Beste tweakers,
Mijn neefje heeft een nieuwe pc nodig, en die wil ik graag met hem gaan bouwen. Hopelijk kunnen jullie een beetje bijsturen indien nodig... Super bedankt voor het helpen alvast! :-)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk school, maar ook een beetje gamen. Vooralsnog 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1100 euro, ongeveer
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve scherm, keyboard en muis is er niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor school is niet veel nodig, dat zou met een raspberry pi nog te doen zijn. Dus het liefst zoveel mogelijk gericht op gaming. Aangezien videokaarten zo goed als compleet uitverkocht zijn en we de pc volgende week willen bouwen, gok ik dat we voor dit budget niet onder om de gtx 1660 heen kunnen...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB LEDs, want dat is gewoon stoerder...
Ga je overklokken?
Dat mag mn neefje, de tweaker in de dop, allemaal zelf uit gaan vinden. :-)
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie wat commentaar als "ik zou deze vervangen voor die, want..." kunnen geven. Kunnen we bijvoorbeeld beter meer uitgeven aan cpu, en minder aan gpu om later te upgraden? Maar kan hij dan wel fatsoenlijk nieuwe shooters spelen? Of kunnen we beter voor Intel gaan met dit budget?
Mijn neefje heeft een nieuwe pc nodig, en die wil ik graag met hem gaan bouwen. Hopelijk kunnen jullie een beetje bijsturen indien nodig... Super bedankt voor het helpen alvast! :-)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk school, maar ook een beetje gamen. Vooralsnog 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1100 euro, ongeveer
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behalve scherm, keyboard en muis is er niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor school is niet veel nodig, dat zou met een raspberry pi nog te doen zijn. Dus het liefst zoveel mogelijk gericht op gaming. Aangezien videokaarten zo goed als compleet uitverkocht zijn en we de pc volgende week willen bouwen, gok ik dat we voor dit budget niet onder om de gtx 1660 heen kunnen...
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
RGB LEDs, want dat is gewoon stoerder...
Ga je overklokken?
Dat mag mn neefje, de tweaker in de dop, allemaal zelf uit gaan vinden. :-)
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie wat commentaar als "ik zou deze vervangen voor die, want..." kunnen geven. Kunnen we bijvoorbeeld beter meer uitgeven aan cpu, en minder aan gpu om later te upgraden? Maar kan hij dan wel fatsoenlijk nieuwe shooters spelen? Of kunnen we beter voor Intel gaan met dit budget?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 (BOX) Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B550 ELITE V2 | € 136,90 | € 136,90 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1650 D6 OC 4G (rev.1.0) | € 339,- | € 339,- |
1 | Behuizingen | Sharkoon RGB LIT 200 | € 60,95 | € 60,95 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edition | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Ventilatoren | Cooler Master MasterFan MF120 Halo 3in1, 120mm | € 42,69 | € 42,69 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W | € 101,58 | € 101,58 |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 105,- | € 105,- |
Totaal | € 1.129,92 |