan de hand is.

En een beetje afhankelijk van de situatie in de straat, zou je bij de gemeente een verzoek kunnen indienen om een onderbordje onder het straaknaambord te plaatsen. Zoiets als https://www.informatiebor...s-routebord-2-richtingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Scoutertje schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:26:
Dubbelcheck. Je spreekt over een 'huisnummertoevoeging'. Dat is iets wezenlijk anders dan een 'huisletter'. Veel bedrijven hebben hier inderdaad moeite mee. Als jouw 'A' een echte huisnummertoevoeging is, zou ik overwegen om dat door de gemeente om te laten zetten in een huisletter. Alhoewel zo'n omzetting ook garant staat voor administratieve feestjes...

Zie eventueel bagviewer.kadaster.nl om te zien of er met jouw adres iets opvallends aan de hand is.

En een beetje afhankelijk van de situatie in de straat, zou je bij de gemeente een verzoek kunnen indienen om een onderbordje onder het straaknaambord te plaatsen. Zoiets als https://www.informatiebor...s-routebord-2-richtingen/
Het staat inderdaad als huisletter aangegeven, dan heb ik het verkeerd aangeduid. Op veel websites wordt er geproken over toevoeging, vandaar. Ik kan bijv. als huisnummer niet 40A invoeren, ik moet de letter A invoeren in het vakje "toevoeging". Vaak krijg je een foutmelding dat een huisnummer alleen uit cijfers mag bestaan.

De oorsprong bij mijn adres ligt in het feit dat de ingang voorheen in een zijstraatje bevond. Het adres was ook een andere straatnaam met enkel een huisnummer. De eerste bewoners hebben een stuk grond aangekocht en een nieuwe oprit gemaakt. De ingang is dan ook veranderd en is nu via een andere straat, vandaar huisletter A. Deze situatie is inmiddels al 20 jaar zo, maar kennelijk hebben sommige navigatiesystemen hier nog steeds moeite mee en komen uit op enkel nr 40. De huizen liggen niet naast elkaar, er zit zelfs een kruispuntje tussen. De DHL chauffeurs kijken niet verder dan wat hun navigatie aangeeft, waardoor keer op keer deze fout gemaakt wordt. Andere postbedrijven weten mij wel allemaal te vinden. Google Maps bijv. komt recht voor mijn oprit uit, met huisletter. Andere systemen kennen niet eens 40A, waaronder mijn eigen auto met navigatiesoftware uit 2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:57
Hi-Sintar schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:54:
[...]

Het staat inderdaad als huisletter aangegeven, dan heb ik het verkeerd aangeduid. Op veel websites wordt er geproken over toevoeging, vandaar. Ik kan bijv. als huisnummer niet 40A invoeren, ik moet de letter A invoeren in het vakje "toevoeging". Vaak krijg je een foutmelding dat een huisnummer alleen uit cijfers mag bestaan.

De oorsprong bij mijn adres ligt in het feit dat de ingang voorheen in een zijstraatje bevond. Het adres was ook een andere straatnaam met enkel een huisnummer. De eerste bewoners hebben een stuk grond aangekocht en een nieuwe oprit gemaakt. De ingang is dan ook veranderd en is nu via een andere straat, vandaar huisletter A. Deze situatie is inmiddels al 20 jaar zo, maar kennelijk hebben sommige navigatiesystemen hier nog steeds moeite mee en komen uit op enkel nr 40. De huizen liggen niet naast elkaar, er zit zelfs een kruispuntje tussen. De DHL chauffeurs kijken niet verder dan wat hun navigatie aangeeft, waardoor keer op keer deze fout gemaakt wordt. Andere postbedrijven weten mij wel allemaal te vinden. Google Maps bijv. komt recht voor mijn oprit uit, met huisletter. Andere systemen kennen niet eens 40A, waaronder mijn eigen auto met navigatiesoftware uit 2020.
Zo een situatie heb je ook in Wormerveer.
Ben zelf pakketbezorger en kon altijd nummertje A nergens vinden.
Wat bleek: die was aan de overkant waartussen een provinciale weg loopt.
Heb al die pakketten retour afzender geschoten omdat ik het dus niet kon vinden.
Pas bij toeval kwam ik er achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Tartarus schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:02:
[...]

Zo een situatie heb je ook in Wormerveer.
Heb al die pakketten retour afzender geschoten omdat ik het dus niet kon vinden.
Hebben die mensen daar niet over geklaagd? Hoe gaat dat in zo'n geval, word je hier vrij snel op aangesproken door je leidinggevende, of wordt er eigenlijk niets mee gedaan?

Mijn situatie:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Hi-Sintar schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:06:
[...]

Hebben die mensen daar niet over geklaagd? Hoe gaat dat in zo'n geval, word je hier vrij snel op aangesproken door je leidinggevende, of wordt er eigenlijk niets mee gedaan?

Mijn situatie:

***members only***
Ik heb er persoonlijk niets van gehoord. Gelukkig heb ik maar twee keer retour gestuurd totdat ik er achter kwam waar ze zaten. Heb ze mijn excuses aangeboden. Ze vonden het overigens doodnormaal dat ik hun woning niet kon vinden.

Jouw situatie is trouwens echt heel rampzalig als ik het zo zie 🤦🏼‍♂️

[ Voor 6% gewijzigd door Tartarus op 13-02-2021 22:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Als ik die plattegrond zo bekijk, snap ik het wel.
Wat zou jij doen? Kom je aan op 40, zoek je eromheen naar 40a, maar dat zijn weer andere nummers.
Gewoon een sticker plakken op 40, dat jij 100 m verderop zit. Nieuwe bewoners zullen ook geen zin hebben om elke dag jouw pakjes aan te nemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Mijn reden van klagen is natuurlijk ook niet om de chauffeurs een schop onder de kont te geven, maar om ervoor te zorgen dat het in de toekomst niet meer misgaat. Volgens mij is het een kwestie van 1x ontdekken en daarna komt het goed, voor de betreffende chauffeurs. Gisteren een DHL chauffeur toevallig gespot en aangesproken, die was ook onderweg naar huisnummer 40 met mijn pakketje want "navigatie geeft daar aan". Hem mijn woning getoond en een flesje drinken aangeboden. Hij zou het doorvertellen en hem zou het niet meer overkomen. Echter de volgende dag (vandaag) weer 3 pakketjes retour, waaronder 1x de middagbezorger en 2x de avondbezorger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Anoniem: 454358 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:19:
Als ik die plattegrond zo bekijk, snap ik het wel.
Wat zou jij doen? Kom je aan op 40, zoek je eromheen naar 40a, maar dat zijn weer andere nummers.
Gewoon een sticker plakken op 40, dat jij 100 m verderop zit. Nieuwe bewoners zullen ook geen zin hebben om elke dag jouw pakjes aan te nemen
Logischerwijs komt na 40, 40A (of 42). Dus je volgt de straat en de volgende woning is de mijne. De andere 2 woningen die op de plattegrond ertussen staan, hebben beiden een andere ingang en horen bij het eerste zijstraatje rechts (vanuit 40 gezien). Bij huisnummer 40 staat ook duidelijk 40 op de brievenbus, niet 40A. Kwestie van 1 pand doorrijden dus. Waarom kunnen de andere koeriers het wel? PostNL, DPD, GLS, DHL Express zijn hier allemaal langsgeweest en enkel DHL Parcel gaat fout, en dan ook niet alle chauffeurs van DHL maar een enkeling. Mijns inziens meer gemakzucht dan "ik kan het echt niet vinden" want zo ingewikkeld is het niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:33
Hi-Sintar schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:06:
[...]

Mijn situatie:

***members only***
whoot. Ik zou eens bij de gemeente gaan vragen hoe ze dat huisnummerbesluit dat ze oop hebben genomen zien. Een huisnummer met een toevoeging verwacht je niet met andere percelen ertussen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
Gewoon een briefje ophangen.
Als er nieuwe bewoners komen, dan bellen ze wel even aan om te vragen of dat briefje er af mag.
Groot kans dat ze hem zelfs trouwens laten hangen inderdaad, omdat ze niet de hele tijd jouw pakketjes willen aannemen.

Door nu te willen wachten op toestemming van makelaar / oude bewoners ondervind je zelf meer last dan de eventuele last die je denkt te berokkenen door een simpel briefje op te hangen bij hun deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
StevenK schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:25:
[...]

whoot. Ik zou eens bij de gemeente gaan vragen hoe ze dat huisnummerbesluit dat ze oop hebben genomen zien. Een huisnummer met een toevoeging verwacht je niet met andere percelen ertussen.
Gebeurd veel vaker dan je denkt.
Ervaring mee in meerdere steden zelfs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Heb even de ingangen van de percelen / opritten met een streepje aangegeven, dan is het wellicht wat duidelijker. Het is echt niet zo ingewikkeld als het lijkt, alleen ja, je moet even doorrijden.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scoutertje
StevenK schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:25:
[...]

Ik werk zelf op een plek waar - ook - huisnummers worden uitgegeven.
Je probeert aan alle kanten om onlogische situaties te voorkomen maar je ontkomt er _niet_ aan.
Zeker in dit soort situaties, waar oud en nieuw - door elkaar heenlopen en kavels zijn gesplitst, is het helemaal niet vreemd om achter elkaar 38, 40-TR, 40A, 40B, 40, 44 tegen te komen... Dan lijkt het als snel of er een ambtenaar heeft zitten slapen totdat je misschien wel 100 jaar wordingsgeschiedenis achter elkaar legt.
En met hernummeren, zadel je inwoners met een enorme bak administratieve ellende op. Seen that...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Hier hetzelfde probleem, vaak racen de bezorgers ons adres met de toevoeging A (waar ze als eerste voorbij komen) gewoon voorbij en geven het af bij de buren met het huisnummer zonder toevoeging. Gelukkig hebben wij een goede relatie met de buren en komen ze m’n pakketje altijd even brengen, maar irritant is het wel. Groter huisnummer enz helpt niets.. de bezorgers kijken gewoon niet. Ik laat tegenwoordig het meeste op mijn werk afleveren om van dit gezeik af te zijn. Ik heb een hele mooie pakketbus thuis, maar dat helpt niet erg als ze niet naar het huisnummer kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:01

M2M

medicijnman

Bestaat huisnummer 42?

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Ja, in dit geval wel. Vandaar dat mijn woning dus 40-A werd, kwam tussen 40 en 42 in te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Chntl321 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:17:
Hier hetzelfde probleem, vaak racen de bezorgers ons adres met de toevoeging A (waar ze als eerste voorbij komen) gewoon voorbij en geven het af bij de buren met het huisnummer zonder toevoeging. Gelukkig hebben wij een goede relatie met de buren en komen ze m’n pakketje altijd even brengen, maar irritant is het wel. Groter huisnummer enz helpt niets.. de bezorgers kijken gewoon niet. Ik laat tegenwoordig het meeste op mijn werk afleveren om van dit gezeik af te zijn. Ik heb een hele mooie pakketbus thuis, maar dat helpt niet erg als ze niet naar het huisnummer kijken.
Je zou zeggen dat wanneer ze er een paar keer op gewezen worden (in dit geval door jouw buren), dat ze het daarna wel goed doen. Ik hoop dat mijn probleem ook definitief opgelost wordt zodra 40 bewoond is, dan maar een keertje naar de buren lopen, vind ik minder erg dan dat de pakketjes retour afzender gaan. Zo gaat 1 robotstofzuiger van het duurdere segment nu retour afzender naar een buitenlandse webshop (met belabberde support, reageren tot op heden niet op de mails). Ik ben benieuwd hoe dat afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Hi-Sintar schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:47:
[...]

Je zou zeggen dat wanneer ze er een paar keer op gewezen worden (in dit geval door jouw buren), dat ze het daarna wel goed doen. Ik hoop dat mijn probleem ook definitief opgelost wordt zodra 40 bewoond is, dan maar een keertje naar de buren lopen, vind ik minder erg dan dat de pakketjes retour afzender gaan. Zo gaat 1 robotstofzuiger van het duurdere segment nu retour afzender naar een buitenlandse webshop (met belabberde support, reageren tot op heden niet op de mails). Ik ben benieuwd hoe dat afloopt.
In dat geval had ik direct binnen het uur na het krijgen van die melding contact opgenomen met DHL en gezegd dat je die pakket onderschept wil hebben en alsnog wil ontvangen. Desnoods maar bij een afhaalpunt maar zeker niet retour laten sturen.
Die recht heb je gewoon als ontvanger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

President schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:32:
Je nieuwe buren vragen of ze '40A' op hun brievenbus/huis willen plakken en dan zelf '40B' nemen? Eventueel nog een onderschrift met '40b - 100 meter naar rechts'? En bij jou hetzelfde alleen dan 40a naar links?

Als jullie dat beiden doen zullen jullie hier uiteindelijk beiden profijt van hebben.
Goed idee. Dan krijgen je niet bestaande buren iig steevast je post en doet DHL alles goed!

Het probleem is 40 en 40a. Niet 40a en 40b. Ik heb in een soortgelijke situatie gewoond, dat was eigenlijk pas opgelost toen ik de bezorger 3x op straat heb opgewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:25
Ik woon zelf op 87-A, en hier gaat het ook af en toe mis.

Maar er bestaat geen 87. Ligt het aan mij, of is het gebruikelijk dat er bij toevoegingen geen "heel" nummer meer bestaat? Dus als door veranderingen nummer 21 nu 3 huisnummers herbergt, wordt dat 21-A, 21-B en 21-C. De hele 21 verdwijnt dan. (En dat is ook een signaal voor pakketbezorgers, als die een 21 tegenkomen kunnen ze denken dat het iets interns is)

Als mijn redenatie klopt, moet de gemeente misschien de zaak logischer inrichten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scoutertje
TomsDiner schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:05:
Ligt het aan mij, of is het gebruikelijk dat er bij toevoegingen geen "heel" nummer meer bestaat?
Nee.
Want dat zou betekenen dat je iemand die wellicht niks met jouw zaak te maken heeft met een nummerwijziging opzadelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:43
Het adres 40A bestaat dus wel volledig officieel en is niet zo gekomen door beunhazerij waarbij mogelijk bepaalde instanties zijn overgeslagen. Dat veel navigatie systemen het schijnbaar niet kunnen vinden, terwijl het wel al 20 jaar zou bestaan doet mij vermoeden dat het mogelijk niet helemaal op correcte wijze tot stand gekomen is.
Wat kan ik nu doen? Kan mijn rechtsbijstandverzekering hier nog iets in betekenen? Heb inmiddels ook contact gehad met de afzenders (1x Bol 1x Amazon) en hen ook een klacht cq. onderzoek laten instellen.

Maandag ga ik wederom bellen met DHL maar ik word hier onderhand *****ziek van. Andere pakketdiensten zoals PostNL, DPD, DHL Express hebben allemaal netjes bij mij geleverd de afgelopen 1,5 week. Het lijkt alleen mis te gaan bij DHL Parcel.

Resumé:
- DHL gaat steevast bij onbewoond pand nummer 40 langs met mijn pakketten van 40-A.
- Pakketten worden ofwel onbeheerd in schuurtje nr 40 achtergelaten, of gaan retour afzender.
- Contact met DHL klantenservice heeft vooralsnog geen beterschap opgeleverd.
- Persoonlijk aanspreken van DHL bezorgers die wel bij mij aan de deur kwamen, heeft vooralsnog niet geholpen.
- Welke stappen kan ik nu nog ondernemen?
Ik zie niet direct wat jouw RBV hieraan zou moeten doen, jij bent immers geen opdracht gever en dus juridisch gezien ook geen partij. De opdrachtgevers (de webshops in deze ) zijn er voor verantwoordelijk dat er correct bezorgt wordt bij jou en moeten dat regelen met de vervoerders die zij gebruiken. Ik zou beginnen met daar te klagen en er niet zelf tussen gaan zitten bij DHL en / of andere bezorgers. Die bezorgen hebben in principe immers geen verplichtingen richting jou. De juridisch correcte route is jij klaagt bij verzender (de partij waarmee jij een overeenkomst hebt), deze partij klaagt bij de vervoerder waar zij een overeenkomt mee hebben. Een webshop, zeker de wat grotere, kunnen ook veel meer gedaan krijgen bij een vervoerder.

Zelf regelen kan even helpen, maar zodra een andere bezorger jouw route krijgt kan dit probleem weer van voren af aan beginnen als het niet fatsoenlijk geregeld wordt in de (navigatie) systemen die deze partij(en) gebruikt c.q. gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Dennism op 14-02-2021 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Tartarus schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 23:55:
[...]

In dat geval had ik direct binnen het uur na het krijgen van die melding contact opgenomen met DHL en gezegd dat je die pakket onderschept wil hebben en alsnog wil ontvangen. Desnoods maar bij een afhaalpunt maar zeker niet retour laten sturen.
Die recht heb je gewoon als ontvanger.
Gedaan, konden zogenaamd de chauffeur niet bereiken. Zouden nog proberen het pakketje bij het depot tegen te houden, niet gelukt, retour naar het buitenland gegaan. Ook het pakketje van vanmiddag, zag om 12.49u dat er om 12.42 de scan "geweigerd" was gegeven, direct in de auto gesprongen en rondjes gereden maar de chauffeur niet meer kunnen achterhalen. In de tussentijd 20min in de wacht gestaan. Toen ik iemand aan de lijn kreeg, beloofde zij dat ze via de leidinggevende zou pogen de chauffeur te bereiken en als deze in de buurt zou zijn, het pakketje alsnog geleverd zou worden. Niets gehoord en niemand gezien. Ze beloofde dat dit wellicht mijn laatste telefoontje naar hun zou zijn. Als kers op de taart scant de avondbezorger omstreeks 17.00 uur nog 2 pakketjes als "geweigerd". Toen ik hier om 17.35u achterkwam, was de klantenservice alweer gesloten, want tot 17.30u bereikbaar. Wordt maandag weer bellen maar inmiddels ben ik al een aardig bedrag aan belkosten, brandstof en tijd kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
Hi-Sintar schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:15:
[...]

Gedaan, konden zogenaamd de chauffeur niet bereiken. Zouden nog proberen het pakketje bij het depot tegen te houden, niet gelukt, retour naar het buitenland gegaan. Ook het pakketje van vanmiddag, zag om 12.49u dat er om 12.42 de scan "geweigerd" was gegeven, direct in de auto gesprongen en rondjes gereden maar de chauffeur niet meer kunnen achterhalen. In de tussentijd 20min in de wacht gestaan. Toen ik iemand aan de lijn kreeg, beloofde zij dat ze via de leidinggevende zou pogen de chauffeur te bereiken en als deze in de buurt zou zijn, het pakketje alsnog geleverd zou worden. Niets gehoord en niemand gezien. Ze beloofde dat dit wellicht mijn laatste telefoontje naar hun zou zijn. Als kers op de taart scant de avondbezorger omstreeks 17.00 uur nog 2 pakketjes als "geweigerd". Toen ik hier om 17.35u achterkwam, was de klantenservice alweer gesloten, want tot 17.30u bereikbaar. Wordt maandag weer bellen maar inmiddels ben ik al een aardig bedrag aan belkosten, brandstof en tijd kwijt.
Frustrerend zeg. Ik krijg er serieus kippenvel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:40
Hi-Sintar schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:15:
[...]

Poeh... misschien een paal met een stuk gelamineerd plaat vermelden dat ze aan de overkant moeten zijn. Ja ik zou er ook gek van worden. Misschien maar standaard bij het depot afhalen, zeker voor de buitenlandse pakketten? Of zou er geen optie bij DHL zijn dat ze een opmerking maken bij jouw adres, dat als er buitenlandse pakketten binnenkomen (volgens mij herstickeren ze dan), duidelijk iets mee krijgt op de sticker?

Vragen welke merk navigatie ze gebruiken en die aanschrijven (ik begrijp dat 40a als 40 wordt gezien)? Vraag is natuurlijk hoe snel DHL de updates (laat) doorvoeren.

[ Voor 5% gewijzigd door mgizmo op 14-02-2021 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-05 11:28
Misschien wat meer werk, maar een hoop minder ergernis. Je pakketen laten bezorgen bij een afhaalpunt geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:41
Tartarus schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:02:
Een bekende is ook pakketbezorger en was erg blij met OpenStreetMap (of eigenlijk: de MAPS.ME-app die OpenStreetMap als kaart gebruikt).

OSM zelf importeert de BAG van het Kadaster en heeft een overlay met huisnummers. Moet je ieder adres mee kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Thralas schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:35:
[...]

Een bekende is ook pakketbezorger en was erg blij met OpenStreetMap (of eigenlijk: de MAPS.ME-app die OpenStreetMap als kaart gebruikt).

OSM zelf importeert de BAG van het Kadaster en heeft een overlay met huisnummers. Moet je ieder adres mee kunnen vinden.
Oh, die gebruik ik ook wel.
Na 2 keer rijden in een wijk gaat het daarna weer op de automatische piloot 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Dennism schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:12:
Het adres 40A bestaat dus wel volledig officieel en is niet zo gekomen door beunhazerij waarbij mogelijk bepaalde instanties zijn overgeslagen. Dat veel navigatie systemen het schijnbaar niet kunnen vinden, terwijl het wel al 20 jaar zou bestaan doet mij vermoeden dat het mogelijk niet helemaal op correcte wijze tot stand gekomen is.

[...]

Ik zie niet direct wat jouw RBV hieraan zou moeten doen, jij bent immers geen opdracht gever en dus juridisch gezien ook geen partij. De opdrachtgevers (de webshops in deze ) zijn er voor verantwoordelijk dat er correct bezorgt wordt bij jou en moeten dat regelen met de vervoerders die zij gebruiken. Ik zou beginnen met daar te klagen en er niet zelf tussen gaan zitten bij DHL en / of andere bezorgers. Die bezorgen hebben in principe immers geen verplichtingen richting jou. De juridisch correcte route is jij klaagt bij verzender (de partij waarmee jij een overeenkomst hebt), deze partij klaagt bij de vervoerder waar zij een overeenkomt mee hebben. Een webshop, zeker de wat grotere, kunnen ook veel meer gedaan krijgen bij een vervoerder.

Zelf regelen kan even helpen, maar zodra een andere bezorger jouw route krijgt kan dit probleem weer van voren af aan beginnen als het niet fatsoenlijk geregeld wordt in de (navigatie) systemen die deze partij(en) gebruikt c.q. gebruiken.
Is volledig officieel en kadastraal geregistreerd. Google Maps komt exact voor mijn oprit uit. Waze net zo, maar de ingebouwde navigatiesysteem van mijn auto herkend het huisnummer met toevoeging niet, enkel 40, ondanks dat het een recente update heeft. Geen idee welk systeem DHL gebruikt maar de klantenservice medewerkster kon mij wel vertellen dat het goed in de gps stond ingesteld. Een van de chauffeurs daarentegen gaf mij te kennen dat de navigatie hen naar 40 stuurt.

Ik ken het principe van "verzender is verantwoordelijk", ik heb zelf ook een webshop. In dit geval kan de verzendende partij hier weinig aan doen, het is echt de fout van een / enkele chauffeurs. Desalniettemin heeft zowel Bol als Amazon een navraag uitgezet hierover bij DHL. Lijkt mij alleen maar beter als dit door meerdere partijen wordt aangekaart, waaronder mijzelf. Klantenservice medewerkers zijn overigens tot nu toe meelevend en meewerkend geweest maar hebben helaas nog niet geleid tot een oplossing.

Wat hierboven genoemd werd (3x de bezorger buiten opgewacht waarna het pas goed kwam) heb ik ook overwogen, maar dat betekent dat ik urenlang voor pand 40 in mijn auto moet wachten op de DHL bezorger. Kost nog meer tijd en de volgende dag wellicht een andere chauffeur, begint het weer bij af.

Pick-up point kan, moet ik wel ongeveer 6km rijden maar goed, is een optie wat via de mail wordt aangeboden. Ik ben van mening dat het probleem opgelost moet worden door DHL, nu wordt het mijn probleem en mag ik straks alle DHL zendingen ophalen bij een pickup point. Lijkt me niet de bedoeling, het is niet zo dat ik ergens afgelegen woon waar men niet kan komen met een busje ;). Avondchauffeuse van DHL gaf aan dat ik de zendingen voortaan in de avond moest laten bezorgen en dat het dan goedkwam, echter werkt zij kennelijk niet in het weekend dus is het zaterdagavond weer misgegaan.

Maandag briefje ophangen bij 40, hopelijk lost dat het probleem grotendeels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:32

lordsnow

I know nothing

*knip* Dit is geen DHL ervaringentopic. Eigen, ongerelateerde, ervaringen mogen achterwege blijven.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 14-02-2021 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05 16:59

mark-k

AKA markkNL

Met dat briefje wordt het wel hopen dat je bezorger inmiddels niet al 3x bij 40 gestaan heeft en nu als hij het adres ziet meteen al de zooi retour boekt zonder langs te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
mark-k schreef op zondag 14 februari 2021 @ 09:19:
Met dat briefje wordt het wel hopen dat je bezorger inmiddels niet al 3x bij 40 gestaan heeft en nu als hij het adres ziet meteen al de zooi retour boekt zonder langs te rijden.
Precies, daar ben ik ook bang voor. Maar ergens zou er toch ook een lampje moeten branden bij die bezorger, zo van "ik stuur de pakketjes allemaal retour maar hij blijft bestellen"? Hopen dat combinatie brief aan de deur + waarschuwingszin in grote letters op adreslabel wel werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

paaltje in de grond bij 40 tijdelijk, zodra de bezorgers het doorhebben komt het meestal wel goed.
maar kan in begin paar weken duren zeker omdat er bij jullie een best stuk tussen 40 en 40a zit wat de meeste niet verwachten.

De bezorgers zijn ook liever hun pakket kwijt dan steeds die melding geweigerd te moeten maken.
Daarnaast gewoon klachten blijven aanmaken en vraag om een case nummer bij het aanmaken van een klacht.Een klacht is niet per definitie een slecht / negatief iets het kan ook zijn om mensen er gewoon op te attenderen en als je dat ook aangeeft bij DHL komt het meestal ook echt wel goed. Alleen als ze geen case nummer aanmaken dan wordt er vaak niets mee gedaan dat is het probleem.

Verder ook blijven melden bij de webshops hun zijn verantwoordleijk voor de goede aflevering dus moeten het opnieuw aanbieden. Tevens hebben webshops wat meer mogelijkheden wat betreft het maken van klachten bij de vervoerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

TomsDiner schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:05:
Ik woon zelf op 87-A, en hier gaat het ook af en toe mis.

Maar er bestaat geen 87. ...
Dat hadden wij ooit ook, woonden op 27a, maar 27 bestond niet. Bleek later dat 27 in de oorlog was afgebrand, en nu een weiland was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Heb via via contact gehad met de toekomstige bewoners en mag van hen een brief ophangen. Zometeen maar eens doen, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:12
Misschien zo'n schets van de situatie lamineren en die ophangen? Evt je mobiele nummer erbij.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:53

Illusion

(the art of)

Hi-Sintar schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:54:
De oorsprong bij mijn adres ligt in het feit dat de ingang voorheen in een zijstraatje bevond. Het adres was ook een andere straatnaam met enkel een huisnummer. De eerste bewoners hebben een stuk grond aangekocht en een nieuwe oprit gemaakt. De ingang is dan ook veranderd en is nu via een andere straat, vandaar huisletter A. .
Bestaat dit oude adres nog? Zet daar gewoon een paal met dichte brievenbus met een briefje “ingang om de hoek” en dan daar alle pakketjes heensturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Illusion op 14-02-2021 12:44 ]

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

Part

Helemaal niets.....

Zou het probleem bij de gemeente aankaarten. Misschien kan er ergens een bord geplaats worden zoals deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCrmrIZsCg9P0LcV-MOKmi_aXvo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9nAq9MnPT3Knphpoi4ouIKdt.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pruiter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 14:57
Je hebt in de Track en Trace van DHL toch de mogelijkheid tot "Iets anders afspreken"?
Hier kun je onder andere een neerzet toestemming geven voor een plaats rondom het huis.
Als je deze optie kiest krijgt je een tekstvak waar je zelf iets kunt invullen.
Misschien helpt het om op deze wijze met de bezorger van dienst te communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:52
pruiter schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:20:
Je hebt in de Track en Trace van DHL toch de mogelijkheid tot "Iets anders afspreken"?
Hier kun je onder andere een neerzet toestemming geven voor een plaats rondom het huis.
Misschien helpt het om op deze wijze met de bezorger van dienst te communiceren?
Dat iets anders afspreken werkt niet echt. Een aantal keer aangegeven het bij een pakketpunt te bezorgen ( dat ook het startpunt van de route van DHL is) en steevast staan ze gewoon voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

daveytje schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:35:
[...]
Dat iets anders afspreken werkt niet echt. Een aantal keer aangegeven het bij een pakketpunt te bezorgen ( dat ook het startpunt van de route van DHL is) en steevast staan ze gewoon voor de deur.
Mijn ervaring is anders: het werkt hier namelijk prima. Ze doen het tijdens de route, dus het gebeurt wel eens dat ik alsnog thuis ben en zie dat de chauffeur dan bezig is om het pakket te re-routen (geen flauw idee wat er gebeurt als ik dan alsnog het pakket vraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier gaat t ook steevast fout.. ze komen aanrijden laatste nummer wat ze vanaf de weg kunnen lezen is 82, en dan ineens 138...

84,86, 88 hebben de voordeuren ineens aan de andere kant van het gebouw..
nrs 90 tm 94 en 110 tm 122 hebben een gezamelijke portiekdeur welke wel weer aan de straatkant zit. maar zeer slecht aangegeven.. en de nrs 96 tm 108 en 124 tm 136 zitten ook weer aan de andere kant geplaatst..

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Part schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:38:
Zou het probleem bij de gemeente aankaarten. Misschien kan er ergens een bord geplaats worden zoals deze:

[Afbeelding]
Eens kijken wat er nu gaat gebeuren, heb 3 papiertjes opgehangen bij 40, mocht dit niet helpen, dan kan ik evt. alsnog iets proberen te regelen met de gemeente. Het probleem lijkt ook van tijdelijke aard omdat 40 momenteel onbewoond is.

Members only:
pruiter schreef op zondag 14 februari 2021 @ 17:20:
Ook geprobeerd, "mag onder de veranda rechts van de oprit". Dat pakketje lag in de voortuin van nr 40, natgeregend.

[ Voor 10% gewijzigd door Hi-Sintar op 14-02-2021 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audb
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-05 20:36
Blijkbaar kan de navigatie van DHL nummer 40-A niet vinden.
Wat je misschien ook kan doen is de bezorger van DHL opvangen en dan vertellen dat 40-A een stuk verder op is en vragen of deze het ook wilt vermelden bij de distributie punt.
Ook is het mogelijk om daar zelf heen te gaan maar dan moet die wel in de buurt zitten en niet een provincie verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Hi-Sintar schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:21:
Mijn reden van klagen is natuurlijk ook niet om de chauffeurs een schop onder de kont te geven, maar om ervoor te zorgen dat het in de toekomst niet meer misgaat. Volgens mij is het een kwestie van 1x ontdekken en daarna komt het goed, voor de betreffende chauffeurs. Gisteren een DHL chauffeur toevallig gespot en aangesproken, die was ook onderweg naar huisnummer 40 met mijn pakketje want "navigatie geeft daar aan". Hem mijn woning getoond en een flesje drinken aangeboden. Hij zou het doorvertellen en hem zou het niet meer overkomen. Echter de volgende dag (vandaag) weer 3 pakketjes retour, waaronder 1x de middagbezorger en 2x de avondbezorger.
Dat is dus de beste oplossing. DHL moet het even in haar systeem zetten

Soortgelijks hier ook meegemaakt. Nieuwe appartementen met als huisnummer 51 en [mijn] toevoeging B47
Men ging altijd naar huisnummer 51 wat 150 meter verderop lag en een 4 etage huis was. Daar was het 51 ,2,3, en 4hoog. B47 bestond dus niet.

De bewoners van nummer 51 waren zo lief om even aan te geven dat ze verderop moesten zijn. Toen de DHL bezorger gevraagd dit even bij het depot in het systeem te zetten als opmerking. Sindsdien gaat het prima met DHL.

Inmiddels staan de appartementen ook in het kadaster en het Google autootje al een paar keer langs gereden. Mijn appartement en dat van de buren staat er dus nu goed in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
audb schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:11:
Blijkbaar kan de navigatie van DHL nummer 40-A niet vinden.
Wat je misschien ook kan doen is de bezorger van DHL opvangen en dan vertellen dat 40-A een stuk verder op is en vragen of deze het ook wilt vermelden bij de distributie punt.
Ook is het mogelijk om daar zelf heen te gaan maar dan moet die wel in de buurt zitten en niet een provincie verder :)
Al gedaan, 2 bezorgers aangesproken waarvan 1 bezorger toevallig voorbij ons reed en onderweg was naar 40 met ons pakketje. Beide bezorgers gaven aan dit ook intern door te geven. Maar kennelijk zijn het meerdere bezorgers en is de interne boodschap (nog) niet doorgekomen. En ik ga niet iedere dag alle DHL chauffeurs opwachten, moet ook werken en andere dingen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Dennism schreef op zondag 14 februari 2021 @ 00:12:
Mijn adres word ook vaak niet gevonden hoor, wel het opeenvolgende adresnummer dat niet eens bestaat.... 8)7

Dat is ontstaan door Ambtenarij waarbij afdelingen niet goed (willen) samenwerken en het eeuwenoude haantjesgedrag. Ik ken dat stadsdeel maar al te goed en Jiskefet is/was daar dus precies zoals het daar gaat......

Members only:

Hier mijn situatie waar ik op A woon, met straatnaambord en schilderij boven mijn voordeur (iets kunstzinnigs want dat is de persoon waarnaar mijn straat plein vernoemt is.
Dat is waarschijnlijk ook het probleem want geregeld kreeg ik post voor B of C.
De maaltijdbezorgers stonden laatst op B en/of C (de afgelopen 2x) en belde me dat hij voor mijn deur stond. Pakketjes laat ik meestal opv het werk, bij mijn ouders, of oma toen ze nog leefde bezorgen want dat is 500m lopen.

Ik heb trouwens eebn zelfgeprint stuk tekst een tijdje achter mijn raam van de voordeur gehad met de tekst dat de straat rechts van mij een andere straat was en dat mijn adres PLEIN is en dus niet straat, dat is achter je.

Members only:

Hierboven PostNL dat op A moet leveren en dat op B doet. De straatnaam klopt, maar het huisnummer bestaat helemaal niet en daar sta je dan met je "bezorger trof u niet thuis aan, het bestelde is afgegeven op niet bestaand adres.

Gelukkig kwamen de bewoners van C met een briefje dat er 25KG kattenvoer bij hun geleverd was en hun kat al genoeg had _/-\o_

offtopic:
Hier is/was het zelfs een baantje voor de sociale werkvoorziening. Lekker goedkoop, zo'n kracht en ach, dat er "wel eens O-) " wat misgaat is niet erg want de klant moet gewoon niet zeuren dat zijn spullen kwijt zijn en we vinden vast wel een loophole om niets te hoeven doen.

Vreemd genoeg werdt er opeens adequaat gereageerd nadat ik Zooplus gebeld had (voordat we dat briefje van de mensen op C kregen) dat mijn pakket op een niet bestaand adres was afgeleverd. Wellicht leek het alleen maar zo.

Zojuist eens naar de vacatures gekeken naar de vereisten...

Postbezorger parttime 15U per week (met mijn leeftijd zou ik dan €662.49 gaan verdienen... :/ :/ ).
- Je bent graag actief bezig in de buitenlucht.
- Je bent beschikbaar op de dagen die op deze vacature staan.
- Je woont in de buurt van de wijk/postcode die bij deze vacature staat.
- Je bent een doorzetter en bent nauwkeurig in je werk.
- Je bent vriendelijk tegen klanten.
- Je kunt Nederlands spreken en verstaan.
- Je hebt de beschikking over een stevige fiets.
- Je hebt een smartphone (of wil deze aanschaffen), en bent bereid om deze voor het werk te gebruiken.
- Je bent 15 jaar of ouder.

Vreemd genoeg staat er niet bij dat je leesvaardigheid beheerst en nu snap ik ook wel dat postbezorgers tegenwoordig zoveel fouten maken.

Vroeger was Postbezorger een beroep met aanzien of tenminste respect.
Tegenwoordig is het een bijbaantje voor studenten of wellicht voltijd voor de mensen zonder andere opties.

PS: Ik heb uiteraard naar Zooplus gebeld dat mijn pakket terecht was en dat ze niet een zending opnieuw hoefden te versturen. Blijkbaar, als ik een vriend mag geloven, doet niet iedereen dat.

[ Voor 3% gewijzigd door Koos2009 op 15-02-2021 10:23 . Reden: Adres is evt herleidbaar dus in MO tags gezet ]

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Ik woon hier zelf ook op een adres met toevoeging, twee onder 1 kap met hetzelfde nummer en mijn woning dan moet toevoeging A erbij.

Het is niet te filmen hoe vaak het fout gaat, alsof dit scenario nooit getest wordt door de gemiddelde webshop. Huisnummer mag soms alleen cijfers bevatten wat totale kul is, het aparte toevoeging veld wordt niet of onduidelijk op verzendlabels geprint etc etc etc.... ik heb het allemaal al meegemaakt.

Ik hoop dat de papiertjes helpen, zodra de nieuwe bewoners gaan beginnen met verbouwen zou je het nog eens met ze kunnen bespreken of je niet vlak bij hun oprit een bordje in de berm mag plaatsen, dan heb je een iets meer permanente oplossing en hoeven de nieuwe bewoners niet constant je pakjes aan te nemen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
NoahAmber schreef op zondag 14 februari 2021 @ 19:20:
[...]

Dat is dus de beste oplossing. DHL moet het even in haar systeem zetten

Soortgelijks hier ook meegemaakt. Nieuwe appartementen met als huisnummer 51 en [mijn] toevoeging B47
Men ging altijd naar huisnummer 51 wat 150 meter verderop lag en een 4 etage huis was. Daar was het 51 ,2,3, en 4hoog. B47 bestond dus niet.

De bewoners van nummer 51 waren zo lief om even aan te geven dat ze verderop moesten zijn. Toen de DHL bezorger gevraagd dit even bij het depot in het systeem te zetten als opmerking. Sindsdien gaat het prima met DHL.

Inmiddels staan de appartementen ook in het kadaster en het Google autootje al een paar keer langs gereden. Mijn appartement en dat van de buren staat er dus nu goed in...
SMSfreakie schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:43:
hier gaat t ook steevast fout.. ze komen aanrijden laatste nummer wat ze vanaf de weg kunnen lezen is 82, en dan ineens 138...

84,86, 88 hebben de voordeuren ineens aan de andere kant van het gebouw..
nrs 90 tm 94 en 110 tm 122 hebben een gezamelijke portiekdeur welke wel weer aan de straatkant zit. maar zeer slecht aangegeven.. en de nrs 96 tm 108 en 124 tm 136 zitten ook weer aan de andere kant geplaatst..
Ben ik nou abuis of slaat die adressering werkelijk nergens op?

Een "flat" met aan 4 zeiden andere nummering en een huisnummer 51 met toevoeging B49 en een ander huis (in dezelfde straat?) met nr huisnummer 51-H 51-2 51-3 en 51-4.........

Asterix en obelix en het stadhuis in Rome 2.0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:26
Belindo schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:51:
[...]

Gelukkig gaat dat niet zo snel. Ik kom bijvoorbeeld ook wel mensen tegen die 'nvt' invullen. Vraag is of de verkoper er - te goeder trouw - vanuit kon gaan dat het daadwerkelijk een bedrijf betrof. Hoe een geautomatiseerd systeem geprogrammeerd is is daarbij niet relevant.

Knappe jongen die voor de rechter zonder te lachen kan uitleggen dat hij dacht dat zijn klant een bedrijf had dat 'huisnummer 40A 100m verder op!' heette.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Koos2009 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:33:
[...]

[...]

Een "flat" met aan 4 zeiden andere nummering en een huisnummer 51 met toevoeging B49 en een ander huis (in dezelfde straat?) met nr huisnummer 51-H 51-2 51-3 en 51-4.........

Dat komt in Amsterdam heel veel voor. Heeft te maken met hoe en wanneer de huizen zijn gesplitst in appartementen. Ik ben een tijdje postbode geweest tijdens mijn studie. Letterlijk 1 portiek waar het aan 1 kant 10HS, 10-1, 10-2 en 10-3 is en aan de andere kant 12,14-1,14-2,14-3.

En dan heb je ook nog deuren met 3 sleuven, waar je dus echt 3 hoog achter hebt, waar dan 4 mensen wonen en de naam op de brief staat nergens bij de deur....

Ik heb de mazzel dat ik op HS woon, krijg dus ook alle pakjes van de buren. Is verder geen probleem omdat de kans dat mijn pakje verkeerd bezorgd wordt heel klein is. Hoewel, door de lengte van de straatnaam is bij Apple weleens het laatste getal eraf gevallen, lag het bij 20 ipv 206.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
@Erapaz Ok, nu kom ik niet bij veel flats in Amsterdam, maar die situatie kende ik nog niet.
Wel totaal onlogische nummeringen in sommige straten, maar niet zo extreem als bij jou of TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Koos2009 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:03:
@Erapaz Ok, nu kom ik niet bij veel flats in Amsterdam, maar die situatie kende ik nog niet.
Wel totaal onlogische nummeringen in sommige straten, maar niet zo extreem als bij jou of TS.
“Appartementen”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
hmm, ik zie het in mijn ogen alleen als flat met 4 ingangen... Waarschijnlijk heb ik dan een andere voorstelling van de bouw.
Het zou ook net als bij mij kunnen zijn (appartementen, rijthuishuizen), maar die hebben wel ieder een andere straatnaam.
Wellicht een streetview link van de situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Koos2009 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:33:
[...]

[...]

Het is ook onlogisch... Maar een paar bordjes zou al een hoop ellende schelen

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:21
@Koos2009 Eisen voor postbezorger zijn idd niet heel hoog. Weet nog toen ik afscheid nam van een krantenbaan en de nieuwe bezorger op weg hielp... had hem een lijst gegevens met start en eindpunt op zijn huis. Die snapte daar helemaal niks van en ging per straat lopen, eerste dag 15 van de 100 die geen krant hadden gekregen... 3 uur met de wijk bezig terwijl ik 100 kranten in 45 minuten deed :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tartarus
Ja joh, alle post- en pakketbezorgers zijn mensen met een laag IQ.
/sarcasme off.

Het zou jullie sieren om niet zo een übermensch gehalte aan te nemen. Of nog beter, loop eens een dagje mee met die mensen om te ervaren dat het allemaal niet zo simpel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:21
Tartarus schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:11:
/sarcasme off.

Het zou jullie sieren om niet zo een übermensch gehalte aan te nemen. Of nog beter, loop eens een dagje mee met die mensen om te ervaren dat het allemaal niet zo simpel is.
De eisen voor dergelijke banen zijn laag, in principe kan iedereen met een fiets (postbezorger) of een geschikt rijbewijs (pakketbezorger) dat soort werk doen. Wil niet zeggen dat je per se een laag IQ hebt als je dat werk doet.

Wat vooral niet meehelpt is dat er tegenwoordig geen vaste bezorgers meer zijn in een wijk. Als je aan 3 bezorgers hebt uitgelegd dat adres 40 en 40A niet naastelkaar zitten en ze sturen bezorger 4,5, 6 en 7 langs die dat ook niet weten, dan blijf je hier tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Tartarus schreef op maandag 15 februari 2021 @ 13:11:
/sarcasme off.

Dat zeg ik niet, ik zeg dat het vroeger een echte baan was waar het nu niet veel meer is dan rondcrossen als voedselbezorger.

Nu heb je zo 5 verschillende bezorgers in dezelfde wijk en dat is ook begrijpelijk als ik zie dat ze (in mijn geval dan) max 15u baantjes aanbieden. Dat ga je gewoon niet redden in 15u denk ik zo per week.
En ik zag een tijdje terug iemand post bij mij naar binnen gooien en dat was een vrouw die kwa leeftijd tussen mijn moeder en oma inzat schatte ik zo (60-90).
Bleek ze dus "de postbezorger" te zijn ipv een buurtbewoner waar de post weer eens verkeerd bezorgd was.
Ook zag ik veel reclame met huismoeders die "tussendoor gezellig de post rondbrengen" als baan hadden aldus de poster/tv commercial.
Helaas kan ik die zo even niet meer vinden, maar ik ben zeker dat ik hem gezien heb.

https://www.postnl.nl/over-postnl/werkenbij/productie/

https://issuu.com/postnlb...e-hulpkrac_4958c735e11605

Hoe " bot" het ook over mag komen, maar hier gaat "when you pay peanuts you get monkeys" helaas wel op want ik ken geen "normaal" persoon die 3 15u contracten neemt om daar ~1900 bruto mee te verdienen.
Alleen mensen die parttime iets willen doen en niet perse het geld nodig hebben.
Vrouwen van mannen met goede banen oid?
En dan dus mensen die het uit noodzaak doen.

Edit: Ik denk dus dat het in geval van TS o.a. komt doordat de bezorger steeds wijzigt en/of het gewoon echt onduidelijk is vanwege de fuckup van de gemeente.

Disclaimer: Met "Normaal" bedoel ik dus iemand die gewoon een baan wil/heeft zoals de meesten van ons.

[ Voor 4% gewijzigd door Koos2009 op 15-02-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superlion
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 16:44
Je kan een officiële klacht indien bij DHL en bij betreffende webshop
(Amazon regelt het snel voor je, Bol.com regelt niets voor je)

Maar je kan ook je geld terug claimen als je via creditcard of paypal hebt betaalt.

Nog even dit over DHL: https://nl.trustpilot.com/review/www.dhl.nl :-(
Pagina: 1