Men kookplaat van Miele gaf een error. Beginnen Googlen en ipv printplaat te vervangen van 800 euro moest ik de condensatoren vervangen die bol stonden. In dat topic stond 470uf 35V. Ik die al besteld zodat ik ze had wanneer ik eraan kon beginnen. Nu merk ik net dat de huidige 470uf 25V zijn. Kan dat kwaad dat ik die van 35V steek? Of toch maar die van 25V bestellen?
Bij een condensator kan het geen kwaad om een variant te kiezen die een hogere spanning aan kan.
Je kunt gewoon de 470uF 35V gebruiken dus.
Je kunt gewoon de 470uF 35V gebruiken dus.
Speel ook Airplane Manager en Repeat
Sterker nog, die van 35V zijn beter. Ze kunnen namelijk tegen hogere spanningen en zullen langer meegaan (derating).
Ze zijn waarschijnlijk wel iets groter/duurder.
Ze zijn waarschijnlijk wel iets groter/duurder.
Je weet ook dat die condensatoren gepolariseerd zijn?chuckie0071 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:04:
Men kookplaat van Miele gaf een error. Beginnen Googlen en ipv printplaat te vervangen van 800 euro moest ik de condensatoren vervangen die bol stonden. In dat topic stond 470uf 35V. Ik die al besteld zodat ik ze had wanneer ik eraan kon beginnen. Nu merk ik net dat de huidige 470uf 25V zijn. Kan dat kwaad dat ik die van 35V steek? Of toch maar die van 25V bestellen?
Let er op dat je de + en de - net zo aansluit als de oude condensatoren er in zaten
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ja, alles terug gemonteerd zoals oorspronkelijk. Lang beentje was de plus, ander de min. Stond zo te lezen op de condensator.Brahiewahiewa schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:52:
[...]
Je weet ook dat die condensatoren gepolariseerd zijn?
Let er op dat je de + en de - net zo aansluit als de oude condensatoren er in zaten
Heb enkel nu een raar geluid voor 10 seconden en dan een foutcode FE 34.
Video hier: YouTube: kookplaat
Iemand idee wat het kan zijn?
Het lijkt erop dat de kookplaat zo'n kookpunt aan wil schakelen, maar dat dat niet lukt. De aansluitingen zitten wel nog steeds gemonteerd?
En die condensatoren die bol stonden, waren dat de enige bijzonderheden op de printplaat?
En die condensatoren die bol stonden, waren dat de enige bijzonderheden op de printplaat?
Wat voor merk nieuwe condensatoren heb je er in gezet?.
And The Only One
Er is zo te zien al eens iemand geweest die de condensatoren heeft vervangen door 470uF 50V en daarna precies hetzelfde probleem had. Kan je eens kunnen controleren of alle aansluitingen van de printplaat nog heel zijn?
https://www.gebruikershandleiding.com/Miele-KM-5752/handleiding-5-74302.html
Vorige week had ik foutcode FE 32, na wat zoeken kwam ik uit dat het aan de condensatoren lag. En bij mij stonden beide inderdaad bol zoals in het topic werd vermeld. Dus heb niet echt verder gekeken dan dat.Onbekend schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:53:
Het lijkt erop dat de kookplaat zo'n kookpunt aan wil schakelen, maar dat dat niet lukt. De aansluitingen zitten wel nog steeds gemonteerd?
Maar toen kreeg ik bij het opzetten direct FE 32, nu kreeg ik dus een andere fout FE 34.
Nogmaals openmaken en kijken of ik niets vergeten ben..
Merk van nieuwe is Chenxing. Oude was Samwha.Diamon schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:53:
Wat voor merk nieuwe condensatoren heb je er in gezet?.
Zo'n foutcode duidt op een interne fout.
Kan je eens foto's posten van de bovenkant en onderkant van de printplaat?
Rubenskoo schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:57:
Er is zo te zien al eens iemand geweest die de condensatoren heeft vervangen door 470uF 50V en daarna precies hetzelfde probleem had. Kan je eens kunnen controleren of alle aansluitingen van de printplaat nog heel zijn?
Zal hem morgen nogmaals open halen. Kwam wel 2 aansluitingen tegen waar ik niet 100% zeker van was of ze goed aangesloten zijn. Ik duwde ze erop, maar bleven redelijk los zitten. Morgen is filmpje van nemen!Onbekend schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:23:
Zo'n foutcode duidt op een interne fout.
[Voor 14% gewijzigd door chuckie0071 op 13-02-2021 21:28]
Gebruik elco's die tegen hoge temperaturen kunnen, dit komt de levensduur ten goede en staan ze niet binnen de kortste keren weer bol.
AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)
Heb die van 105°C gepakt, hetzelfde zoals erin zat.PD2JK schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:31:
Gebruik elco's die tegen hoge temperaturen kunnen, dit komt de levensduur ten goede en staan ze niet binnen de kortste keren weer bol.
Merk Chenxing, zegt mij niets.
Als je een ESR tester hebt, zou ik ze even testen.
Zelf gebruik ik meestal Panasonic FM condensatoren bij reparaties, geen reparaties retour ontvangen waarbij de geplaatste Panasonics FM condensatoren de oorzaak was.
Zelf gebruik ik meestal Panasonic FM condensatoren bij reparaties, geen reparaties retour ontvangen waarbij de geplaatste Panasonics FM condensatoren de oorzaak was.
And The Only One
Nee, ESR test heb ik niet. Mocht ik het niet vinden misschien eens opzoek gaan naar een reparatie winkel voor elektronische printplaten.Diamon schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:44:
Merk Chenxing, zegt mij niets.
Via deze link https://www.gebruikershan.../handleiding-5-74302.html heb ik iemand tegen gekomen met hetzelfde probleem als ik. Ook heb ik zelf de connectors in z'n geheel eraf getrokken ipv ze te ontkoppelen. Er zijn zo 2 connectors, beide heb ik er zo afgetrokken.
Iemand weet hoe je deze los krijgt? Weet ook niet of ik dat zelf terug gesoldeerd krijg, ziet er redelijk precies uit.
Hier link met beeld: YouTube: Printplaat
Iemand weet hoe je deze los krijgt? Weet ook niet of ik dat zelf terug gesoldeerd krijg, ziet er redelijk precies uit.
Hier link met beeld: YouTube: Printplaat
Op basis van je video en foto's vermoed ik dat het ontkoppelen van de flatcable iets te ruig is gegaan. De voetjes zijn van de soldeereilandjes afgebroken.
Wellicht kun je de kabel nog uit de afgebroken connector halen en een poging doen die terug te solderen...
Wellicht kun je de kabel nog uit de afgebroken connector halen en een poging doen die terug te solderen...
Whew, tis gelukt! Dacht dat het moeilijker ging zijn om ze fatsoenlijk te kunnen solderen.
Bedankt aan iedereen hier voor de hulp!
Bedankt aan iedereen hier voor de hulp!
Pagina: 1