Toon posts:

[Synology] Beste keuze thuisgebruik + SSD of HDD?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Nick92
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-08-2022
Mijn vraag
Welke Synology raden jullie aan voor thuisgebruik, opslag van zo goed als alles en gebruik van apps op smartphone. (+- 4 gebruikers)
Ik ben in mijn gewone pc builds SSD gewoon en kies liefst hiervoor, is er een reden (buiten prijs) waarom ik beter voor een gewone HDD kies?
Welke SSD zouden jullie in de NAS steken?
Het topic van geheugen heb ik ook bekeken, is een totaal van 20gb echt nodig? Zo nee welke module is het beste voor uit te breiden naar 8gb in totaal?

Relevante software en hardware die ik gebruik
/

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
DS920+ zie ik als de betere keuze als ik kijk naar het geheugen tov DS220+, DS420+, ..
Zou deze het doen? Crucial CT4G4SFS8266

Alvast bedankt!

:)

[Voor 3% gewijzigd door Nick92 op 13-02-2021 15:57]

Alle reacties

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 10:22
Wat is "thuisgebruik"?
Hoeveel apparaten, hoeveel websites, hoeveel docker containers met domotica, hoeveel IP camera's, hoeveel TB opslag?

Geheugen uitbreiden moet je doen als je te kort komt. Niet als je met het hele feest start.

Edit: als je met vier personen bestandjes wilt opslaan en een back-up wilt van telefoontjes, haal dan een DS220j met 2x 6TB schijf ofzo.

[Voor 22% gewijzigd door hans_lenze op 13-02-2021 17:08]

while (! ( succeed = try ()));

• Nick92
hans_lenze schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:05:
Wat is "thuisgebruik"?
Hoeveel apparaten, hoeveel websites, hoeveel docker containers met domotica, hoeveel IP camera's, hoeveel TB opslag?

Geheugen uitbreiden moet je doen als je te kort komt. Niet als je met het hele feest start.

Edit: als je met vier personen bestandjes wilt opslaan en een back-up wilt van telefoontjes, haal dan een DS220j met 2x 6TB schijf ofzo.
Twee desktops, één laptop, drie smartphones, twee websites, heb domotica via mydomestia, twee coax camera's die hun opslag al hebben op een systeem (eventueel uitbreiding naar unifi camera's die wel over de nas gaan). Momenteel dus geen gigantische data ineens op te slaan, vandaar de vraag of ik best met HDD start of dat ik onmiddellijk kies voor 2x1TB SSD?

Geheugen neem ik inderdaad best genoegen met het begin en uitbreiden is voor later.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:18
Afgezien van de prijs is er geen enkele reden om voor normale HDD's te gaan. Alleen is die reden wel een vrij grote, zeker voor een NAS, afhankelijk van het gebruik.

The devil is in the details.

• Nick92
Hahn schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:46:
Afgezien van de prijs is er geen enkele reden om voor normale HDD's te gaan. Alleen is die reden wel een vrij grote, zeker voor een NAS, afhankelijk van het gebruik.
Dit is mijn eerste opslagmedium aankoop via eigen netwerk.

2X1TB SSD leek mij een goede optie om te beginnen inderdaad. Seagate IronWolf 110 of Seagate IronWolf 125 kom ik vaak tegen, of opteren jullie voor nog iets anders?

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 14:36
Voor 200 euro heb je ook 2x4TB hdd ipv 2TB aan ssds. Als je geen vms dockers etc op je Nas draait zou ik gewoon hdds kopen. Goed zat voor cold storage.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:50
ssd's zijn voor opslag een beetje zinloos, geen enkel voordeel enkel nadeel te weten de prijs.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Nick92
lowfi schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:58:
Voor 200 euro heb je ook 2x4TB hdd ipv 2TB aan ssds. Als je geen vms dockers etc op je Nas draait zou ik gewoon hdds kopen. Goed zat voor cold storage.
-1x Synology DS920+ 4 Bay Desktop NAS behuizing
-2x Seagate IronWolf (ST4000VNZ08)

Dit lijkt mij om te beginnen met oog op uitbreiding in de toekomst dan de betere keuze. Bedankt voor de reacties!

[Voor 3% gewijzigd door Nick92 op 13-02-2021 20:36]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee