Mijn vraag:
Hoe kan het dat ineens bijna alle mappen uit een submap van mijn Downloads map zijn verwijderd?
Ik maak me nu echt super vet zorgen, want ik heb nu een computer die zelf zijn bestanden wist.
Ik heb een submap Downloads\Windows waar ik al mijn software voor Windows in stop.
Ik zat bestanden en mappen vanuit Downloads naar Downloads\Windows te knippen en plakken.
Ik navigeerde op een gegeven moment van Downloads\Windows naar Downloads (up) en toen weer terug naar Downloads\Windows (down) en toen was er ineens nog maar één submap in Downloads\Windows over
Prullenbak is leeg.
Ik weet zeker dat ik het spul niet per ongeluk zelf verwijderd heb.
Wat heb ik net veranderd?
Wat ik net heb gedaan is de weergave aanpassen door te klikken op Beeld > Groeperen op > Geen.
Wat heb ik korte tijd geleden veranderd?
Wat ik daarnaast afgelopen week voor het eerst heb gedaan is mijn schijf opruimen via Instellingen > Systeem > Opslag. Maar dat was handmatig en vlak daarna had ik al mijn meuk in Downloads nog.
Mijn systeem:
Besturingssysteem
Windows 10 Pro 64-bit
Processor
Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz 30 °C
Ivy Bridge 22nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 672MHz (9-9-9-24)
Moederbord
Gigabyte Technology Co. Ltd. Z68X-UD4-B3 (Intel Core i7-3770 CPU @ 3.40GHz) 30 °C
Grafisch
SyncMaster (1280x1024@75Hz)
SyncMaster (1280x1024@60Hz)
2047MBNVIDIA GeForce GTX 660 Ti (ASUStek Computer Inc) 34 °C
2047MBNVIDIA GeForce GTX 660 Ti (ASUStek Computer Inc) 32 °C
SLI ingeschakeld
Opslag
238GB PLEXTOR PX-256M2S (SATA (SSD))
14GB SanDisk Ultra USB Device (USB )
Optische schijven
Geen optische schijven gedetecteerd
Geluid
NVIDIA High Definition Audio
Ik heb dit systeem nu 6 jaar.
Windows 10 is de laatste build (20H2) en ik heb als anti-malware Avira Pro een tijd terug geïnstalleerd.
Avira Pro staat er op omdat Verkenner zich een paar maanden geleden ineens verdacht begon te gedragen.
Het verdachte gedrag was dat als ik het zoekvenster rechtsboven klikte daar geen cursor verscheen, zodat ik er niets in kon typen.
Tot Avira er op kwam had ik keurig de up-to-date Microsoft Defender als bescherming.
Wat heb ik zelf geprobeerd?
Nog even helemaal niets.
Ik heb op dit moment alleen vermoedens:
1. Malware waar Defender en Avira volkomen blind voor zijn.
2. Corrupte index op mijn tweede SSD waar al mijn data op staat (bij mij staan OS+apps en user data op twee verschillende SSD's).
Mogelijke oorzaken van 2 die ik zo kan verzinnen: a) malware of b) hardware falen van de SSD.
3. Bug in Windows 10 20H2 cq Windows Verkenner. Lijkt me sterk omdat het internet dan vol zou moeten staan met forumposts over deze klacht. Aan de andere kant: met eerdere Windows 10 builds zoals 2004 had ik dit probleem nog niet.
Wie heeft dit eerder meegemaakt en heeft kunnen achterhalen wat de oorzaak was?
Hoe kan het dat ineens bijna alle mappen uit een submap van mijn Downloads map zijn verwijderd?
Ik maak me nu echt super vet zorgen, want ik heb nu een computer die zelf zijn bestanden wist.
Ik heb een submap Downloads\Windows waar ik al mijn software voor Windows in stop.
Ik zat bestanden en mappen vanuit Downloads naar Downloads\Windows te knippen en plakken.
Ik navigeerde op een gegeven moment van Downloads\Windows naar Downloads (up) en toen weer terug naar Downloads\Windows (down) en toen was er ineens nog maar één submap in Downloads\Windows over

Prullenbak is leeg.
Ik weet zeker dat ik het spul niet per ongeluk zelf verwijderd heb.
Wat heb ik net veranderd?
Wat ik net heb gedaan is de weergave aanpassen door te klikken op Beeld > Groeperen op > Geen.
Wat heb ik korte tijd geleden veranderd?
Wat ik daarnaast afgelopen week voor het eerst heb gedaan is mijn schijf opruimen via Instellingen > Systeem > Opslag. Maar dat was handmatig en vlak daarna had ik al mijn meuk in Downloads nog.
Mijn systeem:
Besturingssysteem
Windows 10 Pro 64-bit
Processor
Intel Core i7 3770 @ 3.40GHz 30 °C
Ivy Bridge 22nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 672MHz (9-9-9-24)
Moederbord
Gigabyte Technology Co. Ltd. Z68X-UD4-B3 (Intel Core i7-3770 CPU @ 3.40GHz) 30 °C
Grafisch
SyncMaster (1280x1024@75Hz)
SyncMaster (1280x1024@60Hz)
2047MBNVIDIA GeForce GTX 660 Ti (ASUStek Computer Inc) 34 °C
2047MBNVIDIA GeForce GTX 660 Ti (ASUStek Computer Inc) 32 °C
SLI ingeschakeld
Opslag
14GB SanDisk Ultra USB Device (USB )
Optische schijven
Geen optische schijven gedetecteerd
Geluid
NVIDIA High Definition Audio
Ik heb dit systeem nu 6 jaar.
Windows 10 is de laatste build (20H2) en ik heb als anti-malware Avira Pro een tijd terug geïnstalleerd.
Avira Pro staat er op omdat Verkenner zich een paar maanden geleden ineens verdacht begon te gedragen.
Het verdachte gedrag was dat als ik het zoekvenster rechtsboven klikte daar geen cursor verscheen, zodat ik er niets in kon typen.
Tot Avira er op kwam had ik keurig de up-to-date Microsoft Defender als bescherming.
Wat heb ik zelf geprobeerd?
Nog even helemaal niets.
Ik heb op dit moment alleen vermoedens:
1. Malware waar Defender en Avira volkomen blind voor zijn.
2. Corrupte index op mijn tweede SSD waar al mijn data op staat (bij mij staan OS+apps en user data op twee verschillende SSD's).
Mogelijke oorzaken van 2 die ik zo kan verzinnen: a) malware of b) hardware falen van de SSD.
3. Bug in Windows 10 20H2 cq Windows Verkenner. Lijkt me sterk omdat het internet dan vol zou moeten staan met forumposts over deze klacht. Aan de andere kant: met eerdere Windows 10 builds zoals 2004 had ik dit probleem nog niet.
Wie heeft dit eerder meegemaakt en heeft kunnen achterhalen wat de oorzaak was?
[Voor 10% gewijzigd door Uruk-Hai op 13-02-2021 02:53]