Toon posts:

Goede hardwareselectie game pc

Pagina: 1
Acties:

• The_MSV
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Dag allen,

Sinds gisteren is mijn msi PC gecrasht. Viel plots uit en nadat ik alles losgekoppeld had bleek hij niet meer op te starten wanneer de 4pin voor cpu power aangesloten werd.
Ik heb vervolgens getest of de cpu niet defect was door deze te vervangen met de originele cpu van het systeem maar ook dan geen succes. Mij lijkt het op een mobo probleem.
Nu heb ik een msi aegis 3 wat een behoorlijk kleine pc is en dus zie ik me niet meteen nadenken over een nieuwe mobo die hier inpast om de andere te vervangen.

Vandaar dat ik even op alternate een samenstelling gemaakt had als volgt:

Moederborden
MSI MAG B460 TOMAHAWK, socket 1200 moederbord
€ 144,90

Behuizingen
Sharkoon TG4 RGB tower-behuizing
€ 64,90

Voedingen
MSI MSI MPG A750GF 750W ATX voeding
€ 124,90

Processorkoelers
Cooler Master Hyper TX3 EVO cpu-koeler
€ 24,99

Grafische kaarten
MSI GeForce RTX 3070 VENTUS 2X OC grafische kaart
€ 869,00

Processoren
Intel® Core i9-10850K, 3,6 GHz (5,2 GHz Turbo boost) socket 1200 processor
€ 389,00

Geheugen
Corsair 32 GB DDR4-3000 Kit werkgeheugen
€ 139,90

Totaal
€ 1.757,59

Mijn vraag is vooral, zijn deze componenten goed te combineren volgens jullie of zijn hier veel betere combinaties mogelijk (prijs/performance).
Zelf ben ik niet meer helemaal mee met hoe de hardware geëvolueerd is dus hoop ik via deze weg nog wat informatie te winnen.
PS: voor SSD zou ik mijn WD black M.2 NVMe kaart van 1TB willen hergebruiken.

Alvast bedankt.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:41
De Coolermaster Hyper TX3 CPU koeler heeft een TDP van 95 Watt, de Intel Core i9 10850K komt op 125 Watt, dat is dus geen goede match. Neem bijvoorbeeld een be quiet!Dark Rock Pro4
Neem een Z490 moederbord, dan kun je wat sneller geheugen kwijt. Voor gaming is de CPU overkill, bij een RTX 3070 is een Intel Core i7 10700K afdoende, ook een Core i5 kan al.

[Voor 22% gewijzigd door martyw op 13-02-2021 08:16]

• 99ruud99
  • Laatst online: 12:29
Pak voor een i9 een z490 bord.
Pak 650w voor 3070

• The_MSV
Bedankt voor jullie reacties alvast!

Dan ga ik ws een z490 nemen en bij de 3070 stond inderdaad dat een 650W minstens vereist was.

Doe Cooler pas ik dan ook aan naar een ietsje duurder model.

Bijvraagje:
Grafische kaarten zijn op het moment best duur door corona volgens mij? De 3070 staat op cpu benchmark maar rond de 450euro als ik me niet vergis. Is het beter om mijn 1060 te hergebruiken tot de 3070 weer zakt in prijs of gaat dit nog lang duren verwachten jullie?

• 99ruud99
  • Laatst online: 12:29
Helaas is mijn glazen bol in onderhoud en de monteur heeft zijn duim verzwikt tijdens het dammen.

Hoe lang kan je wachten, het is de verwachting dat pas na de zomer alles weer oke is.

Maar een 1060 kan je prima spelletje mee spelen, dus hangt van jezelf af.

[Voor 17% gewijzigd door 99ruud99 op 13-02-2021 10:19]

• The_MSV
Heb net besteld en ga hem straks in elkaar steken.

Ga mijn 1060 voorlopig wel hergebruiken maar dan heb ik alvast een mooie CPU upgrade.
Het is toch een 750W geworden (prijs nagenoeg gelijk) en de cooler heb ik aangepast naar een andere.

Bedankt voor jullie snelle feedback!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee