• DonZjon
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-03 13:19
Tweakers,

Al langere tijd heb ik problemen met mijn ICY (Essent) thermostaat. Wanneer de thermostaat gewoon in zijn klokprogramma zit, begint hij opeens te piepen en kan ik er helemaal niks meer mee. Ik moet hem dan aansluiten op de laptop, het klokprogramma + waarden weer instellen (klokfunctie is dan uitgeschakeld om de een of andere reden) en terugplaatsen. Vervolgens duurt het 2 cycli voor de thermostaat het programma dan weer oppakt. Wat resulteert in een paar koude dagen.. Het gebeurde net weer, er komen uit het niets 3 streepjes in beeld, begint te piepen en doe het zelf maar. Handmatige bediening vind ik ook drama. Daarnaast is het contact met deze mensen haast onbegonnen werk daar ik gewoon geen reactie krijg als ik een mail stuur o.i.d.

Nu zat ik te kijken.. Ik hoef geen super fancy thermostaat, gewoon een met een klokprogramma (welke onderbroken kan worden door soms een handmatige bediening maar dan niet uit zijn klokmodus schiet zoals nu het geval is!!), bedienbaar via de app (hoeft niet eens..) en geschikt voor vloerverwarming, dat is alles. Bij mij komen er gewoon 2 elektriciteitsdraadjes uit de muur waar hij weer op moet, waar nu de oude thermostaat ook zijn stroom vandaan krijgt. Ik wil geen nieuwe kabels hoeven te trekken ed. Ik heb een AWB Thermo Elegance 4 uit 2014 overigens, modulerende pomp niet gespecificeerd, geen Opentherm wat ik dacht maar de specs zeggen van wel; https://cvketelkiezen.nl/specificaties-cvketel?id=58

Honeywell T6... Hier moet ook een ketelmodule voor geinstalleerd worden naast de ketel ( -2 :P)
Google Nest schijnt erg moeilijk te installeren zijn en tevens prijzig voor de functies die ik eis.
Tado V3 lijkt me best geschikt..
Remeha Isense..

Hebben jullie nog suggesties en echte aanraders die passen bij mijn (volgens mij vrij simpele) wensen? Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten :)

[Voor 7% gewijzigd door DonZjon op 13-02-2021 20:49]

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:39
Tweedehands Remeha Isense voor 25 euro is dan een prima aankoop. Goede zelflerende thermostaat zonder extra apparaten en ingewikkelde aansluitingen.

• DonZjon
Knielen schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:45:
Tweedehands Remeha Isense voor 25 euro is dan een prima aankoop. Goede zelflerende thermostaat zonder extra apparaten en ingewikkelde aansluitingen.
Zat nog eens te kijken, maar de Remeha Isense is alleen geschikt voor Remeha ketels lees ik. https://www.bol.com/nl/p/...2fhDGQ.2_5.6.ProductTitle

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:25
I-sense is open therm. Als je ketel ook open therm is kan dat prima.

• DonZjon
Onder ´pomp´ geeft ie aan dat de pomp v/d ketel niet modulerend werkt, als dat interessante informatie is? In de manual van mijn ketel.

https://www.50five.nl/med.../Aansluittabellen_AWB.pdf

Bij OT staat voor mijn ketel RT 24V en ´als optie met OpenTherm
module artikelnr. 0020036768´ Ik weet zo even niet wat daarmee bedoeld word?

[Voor 89% gewijzigd door DonZjon op 13-02-2021 21:13]

• DonZjon
Een Tado lijkt me wel wat. Vrij gemakkelijke installatie (als het indd zo gaat als op de instructievideo) en leuke functies. Ook nog uitbreidbaar later indien gewenst.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:06
Ik heb een Nest thermostaat in een kwartiertje geïnstalleerd vorige week. De heatlink aansluiten met twee draadjes op de ketel en op de originele kabel naar de thermostaat. De stappen die je doorloopt op de Nest zie je daarna vanzelf.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
DonZjon schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:52:
[...]

Zat nog eens te kijken, maar de Remeha Isense is alleen geschikt voor Remeha ketels lees ik. https://www.bol.com/nl/p/...2fhDGQ.2_5.6.ProductTitle
Nee hoor. Is gewoon OpenTherm en dus universeel.

Ik heb hem in gebruik met een Vaillant ecotec ketel (na het plaatsen van de Vaillant VR33 OpenTherm module).

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• DonZjon
ThinkPadd schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:36:
[...]

Nee hoor. Is gewoon OpenTherm en dus universeel.

Ik heb hem in gebruik met een Vaillant ecotec ketel (na het plaatsen van de Vaillant VR33 OpenTherm module).
Ja.. Ik denk dat ik dan ook eerst zo een module moet plaatsen, gezien die er niet in zit zover ik weet.

• DonZjon
Zag ook nog een Honeywell AAN/UIT. Super simpel thermostaatje voor 45 euro. Ik heb gister ICY gemaild met het hele verhaal, kijken of zij een oplossing hebben. Heb ze ook nog het voorstel gedaan een compleet nieuw pakket incl. module toe te sturen en ik dan een abbo bij ze afsluit.. Eens zien wat het brengt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee