Toon posts:

HIK Vision en HIK Connect verificatiecode kwijt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• jwvdb
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17-02-2021
Mijn vraag
...
Ik heb een andere telefoon gekocht omdat mijn telefoon kapot was. Nu vraagt hij bij de app van Hikvision (HIKconnect) een verificatiecode. Nu heb ik online al gekeken maar dan word er gezegd op de doos. Probleem is die heb ik niet meer.
En in de instellingen zou ik hem ook kunnen zien als ik inlog op de pc, maar daar staat ook niks in.

Hebben jullie een idee hoe ik daar aan kan komen ?

Alvast bedankt

...

Beste antwoord (via jwvdb op 13-02-2021 17:02)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:47

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

jwvdb schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:55:
Dus ik heb nu niks meer aan die camera's , ze hangen er nog geen jaar.
Dat is natuurlijk onzin. Je kan in HIKvision natuurlijk nog steeds een ander (nieuw) HIKconnect account koppelen. Wil je helemaal niet afhankelijk zijn van een cloud product dan moet je zelf poorten forwarden maar veel beter nog, iets met VPN gaan doen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

• DukeBox

DukeBox

Gaat het hier om 2FA van HIKconnect ? Zo ja, dan heb je als het goed is bij het activeren de mogelijkheid gehad om 6 losse recovery codes op te slaan, als je dat niet gedaan hebt kan je dat account niet meer recoveren.

• jwvdb
DukeBox schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:21:
Gaat het hier om 2FA van HIKconnect ? Zo ja, dan heb je als het goed is bij het activeren de mogelijkheid gehad om 6 losse recovery codes op te slaan, als je dat niet gedaan hebt kan je dat account niet meer recoveren.
2FA ? Ik weet er zelf niet veel vanaf, een bedrijf heeft dit geplaatst en het heeft altijd gewerkt. Maar dat bedrijf bestaat niet meer.
Het gaat om DS-2CD2345FWD camera .

• DukeBox

DukeBox

Je hebt de connectie code voor HIKconnect aan Hikvision en je hebt 2FA om op de HIKconnect service in te loggen. Welke van de 2 gaat het hier om ? Als je nog wel in Hikvision kan inloggen kan je de connectie code opnieuw genereren.

• jwvdb
DukeBox schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:41:
Je hebt de connectie code voor HIKconnect aan Hikvision en je hebt 2FA om op de HIKconnect service in te loggen. Welke van de 2 gaat het hier om ? Als je nog wel in Hikvision kan inloggen kan je de connectie code opnieuw genereren.
Ik kan via SPD op de camera komen via explorer. Maar als ik die code wil veranderen dan wil hij de andere code hebben. Hoe kan ik hem resetten dan ?

• DukeBox

DukeBox

Nogmaals, als het om de 2FA code gaat is dat niet mogelijk als je de recovery codes niet hebt. Mogelijk dat de installateur deze had maar als die er niet meer is gaat dat ook lastig worden, een backup account bestaat ook niet bij HIKconnect.

[Voor 38% gewijzigd door DukeBox op 13-02-2021 16:53]

• jwvdb
DukeBox schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:52:
Nogmaals, als het om de 2FA code gaat is dat niet mogelijk als je de recovery codes niet hebt. Mogelijk dat de installateur deze had maar als die er niet meer is gaat dat ook lastig worden, een backup account bestaat ook niet bij HIKconnect.
Bedankt voor je hulp

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

jwvdb schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:55:
Dat is natuurlijk onzin. Je kan in HIKvision natuurlijk nog steeds een ander (nieuw) HIKconnect account koppelen. Wil je helemaal niet afhankelijk zijn van een cloud product dan moet je zelf poorten forwarden maar veel beter nog, iets met VPN gaan doen.

• jwvdb
DukeBox schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:59:
[...]

Zei al ik heb er niet veel kennis van, had gehoopt dat het iets simpels was. Maar heel erg bedankt voor je antwoord, ik ga nog wel even kijken hoe ik dit gaat doen het is niet iets waar ik heel veel kaas van gegeten heb

• DukeBox

DukeBox

Er zijn nog steeds genoeg partijen die je kunnen helpen met je omgeving. Uiteraard uurtje factuurtje maar als je het zelf niet doet zal je ook af en toe onderhoud (updates e.d.) moeten (laten) doen voor de veiligheid..

• jwvdb
DukeBox schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:03:
Er zijn nog steeds genoeg partijen die je kunnen helpen met je omgeving. Uiteraard uurtje factuurtje maar als je het zelf niet doet zal je ook af en toe onderhoud (updates e.d.) moeten (laten) doen voor de veiligheid..
Uurtje factuurtje is ook geen probleem.

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-03 17:45
Log in via webbrowser op je camera, ga naar configuration -> network -> advanced settings -> platform access. Daar kan je de huidige verificatiecode zien door op het oogje te klikken.

• DukeBox

DukeBox

Tha Render_2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:03:
Log in via webbrowser op je camera, ga naar configuration -> network -> advanced settings -> platform access. Daar kan je de huidige verificatiecode zien door op het oogje te klikken.

[Afbeelding]
Zover ik begrepen heb van TS, gaat het om de 2FA code voor HIKconnect zelf.

[Voor 3% gewijzigd door DukeBox op 16-02-2021 11:29]

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-03 17:45
DukeBox schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:29:
[...]

Zover ik begrepen heb van TS, gaat het om de 2FA code voor HIKconnect zelf.
Goh, ik denk het niet, TS geeft aan niet te weten wat 2FA is en dat er om een 'verificatiecode' wordt gevraagd. Hikvision gebruikt 'verificatiecodes' om een videostream te encrypteren. Heb dit zelf ook voor gehad, nieuwe telefoon, hik-connect app geïnstalleerd, je camera's komen er automatisch in aangezien die gelinkt zijn aan je hik-connect account maar als je een camerabeeld wilt bekijken vraagt hij de verificatiecode van de videostream, die wordt namelijk niet bijgehouden in je account maar lokaal op je telefoon.

[Voor 30% gewijzigd door Tha Render_2 op 16-02-2021 11:38]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee