Toon posts:

Condensator met hogere spanning

Pagina: 1
Acties:

• chuckie0071
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-12-2022
Men kookplaat van Miele gaf een error. Beginnen Googlen en ipv printplaat te vervangen van 800 euro moest ik de condensatoren vervangen die bol stonden. In dat topic stond 470uf 35V. Ik die al besteld zodat ik ze had wanneer ik eraan kon beginnen. Nu merk ik net dat de huidige 470uf 25V zijn. Kan dat kwaad dat ik die van 35V steek? Of toch maar die van 25V bestellen?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Bij een condensator kan het geen kwaad om een variant te kiezen die een hogere spanning aan kan.

Je kunt gewoon de 470uF 35V gebruiken dus.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• EricTC
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:34
Sterker nog, die van 35V zijn beter. Ze kunnen namelijk tegen hogere spanningen en zullen langer meegaan (derating).
Ze zijn waarschijnlijk wel iets groter/duurder.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

chuckie0071 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:04:
Men kookplaat van Miele gaf een error. Beginnen Googlen en ipv printplaat te vervangen van 800 euro moest ik de condensatoren vervangen die bol stonden. In dat topic stond 470uf 35V. Ik die al besteld zodat ik ze had wanneer ik eraan kon beginnen. Nu merk ik net dat de huidige 470uf 25V zijn. Kan dat kwaad dat ik die van 35V steek? Of toch maar die van 25V bestellen?
Je weet ook dat die condensatoren gepolariseerd zijn?
Let er op dat je de + en de - net zo aansluit als de oude condensatoren er in zaten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• chuckie0071
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:52:
[...]

Je weet ook dat die condensatoren gepolariseerd zijn?
Let er op dat je de + en de - net zo aansluit als de oude condensatoren er in zaten
Ja, alles terug gemonteerd zoals oorspronkelijk. Lang beentje was de plus, ander de min. Stond zo te lezen op de condensator.

Heb enkel nu een raar geluid voor 10 seconden en dan een foutcode FE 34.
Video hier: YouTube: kookplaat

Iemand idee wat het kan zijn?

• Onbekend
  • Nu online
Het lijkt erop dat de kookplaat zo'n kookpunt aan wil schakelen, maar dat dat niet lukt. De aansluitingen zitten wel nog steeds gemonteerd?

En die condensatoren die bol stonden, waren dat de enige bijzonderheden op de printplaat?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 22:28

Diamon

The Weird One

Wat voor merk nieuwe condensatoren heb je er in gezet?.

And The Only One

• Rubenskoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-03 10:03
Er is zo te zien al eens iemand geweest die de condensatoren heeft vervangen door 470uF 50V en daarna precies hetzelfde probleem had. Kan je eens kunnen controleren of alle aansluitingen van de printplaat nog heel zijn?

https://www.gebruikershandleiding.com/Miele-KM-5752/handleiding-5-74302.html

• chuckie0071
Onbekend schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:53:
Het lijkt erop dat de kookplaat zo'n kookpunt aan wil schakelen, maar dat dat niet lukt. De aansluitingen zitten wel nog steeds gemonteerd?

En die condensatoren die bol stonden, waren dat de enige bijzonderheden op de printplaat?
Vorige week had ik foutcode FE 32, na wat zoeken kwam ik uit dat het aan de condensatoren lag. En bij mij stonden beide inderdaad bol zoals in het topic werd vermeld. Dus heb niet echt verder gekeken dan dat.

Maar toen kreeg ik bij het opzetten direct FE 32, nu kreeg ik dus een andere fout FE 34.

Nogmaals openmaken en kijken of ik niets vergeten ben..

• chuckie0071
Diamon schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:53:
Wat voor merk nieuwe condensatoren heb je er in gezet?.
Merk van nieuwe is Chenxing. Oude was Samwha.

• Onbekend
  • Nu online
Zo'n foutcode duidt op een interne fout.

Kan je eens foto's posten van de bovenkant en onderkant van de printplaat?

• chuckie0071
Rubenskoo schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:57:
Er is zo te zien al eens iemand geweest die de condensatoren heeft vervangen door 470uF 50V en daarna precies hetzelfde probleem had. Kan je eens kunnen controleren of alle aansluitingen van de printplaat nog heel zijn?

https://www.gebruikershandleiding.com/Miele-KM-5752/handleiding-5-74302.html
Onbekend schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:23:
Zo'n foutcode duidt op een interne fout.

Kan je eens foto's posten van de bovenkant en onderkant van de printplaat?
Zal hem morgen nogmaals open halen. Kwam wel 2 aansluitingen tegen waar ik niet 100% zeker van was of ze goed aangesloten zijn. Ik duwde ze erop, maar bleven redelijk los zitten. Morgen is filmpje van nemen!

[Voor 14% gewijzigd door chuckie0071 op 13-02-2021 21:28]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:36
Gebruik elco's die tegen hoge temperaturen kunnen, dit komt de levensduur ten goede en staan ze niet binnen de kortste keren weer bol.

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• chuckie0071
PD2JK schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:31:
Gebruik elco's die tegen hoge temperaturen kunnen, dit komt de levensduur ten goede en staan ze niet binnen de kortste keren weer bol.
Heb die van 105°C gepakt, hetzelfde zoals erin zat.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03 22:28

Diamon

The Weird One

Merk Chenxing, zegt mij niets.
Als je een ESR tester hebt, zou ik ze even testen.

Zelf gebruik ik meestal Panasonic FM condensatoren bij reparaties, geen reparaties retour ontvangen waarbij de geplaatste Panasonics FM condensatoren de oorzaak was.

And The Only One

• chuckie0071
Diamon schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:44:
Merk Chenxing, zegt mij niets.
Als je een ESR tester hebt, zou ik ze even testen.

Zelf gebruik ik meestal Panasonic FM condensatoren bij reparaties, geen reparaties retour ontvangen waarbij de geplaatste Panasonics FM condensatoren de oorzaak was.
Nee, ESR test heb ik niet. Mocht ik het niet vinden misschien eens opzoek gaan naar een reparatie winkel voor elektronische printplaten.

• chuckie0071
Via deze link https://www.gebruikershan.../handleiding-5-74302.html heb ik iemand tegen gekomen met hetzelfde probleem als ik. Ook heb ik zelf de connectors in z'n geheel eraf getrokken ipv ze te ontkoppelen. Er zijn zo 2 connectors, beide heb ik er zo afgetrokken.

Iemand weet hoe je deze los krijgt? Weet ook niet of ik dat zelf terug gesoldeerd krijg, ziet er redelijk precies uit.

Hier link met beeld: YouTube: Printplaat

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-03 15:56
Op basis van je video en foto's vermoed ik dat het ontkoppelen van de flatcable iets te ruig is gegaan. De voetjes zijn van de soldeereilandjes afgebroken.
Wellicht kun je de kabel nog uit de afgebroken connector halen en een poging doen die terug te solderen...

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:23
Die connector kun je gewoon terugsolderen toch? Dat is niet zo spannend.

• chuckie0071
Whew, tis gelukt! Dacht dat het moeilijker ging zijn om ze fatsoenlijk te kunnen solderen.

Bedankt aan iedereen hier voor de hulp!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee