Dag allen,
Sinds gisteren is mijn msi PC gecrasht. Viel plots uit en nadat ik alles losgekoppeld had bleek hij niet meer op te starten wanneer de 4pin voor cpu power aangesloten werd.
Ik heb vervolgens getest of de cpu niet defect was door deze te vervangen met de originele cpu van het systeem maar ook dan geen succes. Mij lijkt het op een mobo probleem.
Nu heb ik een msi aegis 3 wat een behoorlijk kleine pc is en dus zie ik me niet meteen nadenken over een nieuwe mobo die hier inpast om de andere te vervangen.
Vandaar dat ik even op alternate een samenstelling gemaakt had als volgt:
Moederborden
MSI MAG B460 TOMAHAWK, socket 1200 moederbord
€ 144,90
Behuizingen
Sharkoon TG4 RGB tower-behuizing
€ 64,90
Voedingen
MSI MSI MPG A750GF 750W ATX voeding
€ 124,90
Processorkoelers
Cooler Master Hyper TX3 EVO cpu-koeler
€ 24,99
Grafische kaarten
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC grafische kaart
€ 869,00
Processoren
Intel® Core i9-10850K, 3,6 GHz (5,2 GHz Turbo boost) socket 1200 processor
€ 389,00
Geheugen
Corsair 32 GB DDR4-3000 Kit werkgeheugen
€ 139,90
Totaal
€ 1.757,59
Mijn vraag is vooral, zijn deze componenten goed te combineren volgens jullie of zijn hier veel betere combinaties mogelijk (prijs/performance).
Zelf ben ik niet meer helemaal mee met hoe de hardware geëvolueerd is dus hoop ik via deze weg nog wat informatie te winnen.
PS: voor SSD zou ik mijn WD black M.2 NVMe kaart van 1TB willen hergebruiken.
Alvast bedankt.
Sinds gisteren is mijn msi PC gecrasht. Viel plots uit en nadat ik alles losgekoppeld had bleek hij niet meer op te starten wanneer de 4pin voor cpu power aangesloten werd.
Ik heb vervolgens getest of de cpu niet defect was door deze te vervangen met de originele cpu van het systeem maar ook dan geen succes. Mij lijkt het op een mobo probleem.
Nu heb ik een msi aegis 3 wat een behoorlijk kleine pc is en dus zie ik me niet meteen nadenken over een nieuwe mobo die hier inpast om de andere te vervangen.
Vandaar dat ik even op alternate een samenstelling gemaakt had als volgt:
Moederborden
MSI MAG B460 TOMAHAWK, socket 1200 moederbord
€ 144,90
Behuizingen
Sharkoon TG4 RGB tower-behuizing
€ 64,90
Voedingen
MSI MSI MPG A750GF 750W ATX voeding
€ 124,90
Processorkoelers
Cooler Master Hyper TX3 EVO cpu-koeler
€ 24,99
Grafische kaarten
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC grafische kaart
€ 869,00
Processoren
Intel® Core i9-10850K, 3,6 GHz (5,2 GHz Turbo boost) socket 1200 processor
€ 389,00
Geheugen
Corsair 32 GB DDR4-3000 Kit werkgeheugen
€ 139,90
Totaal
€ 1.757,59
Mijn vraag is vooral, zijn deze componenten goed te combineren volgens jullie of zijn hier veel betere combinaties mogelijk (prijs/performance).
Zelf ben ik niet meer helemaal mee met hoe de hardware geëvolueerd is dus hoop ik via deze weg nog wat informatie te winnen.
PS: voor SSD zou ik mijn WD black M.2 NVMe kaart van 1TB willen hergebruiken.
Alvast bedankt.