Toon posts:

Basis vrijetijd pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Voor mijn peetkind (14 jaar) ben ik op zoek naar een nieuwe pc ter vervanging van haar 10 jaar oude pc

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ze gaat hem voornamelijk gebruiken voor internetten en het bewerken van filmpjes die ze maakt met haar telefoon, zware games speelt ze niet

Wat mag het systeem gaan kosten?
Omdat ik nog 2 andere peetkinderen heb denk ik aan max € 500,00 als kan lager

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ze heeft alle randapparatuur zoals 24 inch dell scherm, toetsenboard en dergelijke

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een aparte video kaart lijkt mij niet nodig, kan altijd nog later als ze dat nodig heeft.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk, betrouwbaar merk heeft de voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc mag geen overbodig lawaai maken want hij staat in haar slaapkamer en de kast niet te groot, niet hoger dan 40 cm.
Een m2 ssd van 250 GB lijkt mij genoeg. 2 slots voor geheugen, en als dat mogelijk is een pc met PCI Express 4.0 Ook moeten er genoeg usb plekken zijn om apparatuur aan te sluiten, het liefst aan de voorkant. Ook moet er plek zijn voor een harddisk voor opslag van haar filmpjes (geen ssd)

Ga je overklokken?
Dat ben ik zeker niet van plan

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht van tweakers een goed advies voor iemand die weinig kennis heeft van hardware

Alle reacties

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:08
Maakt ze echt veel filmpjes?
Als dat het geval is, denk ik aan zoiets:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-10100 Boxed€ 114,90€ 114,90
1MoederbordenGigabyte H410M S2H€ 69,-€ 69,-
1Interne harde schijvenIntenso Retail Kit, 4TB€ 70,95€ 70,95
1BehuizingenAntec Dark Phantom 301M€ 47,44€ 47,44
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 81,90€ 81,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 54,90€ 54,90
1Solid state drivesKingston A2000 500GB€ 60,91€ 60,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 500,-

Kast en voeding werden gekozen op stilte.
De kast is net 40 cm. Ik weet niet of het erg is dat de aansluitingen bovenaan zitten, in dat geval kan er voor een andere kast gekozen worden. Die zal hoogstwaarschijnlijk wel iets minder stil zijn.
SSD is 500 GB, vooral om nog wat ruimte te hebben als ze later beslist om toch te gamen, dan kan het spel op de SSD geïnstalleerd worden. Uiteraard kan je ook beslissen om het bij 250 GB te houden. Een schijf van 4 TB voor haar filmpjes, ik verwacht niet dat ze die vol krijgt. De rest is redelijk standaard, een i3-processor en 16 GB RAM-geheugen.

Als ze niet zoveel filmpjes maakt, ben je denk ik beter af met een SSD van 1 TB, maar dan zonder aparte harddisk. Dat is nog zo'n € 25 goedkoper ook.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:48
Een deskmini is perfect hiervoor
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i3-10100 Boxed€ 114,90€ 114,90
1Interne harde schijvenWD Blue 2,5" (2018), 2TB (128MB cache)€ 63,90€ 63,90
1BarebonesASRock DeskMini H470 Series€ 160,85€ 160,85
1Geheugen internKingston 16GB DDR4 2666MHz Kit€ 78,17€ 78,17
1Solid state drivesKingston A2000 250GB€ 38,90€ 38,90
Totaal€ 456,72

Paar opmerkingen
  • Bij een Core i3/i5 heeft meer dan 2666 MHz geheugen op een moederbord gebaseerd op de H410/H470 chipset geen zin.
  • En eens met @LievenD , je zou ook een 1TB M2 SSD kunen nemen ipv de kleine SSD en de disk, bijvoorbeeld de Kingston A2000 1TB

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:08
Ah ok, mijn fout, dacht even dat ze bij Intel nu toch al aan 2933 MHz geheugen zaten, en vond niet direct een betaalbaar setje, maar je kan dus inderdaad beter voor dit Kingston HyperX setje gaan, heeft nog een lage latency ook.

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik vind beide systemen wel zitten. Ik kan haar huidige HD gewoon gebruiken voor opslag.
Alleen de kast van LievenD zal ze beslist niet mooi vinden.

Nu nog Windows 10, kan ik haar huidige activatie gebruiken voor een nieuw installatie?
Of haar huidige HD clonen naar de ssd?

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
klaphek schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:23:
Ik vind beide systemen wel zitten. Ik kan haar huidige HD gewoon gebruiken voor opslag.

Nu nog Windows 10, kan ik haar huidige activatie gebruiken voor een nieuw installatie?
Even kijken hoe de huidige windows wordt herkend: https://answers.microsoft...1e-43dc-99e9-13b4c87e91fc

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:48
klaphek schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:23:

Als je voor de Deskmini kiest let er dan op dat hier 2,5 inch harde schijven in passen, oftewel laptop formaat. In het systeem van @LievenD passen zowel 3,5 inch als 2,5 inch schijven. Je kunt een Windows 10 key op een nieuw systeem overzetten, hij vervalt dan op haar oude computer
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee