Voor mijn peetkind (14 jaar) ben ik op zoek naar een nieuwe pc ter vervanging van haar 10 jaar oude pc
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ze gaat hem voornamelijk gebruiken voor internetten en het bewerken van filmpjes die ze maakt met haar telefoon, zware games speelt ze niet
Wat mag het systeem gaan kosten?
Omdat ik nog 2 andere peetkinderen heb denk ik aan max € 500,00 als kan lager
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ze heeft alle randapparatuur zoals 24 inch dell scherm, toetsenboard en dergelijke
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een aparte video kaart lijkt mij niet nodig, kan altijd nog later als ze dat nodig heeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk, betrouwbaar merk heeft de voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc mag geen overbodig lawaai maken want hij staat in haar slaapkamer en de kast niet te groot, niet hoger dan 40 cm.
Een m2 ssd van 250 GB lijkt mij genoeg. 2 slots voor geheugen, en als dat mogelijk is een pc met PCI Express 4.0 Ook moeten er genoeg usb plekken zijn om apparatuur aan te sluiten, het liefst aan de voorkant. Ook moet er plek zijn voor een harddisk voor opslag van haar filmpjes (geen ssd)
Ga je overklokken?
Dat ben ik zeker niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht van tweakers een goed advies voor iemand die weinig kennis heeft van hardware
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ze gaat hem voornamelijk gebruiken voor internetten en het bewerken van filmpjes die ze maakt met haar telefoon, zware games speelt ze niet
Wat mag het systeem gaan kosten?
Omdat ik nog 2 andere peetkinderen heb denk ik aan max € 500,00 als kan lager
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ze heeft alle randapparatuur zoals 24 inch dell scherm, toetsenboard en dergelijke
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een aparte video kaart lijkt mij niet nodig, kan altijd nog later als ze dat nodig heeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk, betrouwbaar merk heeft de voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc mag geen overbodig lawaai maken want hij staat in haar slaapkamer en de kast niet te groot, niet hoger dan 40 cm.
Een m2 ssd van 250 GB lijkt mij genoeg. 2 slots voor geheugen, en als dat mogelijk is een pc met PCI Express 4.0 Ook moeten er genoeg usb plekken zijn om apparatuur aan te sluiten, het liefst aan de voorkant. Ook moet er plek zijn voor een harddisk voor opslag van haar filmpjes (geen ssd)
Ga je overklokken?
Dat ben ik zeker niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht van tweakers een goed advies voor iemand die weinig kennis heeft van hardware