Om bij het begin te beginnen:
Na een tijdje mn pc niet te starten wilde ik weer eens wat gamen. Bij het aanzetten bleek dat ik geen beeld kreeg via de GPU. Echter via het mobo kreeg ik wel netjes beeld.
Logischer wijs heb ik de GPU gestuurd met een RMA omdat deze nog binnen de garantie viel.
Na een paar dagen kreeg ik de GPU weer terug met de melding dat deze niet defect is.
In de tussentijd heb ik een nieuwe kast aangeschaft en alles netjes overgebouwd, bij het terug bouwen van de componenten bleek de pc niet te willen starten. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat de PSU kapot was. Deze viel ook nog in de garantie en heb ik dus ook omgeruild voor een nieuwe.
Naderhand bleek ook m'n 2TB HDD overleden te zijn. Dus die is nu ook vervangen.
Nu komt mijn vraag:
Na het weer functionerend in elkaar zetten van de PC wil de PC niet niet meer doorstarten naar W10 maar elke keer direct naar de UEFI. Vervolgens kan ik kiezen om door te booten naar W10.
Ik heb de setting nagekeken en kom er niet achter wat er nu fout gaat. De boot volgorde staat goed en verder heb ik geen veranderingen gedaan op het gebied van RAM, mobo en CPU.
Wie heeft voor mij de oplossing?
Gebruikte componenten:
Na een tijdje mn pc niet te starten wilde ik weer eens wat gamen. Bij het aanzetten bleek dat ik geen beeld kreeg via de GPU. Echter via het mobo kreeg ik wel netjes beeld.
Logischer wijs heb ik de GPU gestuurd met een RMA omdat deze nog binnen de garantie viel.
Na een paar dagen kreeg ik de GPU weer terug met de melding dat deze niet defect is.
In de tussentijd heb ik een nieuwe kast aangeschaft en alles netjes overgebouwd, bij het terug bouwen van de componenten bleek de pc niet te willen starten. Na wat onderzoek kwam ik erachter dat de PSU kapot was. Deze viel ook nog in de garantie en heb ik dus ook omgeruild voor een nieuwe.
Naderhand bleek ook m'n 2TB HDD overleden te zijn. Dus die is nu ook vervangen.
Nu komt mijn vraag:
Na het weer functionerend in elkaar zetten van de PC wil de PC niet niet meer doorstarten naar W10 maar elke keer direct naar de UEFI. Vervolgens kan ik kiezen om door te booten naar W10.
Ik heb de setting nagekeken en kom er niet achter wat er nu fout gaat. De boot volgorde staat goed en verder heb ik geen veranderingen gedaan op het gebied van RAM, mobo en CPU.
Wie heeft voor mij de oplossing?
Gebruikte componenten:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-6600K Boxed | € 190,64 | € 190,64 |
1 | Moederborden | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 3X 8G | € 0,- | € 0,- |
1 | Waterkoeling | Cooler Master Seidon 120V Ver.2 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4A2666C16 | € 149,- | € 149,- |
1 | Voedingen | Corsair RM650x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Samsung 850 EVO 250GB | € 89,- | € 89,- |
1 | Solid state drives | Samsung 870 QVO 2TB | € 185,- | € 185,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 878,80 |