Hallo, ik ben fervent Makita gebruiker en heb zo ook sinds enkele maanden een afkortzaag (LS1018LN). Heel tevreden, maar nu maakt deze sinds kort een vreemd geluid wanneer ik de handgreep-schakelaar loslaat. Het maken van de zaagsnede verloopt prima. Het zaagblad wordt dan (elektronisch) geremd en dat maakt een abnormaal enigszins gierend geluid alsof het zaagblad ergens aanloopt. Echter het zaagblad loopt vrij en nergens aan. Ook als ik geen zaagsnede maak en dus in-en uitschakel vrij van te zagen materiaal is het geluid hoorbaar. Het lijkt uit de motor/aandrijving te komen. Wat kan dit zijn? Machine is vrijwel nieuw en dus vreemd. Heb er natuurlijk garantie op maar wellicht ligt een oplossing voor de hand en herkend iemand dit euvel(?)
Vraag
Alle reacties
Ik heb dezelfde en denk dat ik het geluid herken. Was bij mij al vanaf de eerste zaagsnede zo, dus ik heb altijd gedacht dat het erbij hoorde, ik heb er verder geen last van iig.
geen oplossing nvt
[Voor 89% gewijzigd door bie100 op 14-02-2021 19:54]
Heb je er een probleem mee dat ik mijn vraag ook op dit forum stel? Beetje kinderachtig/flauw om zo te reageren. Jouw reactie op mijn vraag heeft mij iig niet verder geholpen.bie100 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 13:38:
lees dit en denk wat komt mij dit bekend voor?
https://www.bouwinfo.be/b...makita-afkortzaag.394989/
zal wel toeval zijn
niet boos wordenmd65 schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:50:
[...]
Heb je er een probleem mee dat ik mijn vraag ook op dit forum stel? Beetje kinderachtig/flauw om zo te reageren. Jouw reactie op mijn vraag heeft mij iig niet verder geholpen.

mijn excuus
Pagina: 1