Toon posts:

Eigen telefoonnummer opzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ralfefernandes1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-06 08:38
Hi forumleden,
Ik ben zelf software developer en ernaast heb ik een bedrijf ergens in Afrika opgezet.

Ik wil dat als mijn klanten vragen hebben, dat ze ook rechtstreeks contact met mij opnemen. Maar dit is natuurlijk lastig, want ik woon in Nederland. Dus, ze nemen liever contact met lokale medewerkers op.

Ik heb heel veel verstand van VoIP en voip installaties, en ik was van plan om een VoIP-nummer te kopen, en helaas er zijn geen bedrijven in mijn land die zulke diensten aanbiedt.

Maar nu wil ik zelf een virtuele nummer opzetten. Hoe zet je zoiets op en wat heb je vooral nodig?

Alle reacties

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 16:07
Asterisk bedoel je? Of het krijgen van nummers?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:01
Je wil dus een lokaal nummer in afrika met je eigen hardware doorzetten naar het internet zodat je deze in Nederland kunt beantwoorden?

Met heel veel verstand van VOIP installaties is dat echt simpel, waar loop je vast?

Overigens is 'ergens in Afrika' niet bepaald iets waarmee je gericht hulp zou kunnen krijgen... Maargoed je zal je redenen wel hebben om er vaagjes over te doen.

[Voor 187% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 13-02-2021 07:50]

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:17
Over hoeveel mensen hebben we het? En hoe vaak? Je kan namelijk ook skype telefoon doen.

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:54
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 06:03:
Overigens is 'ergens in Afrika' niet bepaald iets waarmee je gericht hulp zou kunnen krijgen... Maargoed je zal je redenen wel hebben om er vaagjes over te doen.
Misschien is TS wel een prins in wording ;)

• Ralfefernandes1
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 06:03:
Je wil dus een lokaal nummer in afrika met je eigen hardware doorzetten naar het internet zodat je deze in Nederland kunt beantwoorden?
1. Eerste dacht ik via digital telefooncentrale, maar dan moet ik alsnog hardware aanschaffen en een betrouwbare internet verbinding hebben.

Maar nu ben ik ineens geïnteresseerd in virtuele telefoonnummers.
Hoe ontwerp je zo een virtuele telefoonnummers? Wat heb je er voor nodig?

Bijvoorbeeld: cheapconnect, verkoopt vaste telefoonnummers voor maar €10 euro per jaar.

Hoe zet je zoiets op?

[Voor 3% gewijzigd door Ralfefernandes1 op 13-02-2021 10:04]

• Ralfefernandes1
Blommie01 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 08:30:
[...]

Misschien is TS wel een prins in wording ;)
Hoezo niet? Met meer dan 1.7 miljard mensen in Afrika, dus de afzetmarkt in Afrika is voor mij zeer interessant.

• King4589
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 10:10
Een van de eerste interessante projecten die ik voor een raspberry pi tegen kwam voorziet hier volgens mij al in, https://www.raspberrypi.org/blog/raspberry-pi-gsm-gateway/

Er zijn ondertussen ook nieuwere projecten, zoek maar eens op Raspberry pi phone gateway

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:51

Kettrick

Rantmeister!

Ergens in Afrika is nogal vaag, als je waardevolle tips wilt ontvangen is het handig om aan te geven om welk land het gaat.

Ik gebruik Localphone , hiermee heb ik een lokaal nummer in Nederland, wat doorschakelt naar mijn mobiele telefoon in Australië. Kost mij vrijwel niets en scheelt de familie knoeien met Skype etc.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:59

Blokker_1999

Full steam ahead

Euhm, kan je misschien eerst eens op de vraag van @TWeaKLeGeND antwoorden? Waar in Afrika spreken we juist over? De CAR is iets anders dan Zuid-Afrika bijvoorbeeld.

Daarnaast kan je misschien je OP aanpassen. Zeggen dat je veel verstand hebt van VOIP maar dan iets als DID niet kennen klopt niet. DID is een manier waarop een telefonieprovider zijn nummers kan toekennen aan ofwel een SIP Trunk ofwel een analoge PBX. Je hebt dus nog altijd een provider nodig.

En dat brengt mij bij het volgende punt. Tenzij je kiest voor een zuiver softwarematige oplossing (en afhankelijk van het land of de landen waarin je actief wenst te zijn kan dat) zal je een lokale presentie moeten hebben om hardware te installeren. Als je die optie hebt, is het meestal ook zeer eenvoudig.

Wil je zelf zo min mogelijk werk hebben en ook geen lokale presentie, dan kan je ook op zoek gaan naar een dienstverlener die internationale call forwarding doet, maar afhankelijk van het land en het type nummer kan dat al heel snel kostelijk worden en soms zijn daar ookn eisen aan zoals een minimum aantal belminuten per maand.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:40

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Het ontgaat mij even wat dit met Softwareontwikkeling van doen heeft :?

>> Internetproviders en Hosting

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Ralfefernandes1
Kettrick schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:53:
Ergens in Afrika is nogal vaag, als je waardevolle tips wilt ontvangen is het handig om aan te geven om welk land het gaat.
Mijn klanten komen uit Angola

• Ralfefernandes1
King4589 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:38:
Een van de eerste interessante projecten die ik voor een raspberry pi tegen kwam voorziet hier volgens mij al in, https://www.raspberrypi.org/blog/raspberry-pi-gsm-gateway/

Er zijn ondertussen ook nieuwere projecten, zoek maar eens op Raspberry pi phone gateway
Ik vind dit zeer interessant. Ik ga zorgvuldig doornemen en wellicht, zoiets opzetten

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-06 13:49
Om bereikbaar te zijn heb je een aantal zaken nodig.
Ten eerste, telefoonnummers die in het land beschkbaar zijn waarin jij wilt dat ze thuishoren. Kortom, je zult bij de telecom-authoriteit van dat land nummer-ranges moeten afnemen.
Daarna moet er ergens een end-point zijn die dat nummer afhandeld, dat kan een telefooncentrale zijn die hem naar een fysiek touwtje route waaraan een telefoon hangt, of naar een mobiele provider die het telefoonnummer aan een mobiele-handset koppelt en het verkeer daarheen route.
Omdat lokaal en niet lokaal inbellen ook nog wel eens andere kosten met zich meebrengt is het daarnaast welicht nodig om per 'regio' een eigen inbel-pop te onderhouden zodat mensen altijd naar een lokaal nummer lijken te bellen, ipv dat ze allemaal naar 1 nummer ergens in een grote stad bellen.
In nederland was het zo dat de kantoor-panden rond de grote uplinks erg mooie locaties bleken te zijn omdat er dan maar een paar meter kabel nodig was om aan te sluiten en zo de kosten voor een gehuurde lijn lager bleven.

Maar, het begint bij het afnemen van telefoonnummers bij de lokale Opta.

Ook zin in een outdoor geek-fest? eth0.nl

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:23
Er zijn nog genoeg landen waar de staat monopolist is op telefonie en connectiviteit. De makkelijkste optie is om te kijken of je een CPaaS vendor als Twilio, nexmo, messagebird o.i.d. hebt die in het land actief is.

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-06 16:55
Wat zegt google? Of er feitelijk geleverd wordt - geen idee maar 1e zoekresultaat (geen advertentie):

Virtual Phone Number in Angola
Expand your business, attract more customers and make international calls cheaper by using Angolan virtual phone number (VoIP).
Virtual number (also called DID – direct inward dialing number) is a phone number without directly associated phone line, it looks like a usual landline or mobile phone number. The incoming calls from virtual number are forwarded to another telephone number which subscriber chooses, cell or landline number, SIP (IAX), IP PBX, etc. For example, you buy Luanda, Angola virtual phone number and choose call forwarding to your mobile phone in Your Account at "bedrijf". Your customers, partners, friends and family will call you this number with local Angolan rates and think that you are situated in Luanda, Angola but you’ll receive calls in another country!

Zoekactie: Local VOIP Angola

• Sh1fty88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-05 11:37
Linux VPS afnemen, Gratis 3CX licentie erop
vervolgens een SIP trunk afnemen met een nummer van Angola?

3CX app op je mobiele telefoon en je bent op je Afrikaans nummer in Nederland te bereiken.

Genoeg SIP trunks te vinden via Google die je een lokaal Afrikaans nummer geven.

Waar loop je precies op vast?

[Voor 64% gewijzigd door Sh1fty88 op 13-02-2021 12:34]

• Ralfefernandes1
Sh1fty88 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:26:
Linux VPS afnemen, Gratis 3CX licentie erop
vervolgens een SIP trunk afnemen met een nummer van Angola?
Helaas, in mijn land is tot dusver niet mogelijk om sip trunk aan te schaffen.
Daarom ben ik op zoek naar een alternatief.

• Ralfefernandes1
DjoeC schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:56:
[...]

Wat zegt google? Of er feitelijk geleverd wordt - geen idee maar 1e zoekresultaat (geen advertentie):

Virtual Phone Number in Angola
Expand your business, attract more customers and make international calls cheaper by using Angolan virtual phone number (VoIP).
Virtual number (also called DID – direct inward dialing number) is a phone number without directly associated phone line, it looks like a usual landline or mobile phone number. The incoming calls from virtual number are forwarded to another telephone number which subscriber chooses, cell or landline number, SIP (IAX), IP PBX, etc. For example, you buy Luanda, Angola virtual phone number and choose call forwarding to your mobile phone in Your Account at "bedrijf". Your customers, partners, friends and family will call you this number with local Angolan rates and think that you are situated in Luanda, Angola but you’ll receive calls in another country!

Zoekactie: Local VOIP Angola
Maar dan ben je sowieso iets meer dan 1000 euro per jaar kwijt exclusief allerlei administratieve kosten.

• Sh1fty88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-05 11:37
Ralfefernandes1 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:32:
[...]

Helaas, in mijn land is tot dusver niet mogelijk om sip trunk aan te schaffen.
Daarom ben ik op zoek naar een alternatief.
Misschien snap ik het niet, maar de eerste 2 Google acties laten mij 2 SIP Providers zien?

https://www.voip-catalog.com/voip_provider_2528.html

https://www.telqom.com/product/angola-sip-trunks/?lang=fr

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-06 16:55
Ralfefernandes1 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:35:
[...]

Maar dan ben je sowieso iets meer dan 1000 euro per jaar kwijt exclusief allerlei administratieve kosten.
Tja, zelf opzetten betekent dat je zelf provider moet worden en door de Angole autoriteiten goedgekeurd zult moeten worden. Dat kost je vast flink meer.

Alternatief: Zet een Whatapp/Signal/Telegram account op en laat je klanten via dat kanaal bellen. Eventueel op basis van een (tijdelijk) Angolees prepaid nummer. Als je klanten iets met je software doen zullen ze dat communicatiekanaal ook wel snappen. En anders: Lokaal nummer aanvragen en dat automatisch doorschakelen naar een NL nummer. Landlijn in, voip uit.

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-06 18:01
3CX zelf hosten op een RP3/4 en een siptrunk ergens in Afrika zoeken... volgens mij als je op 3CX website kijkt en doet alsof je vanuit Afrika komt krijg je vast wel een partner aangewezen die je een trunk kan aanbieden.

Installeren is kinderspel.

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:55
Ralfefernandes1 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:35:
[...]

Als je je eigen telco wilt opzetten om een telefoonnummer aan te bieden ben je het 20 voudige kwijt denk ik 8)7

Als ik even Google vind ik zo een aantal providers die een SIP trunk aanbieden met een Angolees nummer erop. Lijkt me een beter idee.

• Ralfefernandes1
Plofkotje schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:46:
[...]

Als je je eigen telco wilt opzetten om een telefoonnummer aan te bieden ben je het 20 voudige kwijt denk ik 8)7

Als ik even Google vind ik zo een aantal providers die een SIP trunk aanbieden met een Angolees nummer erop. Lijkt me een beter idee.
https://www.cheapconnect.nl/ of budgephone.nl, hebben toch geen eigen provider zoals KPN opgezet? Maar bij hun kun je ook terecht om een virtueel nummer aan te schaffen. Aangezien dat er weinig tot geen aanbieding in mijn land zijn, wil ik zoiets opzetten.

• Ralfefernandes1
Ik heb even snel gekeken of ik op deze sites een nummer kan aanschaffen, maar helaas, daar is ook geen virtueel nummers aan te schaffen.

• Ralfefernandes1
logix147 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:38:
3CX zelf hosten op een RP3/4 en een siptrunk ergens in Afrika zoeken... volgens mij als je op 3CX website kijkt en doet alsof je vanuit Afrika komt krijg je vast wel een partner aangewezen die je een trunk kan aanbieden.

Installeren is kinderspel.
Thuis, heb ik zelf al een grandstream UCM6202 IP PBX, maar natuurlijk mis ik nog een angolese sip-telefoonnummer om als Trunks te gebruiken.

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-06 09:39
Ralfefernandes1 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:30:
[...]

https://www.cheapconnect.nl/ of budgephone.nl, hebben toch geen eigen provider zoals KPN opgezet? Maar bij hun kun je ook terecht om een virtueel nummer aan te schaffen. Aangezien dat er weinig tot geen aanbieding in mijn land zijn, wil ik zoiets opzetten.
Nee, je wil zoiets niet opzetten. Je bent op zoek naar een SIP-trunk leverancier die ook telefoonnummers uit Angola op die trunk kan leveren. Ik ken ze ook niet maar bij het zelf opzetten van een 'Angolese Cheap Connect' komt zowel qua financiering als qua regulering/wetgeving iets meer bij kijken dan naar waar jij op zoek bent ;)

edit: Als je op de 3CX website, zoals eerder naar gerefereerd, zoekt naar een partner in Angola kom je bij deze club uit: https://ictglobe.com/services/voice-service/

Zitten wel in Zuid-Afrika, en dus niet Angola, maar ik zou zeggen, neem eens contact met ze op.

[Voor 15% gewijzigd door Bart op 13-02-2021 19:14]

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Ralfefernandes1 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 04:33:
ernaast heb ik een bedrijf ergens in Afrika opgezet.
Linksys Sipura SPA 3000 en een extra lijn bij familie en Ralfe is klaar.
Of bijv. PC (adapter) met 1 of meer FXO/POTS/PSTN/Line poorten.
Een UPS en koeling (airco) kan ook geen kwaad.
Ik heb heel veel verstand van VoIP
Je bedoelde "niet veel" gok ik :-)

• Ralfefernandes1
Bart schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:48:
[...]

Nee, je wil zoiets niet opzetten. Je bent op zoek naar een SIP-trunk leverancier die ook telefoonnummers uit Angola op die trunk kan leveren. Ik ken ze ook niet maar bij het zelf opzetten van een 'Angolese Cheap Connect' komt zowel qua financiering als qua regulering/wetgeving iets meer bij kijken dan naar waar jij op zoek bent ;)

edit: Als je op de 3CX website, zoals eerder naar gerefereerd, zoekt naar een partner in Angola kom je bij deze club uit: https://ictglobe.com/services/voice-service/

Zitten wel in Zuid-Afrika, en dus niet Angola, maar ik zou zeggen, neem eens contact met ze op.
Klopt dat ik al een tijdje op zoek ben naar een leverancier in Angola die zulke diensten aanbiedt. Helaas, niets gevonden. Ik ben zelf Angolees en mijn familie komt uit Angola.

• Ralfefernandes1
JaDatIsPeter schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:17:
[...]

Linksys Sipura SPA 3000 en een extra lijn bij familie en Ralfe is klaar.
Of bijv. PC (adapter) met 1 of meer FXO/POTS/PSTN/Line poorten.
Een UPS en koeling (airco) kan ook geen kwaad.

[...]

Je bedoelde "niet veel" gok ik :-)
Ik weet dat dit mogelijk is.
Ik gebruik al hier in NL UCM6202 als telefooncentrale. Op jou manier, moet ik ook zo een box, plus internet en extra apparatuur aanschaffen en naar Angola opsturen om dit mogelijk te maken.

• TWeaKLeGeND
Ralfefernandes1 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:29:
[...]

1. Eerste dacht ik via digital telefooncentrale, maar dan moet ik alsnog hardware aanschaffen en een betrouwbare internet verbinding hebben.

Maar nu ben ik ineens geïnteresseerd in virtuele telefoonnummers.
Hoe ontwerp je zo een virtuele telefoonnummers? Wat heb je er voor nodig?

Bijvoorbeeld: cheapconnect, verkoopt vaste telefoonnummers voor maar €10 euro per jaar.

Hoe zet je zoiets op?
Niet. Daar heb je toch echt medewerking van het betreffende land zijn acm equivalent voor nodig. Anders moet het met hardware en een stabiele internet verbinding.

• TWeaKLeGeND
Wil je zaken doen of niet? Je zal kosten moeten maken.

[Voor 192% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 13-02-2021 20:39]

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Ralfefernandes1 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:56:
Op jou manier, moet ik ook zo een box, plus internet en extra apparatuur aanschaffen en naar Angola opsturen om dit mogelijk te maken.
Klopt. Er zijn wel meer landen waar VoIP nog niet beschikbaar is voor de vrije markt.

Heb je Angola Telecom, Unitel, MSTelcom, Movicel of Mundo Startel al benaderd?
Alternatief is hulp van de daar lokale Agentschap Telecom, National Institute of Telecommunication (INACOM)?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:35
Je kan ook heel simpel een dienst als https://www.avoxi.com/angola-virtual-phone-numbers/ gebruiken.

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• TWeaKLeGeND
Daar wil TS niet voor betalen, kost ook belachelijk veel bij deze tokos daar niet van, maar tjah zo werkt het

• HKLM_
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:48:
[...]

Daar wil TS niet voor betalen, kost ook belachelijk veel bij deze tokos daar niet van, maar tjah zo werkt het
Tja voor een duppie op de eerste rang gaat hem niet worden :P

Het is wel duur inderdaad dat ben ik met je eens. Aan de andere kant als het zo belangrijk voor de zaak is dat TS vanuit Angola bereikbaar is in Nederland wat zijn dan die paar 100euro/dollar die heb je er dan zo uit anders is het ook niet belangrijk genoeg om dit allemaal op te zetten.

• Ralfefernandes1
JaDatIsPeter schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:34:
[...]

Klopt. Er zijn wel meer landen waar VoIP nog niet beschikbaar is voor de vrije markt.

Heb je Angola Telecom, Unitel, MSTelcom, Movicel of Mundo Startel al benaderd?
Alternatief is hulp van de daar lokale Agentschap Telecom, National Institute of Telecommunication (INACOM)?
Ik ga zeker aanstaande maandag of dinsdag INACOM benaderen. Hoe kwam je aan deze Angolese staatsbedrijven?

• TWeaKLeGeND
Ralfefernandes1 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:57:
[...]

Ik ga zeker aanstaande maandag of dinsdag INACOM benaderen. Hoe kwam je aan deze Angolese staatsbedrijven?
Google? Sorry hoor maar jij hebt echt geen enkele moeite gedaan. Je begon al met dat Angola geen VOIP mogelijkheden heeft kwa DID nummer, dat kostte je medewerkers enkele seconden om te vinden. Als je nu zelf eens gaat zoeken vind je misschien iets wat betaalbaarder is. 10000% zeker dat INACOM je alleen zal kunnen helpen als je serieus bent. (en dus vele duizenden gaat uitgeven aan Angolese telefonie diensten)

• Ralfefernandes1
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:13:
[...]

Google? Sorry hoor maar jij hebt echt geen enkele moeite gedaan. Je begon al met dat Angola geen VOIP mogelijkheden heeft kwa DID nummer, dat kostte je medewerkers enkele seconden om te vinden. Als je nu zelf eens gaat zoeken vind je misschien iets wat betaalbaarder is. 10000% zeker dat INACOM je alleen zal kunnen helpen als je serieus bent. (en dus vele duizenden gaat uitgeven aan Angolese telefonie diensten)
INACOM en AngolaTelecom, kende ik al. Tevens heb ik al meerdere keren in contact geprobeerd te komen met AngolaTelecom, maar ze nemen eigenlijk bijna nooit hun telefoon op als je belt. INACOM kende ik al, omdat ik al een paar keer in aanraking ben geweest met hun. Ze hebben ooit mijn apparatuur in beslag genomen en duurde ongeveer bijna 2 maanden om terug te krijgen.

• HKLM_
Hoeveel geld wil je eigenlijk in dit project steken?

Ik heb namelijk het idee dat je alleen wat ervaring hebt met je grandstream UCM6202 IP PBX en voor de rest volledig aan het freewheelen ben en totaal blauw bent.

[Voor 62% gewijzigd door HKLM_ op 13-02-2021 21:23]

• TWeaKLeGeND
Ralfefernandes1 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:18:
[...]

INACOM en AngolaTelecom, kende ik al. Tevens heb ik al meerdere keren in contact geprobeerd te komen met AngolaTelecom, maar ze nemen eigenlijk bijna nooit hun telefoon op als je belt. INACOM kende ik al, omdat ik al een paar keer in aanraking ben geweest met hun. Ze hebben ooit mijn apparatuur in beslag genomen en duurde ongeveer bijna 2 maanden om terug te krijgen.
Je weet dus al dat je bij deze tokos helemaal niks gaat bereiken. ;)

• Ralfefernandes1
TWeaKLeGeND schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:21:
[...]

Je weet dus al dat je bij deze tokos helemaal niks gaat bereiken. ;)
Ieder geval niet als particulier. Maar ik ga toch alsnog aanstaande maandag alsnog opnieuw proberen.
Tevens: op de site van AngolaTelecom is sowieso niet zoveel te vinden over voipdiensten... Anders had ik een voip-in nummer bij hun aangeschaft

• Ralfefernandes1
Zoals JaDatIsPeter zei: misschien probeert de Angolese autoriteiten de Angolese markt te beschermen, want ze zijn de eigenaar van AngolaTelecom en Unitel telecom. Daarom was ik hierdoor opzoek naar alternatieven...

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 04-06 18:01
Ralfefernandes1 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:40:
[...]

Thuis, heb ik zelf al een grandstream UCM6202 IP PBX, maar natuurlijk mis ik nog een angolese sip-telefoonnummer om als Trunks te gebruiken.
Waarom denk je dat ik verwijs naar 3CX? Omdat zij een partner netwerk hebben die precies dát: een DID en SIP trunk wereldwijd leveren... zelf ietsje meer moeite steken in steken..

Je kan ook maandag in Nederland een VoIP consultant bellen... /sarcasm aan uurtarief en telefoonnummer op aanvraag beschikbaar /sarcasm uit

Succes met de bedrijfsvoering :Y

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:55
Ralfefernandes1 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:30:
[...]

Die kopen dit in bij een telco in NL, of hebben hun eigen netwerk opgezet incl. registratie bij de ACM, verbindingen naar andere providers en de systemen om dit te draaien. Als je zoiets wilt doen zul je lokaal een telco moeten vinden die je wilt resellen (over bijv ISDN30 of iets moderners) of je eigen telco opzetten..

Snelle check op deze twee bedrijven wijst gewoon uit dat ze een volledige ACM (telecomauthoriteit in NL) inschrijving onderhouden en mogelijk dus gewoon zelf connectiviteit naar het PSTN inkopen en dus een volledig netwerk draaien, of dit ergens uitbesteed hebben voor duizenden euro's per maand.

[Voor 17% gewijzigd door Plofkotje op 13-02-2021 23:44]

• Ralfefernandes1
King4589 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:38:

Ik heb thuis een oude Fritz 6840 LTE
Is het ook mogelijk met deze box als GSM gateway te gebruiken?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee