Toon posts:

Een slimme thermostaat voor mijn Intergas Compact?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:48
Ik lees een heleboel topics over slimme thermostaten. Maar ik wil graag een specifieke uitleg welke ik moet/ wil aanschaffen.
Ik werk thuis met Hue voor de verlichting en Google assistent voor de commando`s.
Nu lees ik dat bijv. een Nest thermostaat een aan/ uit is. Of ik lees het niet goed maar kan deze met een Opentherm CV-ketel werken?
Gaat deze modulerend werken?
Sluit je hem vervolgens gewoon aan op de draden van de "oude" thermostaat of komt er iets tussen en werkt hij op 230 Volt?
Of moet ik gewoon de slimme thermostaat nemen van Intergas? Deze werkt ook met een app.
Ik hoor graag jullie ervaringen. _/-\o_

PV Output - Rijnsaterwoude, 6x 380 Oost 40, 6x 380 West 40, 5x 380 West 20. Totaal 6460Wp

Beste antwoord (via cwrm63 op 13-02-2021 12:19)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:36

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Hoe regelmatig is je leven?

Ik heb in het verleden ook wel eens een slimme thermostaat geprobeerd, maar uiteindelijk bleek het instellen van één vast klokprogramma voldoende. Die ‘slimme’ dingen om hem vanaf afstand aan/uit te kunnen zetten bleek ik nooit nodig te hebben in de praktijk.

Ik heb uiteindelijk gewoon een goede klokthermostaat met fijn modulatieritme gekocht (Remeha iSense, is OpenTherm dus werkt ook prima op jouw Intergas. Bij mij hangt hij aan een Vaillant).

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Alle reacties

• AapBart
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
of wellicht is Tado iets voor je? Nog meer info voor jou om je keuze lastiger te maken. :)

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:58
De Nest werkt ook met OpenTherm dus dat is geen belemmering. Bij de Nest krijg je een klein kastje wat je bij de ketel moet plaatsen en eigenlijk tussen de thermostaat en de ketel zet (qua aansluit draden). Dit kastje heeft 220V voeding nodig en zorgt dus voor de spanning naar je Nest. Als je dr draden op de aan/uit aansluiting aansluit dan werkt hij dus als simpel aan/uit maar als je hem op OT aansluit dan moduleert hij gewoon. Alleen de 1e generatie kon dit niet, nu wel. De Nest is natuurbranden Google dus dat werk samen met je Assistent.

Zoals AapBart al aangeeft, er zijn er nog meer. Ik weet niet hoe die werken, maar er is keuze genoeg! Kijk goed of je hem er mooi uit vindt zien en of hij met Google Assistent werkt, maar dan kan het eigenlijk niet mis gaan.

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:36

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Hoe regelmatig is je leven?

Ik heb in het verleden ook wel eens een slimme thermostaat geprobeerd, maar uiteindelijk bleek het instellen van één vast klokprogramma voldoende. Die ‘slimme’ dingen om hem vanaf afstand aan/uit te kunnen zetten bleek ik nooit nodig te hebben in de praktijk.

Ik heb uiteindelijk gewoon een goede klokthermostaat met fijn modulatieritme gekocht (Remeha iSense, is OpenTherm dus werkt ook prima op jouw Intergas. Bij mij hangt hij aan een Vaillant).

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:58
De nest ondersteunt OT. Maar voor de rest vind ik het een grote teleurstelling. Volgens mij heeft google puur het IP gekocht maar niet de ontwikkelaars, want ze krijgen de simpelste dingen niet opgelost of verbeterd, vooral het feit dat de Nest de temperatuur te hoog (soms wel met 2C) uitleest. Wel zo goedkoop stoken maar wel heel koud thuis. Ik zou nu met deze ervaring voor een Honeywell of Netatmo gaan. Honeywell is gewoon tried and tested, no nonsense, netatmo is het meest tweaker friendly (vind em wel lelijk)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee