Toon posts:

Internetradio voor "domme" versterker

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xatom
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:09
Ik heb een redelijk nieuwe Pioneer A-50DA versterker. Deze werkt op dit moment prima in combinatie met een Chromecast audio. Helaas werkt de Chromecast Audio minder goed: deze hapert en stopt af en toe met spelen.

Om deze reden ben ik op zoek naar iets heel simpels, maar ik kan het niet vinden: een los kastje voor internetradio. Heel simpel gezegd zoek ik iets met een ethernet poort en een audio uitgang. De enige eis is dat het gewoon goed moet werken en een beetje simpel te besturen moet zijn (geen super trage interface of bloated app).

Nu klinkt dit heel simpel maar het lijkt nogal zeldzaam te zijn. Hier op het forum heb ik 1 kastje gevonden: de Roberts Radio RS1. Helaas is deze niet meer heel goed verkrijgbaar. Een andere optie die ik zelf heb gevonden is een iTuner 320 BT. Alleen kan ik hier amper reviews over vinden, en bij een video van een ander model van hetzelfde merk is de interface zeer traag.

Daarnaast heb ik ook nog wel een Raspberry Pi liggen. Maar ook software oplossingen heb ik niet echt kunnen vinden.

Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken? :)

Beste antwoord (via Xatom op 13-02-2021 10:50)

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:33

Freedive

] Ken sent me _

Voor je pi zou dit wat kunnen zijn;
https://volumio.org/

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:33

Freedive

] Ken sent me _

Voor je pi zou dit wat kunnen zijn;
https://volumio.org/

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-03 20:34
Mijn eerste gevoel is dat je je WiFi op orde moet krijgen, als je Chromecast hapert. Heb geen audio versie, enkel HDMI, maar nog nooit last van haperingen gehad.

Of wellicht een andere ap?

Hoe speel je muziek af?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Even snel gezocht. Maar voor zover denk ik dat je Pi je best bet en goedkoopste oplossing gaat zijn voor internetradio. Wellicht hebben anderen een ander idee.
https://www.google.nl/sea...io+sollution&ie=UTF-8&oe=

En voor je Chromecast Audio zou je daar meer onderzoek naar moeten doen. Lijkt me eerder je wifi oid te zijn.

[Voor 18% gewijzigd door Arunia op 13-02-2021 08:38]

• Xatom
Thanks allemaal! Ik ga een HifiBerry bestellen en kijken of Volumio wat is. Deze was ik op de een of andere manier nog niet tegen gekomen, maar ziet er goed uit!

Ik laat weten hoe het bevalt.

Over de WiFi: de Chromecast speelt 24/7 internetradio en hapert af en toe, waardoor het erg lastig is om vast te stellen waar het door komt. Met andere wifi apparaten (en ook "normale" Chromecasts) heb ik geen issues. Misschien ligt het inderdaad aan de stream, ik zal dat ook nog even proberen uit te sluiten (gaat nu via TuneIn).

[Voor 12% gewijzigd door Xatom op 13-02-2021 10:54]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Wat ook prima werkt is een ouwe smartphone die je anders toch niet meer gebruikt. Een goede internetradio app er op (tip: Replaio) en aansluiten op je versterker met minijack - tulpplug snoertje.

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23 19"

• Xatom
Update: vanavond heb ik tijd gehad om hiermee aan de slag te gaan. Ik had een HiFiBerry Digi+ Pro met Raspberry Pi 4 (2 GB) setje besteld bij SOS Solutions. Uiteindelijk besloten om Moode Audio te gebruiken in plaats van Volumio, omdat Volumio niet heel fijn aanvoelde (had het even getest in een VM).

Tot nu toe ben ik echt zeer tevreden! De setup was zo gedaan. Geluid klinkt echt goed. Alles reageert supersnel en niks stottert tot nu toe (heb nog maar een avondje geluisterd). CPU/RAM gebruik is dan ook bijna niks. Ook Spotify Connect was binnen een minuut ingesteld en werkt hartstikke goed. Echt een aanrader :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee