Toon posts:

Nest Heatlink schakelt uit bij aansluiten bedrading

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mark2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:33
Graag hulp bij het volgende.

Ik heb een nest thermostaat v3 aangeschaft. Ik heb problemen met de heatlink.

Ik heb alle bedrading goed aan gesloten en hij werkt ook goed. Het probleem zit er in het volgende. Als ik de bestaande bedrading van de thermostaat in de woonkamer aansluit op de heatsink dan schakelt de heatsink uit.

Als ik de thermostaat aansluit op een losse bedrading dan werkt als naar behoren. Wat zou de oorzaak zijn waardoor de heatsink zich zelf uit schakelt bij het aansluiten van de bedrading die reeds in de leiding loopt waar de vorige thermostaat prima op werkte.

Ik dacht dan vervang ik de bedrading echter zit deze vast in de buis en met een trekveer kom ik er niet door heen.

Alle reacties

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Als je bedrading op een koelblok aansluit, sluit het meestal kort.

Verder is de glazen bol ook defect... lees je post zelf eens en bedenk of je nog meer informatie had kunnen weglaten :?

[Voor 50% gewijzigd door kabeltjekabel op 12-02-2021 22:40]

• mark2000
Bedankt voor de goede feedback

• marowi
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Moderne ketels hebben vaak 2 of 3 uitgangen voor verschillende controllers. Check dus even of je draad nu verbonden is met de Opentherm uitgang van je ketel?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Misschien de bestaande bedrading even doormeten?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• mark2000
De bedrading zit aangesloten op de opentherm ingangen. Het is een nieuwe ketel intergas cw5.

Ik ben geen techneut op elektra gebied. Als er op bestaande bedrading niks zit aangesloten wat kan ik dan doormeten? Het vreemde is nu dat zodra de bedrading die nergens op aangesloten zit in de heatsink gaat, gaat de heatsink niet meer aan. Zodra ik andere bedrading aansluit niks aan de hand.

• mark2000
Ik kom er nu achter dat de situatie anders in elkaar zit.

Mijn opstelling is als volgt.

Op zolder staat een Intergas Xtreme 36.
Er zijn twee zones. Lvt vloerverwarming beneden aangestuurd door een verdeler in de gang met een danfloss 112 klep regeling.
Vanuit de danfloss loopt er een thermostaat draad naar de ketel en een thermostaat draad naar een batterij honeywell round.

Te verduidelijking zie foto.

De vraag is hoe ik de heatlink dan aansluiten tussen deze danfloss die de klep zone aanstuurt?

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-03 13:38
Eerste vraag: Waarom zit jouw thermostaat links aangesloten als de tekening eronder zegt dat de thermostaat rechts moet zitten? Hier zit je denk ik al fout. Waar de huidige thermostaat zit moet de heatlink aangesloten worden.

Verder lijkt het mij gewoon duidelijk als je de handleiding van de Nest erbij pakt. Tip, dit gaat geen modulerend systeem worden, maar aan/uit.

Kijk ook eens in de tientallen andere topics die op internet lopen over het aansluiten van een slimme thermostaat op deze Danfoss 112.

[Voor 60% gewijzigd door RobinL94 op 14-02-2021 09:01]

• mark2000
Zoals het nu zit aangesloten op de danfloss werkt als op het systeem zoals het geïnstalleerd is door de installateur. En de tekening klopt ook. Dus daar zit nu geen fout. De huidige thermostaat werkt modulerend met deze setup.

Op internet staan voorbeelden icm stadsverwarming geen aansluit schema voor een combinatie zoals ik heb. Ik hoor graag suggesties hoe de heatlink kan worden aangesloten via de danfloss.

• RobinL94
Ja je hoort graag, maar dit is niet de helpdesk van Danfoss of van Nest. Zoals ik zei kom ik bij een eerste Google search al best veel vragen (en antwoorden) tegen over hoe dit aangesloten dient te worden. Het gaat toch om die Danfoss 112, of dat nou stadsverwarming is of iets anders lijkt me voor het begin minder relevant.

Nogmaals, weet je zeker dat de thermostaat links aangesloten zit zoals je op jouw foto aangeeft? En waaruit maak je op dat het geheel nu modulerend werkt?

• mark2000
Nee niet de helpdesk, het zou fijn zijn als mensen willen helpen en kennis willen delen. Dus ik ben blij met je hulp. Google heeft bij mij nog niet geleid tot een oplossing. Stadsverwarming is anders aangesloten. Bij mij zit er nog een aansluiting tussen.

Ja, de linker grijze thermostaat draad is direct aangesloten op op de thermostaat van de woonkamer, honeywell Round. Deze werkt op batterijen die volgens het schema van de danfloss ook zo kan worden aangesloten. Battery voedingfunctie. De rechter kabel loopt op 24v rechtstreeks naar de combi ketel.

De thermostaat werkt modulerend als je namelijk deze aanzet vraagt hij niet vol vermogen van de ketel. Hij levert verschillende temperaturen en de verdeler mengt koeler water bij de aanvoer.

Als ik de bedrading van de ketel aansluit op de heatlink opentherm en de bedrading van de thermostaat dan werkt de nest. Dan herkent de nest ook het opentherm protocol. Echter heeft dit als gevolg bij warmte vraag dat de ketel aan gaat. Alleen de gemotoriseerde klep van de danfloss niet. Wat logisch is want deze wordt nu niet aangestuurd.

• RobinL94
Okay, mijn inziens kan op de Danfoss 112 geen modulerende thermostaat aangesloten worden. Dat is ook wat ik overal in de documentatie lees, en lijkt mij ook logisch omdat uitgang naar de ketel (linkerzijde 3 aansluitingen) NO (normally open) of NC (normally closed) is.

De enige manier waarop je ketel nu modulerend zou kunnen werken, en dit is een aanname: Je hebt een modulerende thermostaat direct op je ketel aangesloten zitten (al dan niet draadloos) en je ketel stuurt de Danfoss 112 aan met een aan/uit contact op de rechter 2 aansluitpunten. Ik weet niet of dit überhaupt mogelijk is op deze manier.

Kun je misschien eens een foto maken van de aansluiting op je ketel? En de draden van je ketel en van je thermostaat doormeten?

• mark2000
X12 zit op de thermostaat woonkamer of te wel eerst dan de danfloss en dan door geschakeld dan de thermostaat.

X13 zit op de thermostaat boven en deze zit er rechtstreeks op daar zit ook 24v voeding op.

Zou het kunnen dat er RF gecommuniceerd wordt naar de ketel, deze ondersteund dat wel maar ik kom er nog niet achter of dat het geval is.

• RobinL94
Ah, maar je zei niet dat je 2 thermostaten had.. Ik denk dat de thermostaat boven dan moduleert en de thermostaat in de woonkamer niet.

• mark2000
Ja dat klopt. ik ben erachter dat de beneden thermostaat alleen een aan/uit is.
De op eerste verdieping die moduleert wel.

[Voor 21% gewijzigd door mark2000 op 16-02-2021 12:26]

• RobinL94
Hehe, wat ik dus al die tijd al zei. Dan moet het nu wel lukken om die Nest aan te sluiten toch? Wordt gewoon aan/uit dan.

• mark2000
Nee niet gelukt, de nest kan niet de klep aansturen van de verdeler voor de vloerverwarming. Ook de support van nest wist dit niet op te lossen. Voor mensen zo zo een systeem hebben is de nest dus niet geschikt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee