• Tech savvy
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21-10-2022
Dag mede Tweakers,

Mijn Galaxy S10 ( gewoon de Exynos variant) wordt aankomende maart 1 jaar oud. Nu ben ik wat toe aan wat anders, ik moet steeds vaker laden en hoewel het 60hz oled paneel kwalitatief erg goed is, zou ik graag de upgrade willen maken naar 120hz.

Sinds een week of 2 ben ik ook aan het zoeken naar wat anders. Eigenlijk kom ik steeds weer bij de S20 FE uit. Waarom? Allereerst vanwege mijn budget, ik ben student en kan me dus niet al te veel luxe permitteren, daarnaast heeft het toestel alles dat ik nodig heb.

Nu zit ik met een dillema; Ga ik voor de 4G, 4G met 8gb RAM of kies ik dan toch voor de 5G

Ik vind dat de 5g variant fors duurder is, wellicht te duur, maar ik hoor veel gezeur over de Exynos 990 en dus ook over de accuduur. Kijk, als die 5g variant net zoals de 8gb variant onder de 600 bleef, had ik de keuze al gemaakt, maar we praten gemiddeld over 670 euro.

Wat is jullie mening hierover?

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Beperkt budget en de S10 na een jaar inruilen kan ik niet begrijpen.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:41
Same als hierboven, doe 3 a 4 jaar met je mobiel als je flagships wilt.

Als je elk jaar mobiel wilt wisselen koop een 2r hands of een onder 100 euro.

• Tech savvy
ChinaGeek schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:12:
Beperkt budget en de S10 na een jaar inruilen kan ik niet begrijpen.
Ik zie smartphones als een hobby, maar het moet wel leuk blijven.

• Tech savvy
99ruud99 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:16:

Bovendien was dat mijn vraag niet.

• Tech savvy

• Tech savvy

Ik zie smartphones als een hobby, maar het moet wel leuk blijven. Bovendien kan ik deze s10 nog voor rond de 250-300 euro verkopen, dan wordt het al een stuk betaalbaarder.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 10:41
Als je waarschijnlijk over jaar weer nieuwe pakt: 4G, de 5G is nog niet zo volwassen dat het grote meerwaarde geeft.

• Tech savvy
99ruud99 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:27:
Als je waarschijnlijk over jaar weer nieuwe pakt: 4G, de 5G is nog niet zo volwassen dat het grote meerwaarde geeft.
Ah okay, dan is dat duidelijk. Zelf gebruik ik ook geen 5g, dus daar hoef ik het ook niet voor te doen.

• ChinaGeek
Even nl.pepper.com in de gaten houden, komt vaak genoeg een aabieding van onder de 600 voorbij voor de 5G variant.
Die Exynos wordt echt heel veel over geklaagd.

• Bvdpas
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-05 13:56
Ik heb de S20 (niet FE) 4G met Exynos. Totaal geen problemen mee als ik heel eerlijk ben. Accu gaat handig een gehele dag mee (ik heb 5 uur schermtijd gemiddeld). En als hij bijna leeg is laad de fastcharger hem meestal tot 80% in 30 minuten. Een groot nadeel is dat sinds de One UI 3.0 update alle animaties vastlopen en gewoon niet soepel zijn, iets wat op 2.0 super was. Nu is slechte animaties wel echt een samsung kwaaltje vind ik.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Mijn vriendin heeft onlangs haar S10e verkocht en middels een aanbieding icm een maandelijks opzegbaar Tele2 abonnement (wat we dus ook hebben opgezegd) heeft ze voor grofweg hetzelfde geld als de S10e opbracht, een S20FE 4G gekocht (~370 euro totaal geloof ik).
En ze kreeg er ook nog gratis earbuds twv 80 bij d:)b

Nieuwe smartphones zijn duur zeggen ze... Dat hoeft niet :)

De S20FE is door z'n 120hz paneel best de upgrade waard.
Let wel de S10 en S10e waren erg compacte toestelletjes, de S20FE is wat groter.

De 5g heeft een Snapdragon, welke volgens reviews wel beter is. Maar zeker als je ziet waar de S20FE 4g regelmatig voor weggaat... Dat gaat soms over ruim 25% prijsverschil! Zo groot is het gat tussen beide toestellen niet en zoveel is 5g naar mijn idee ook niet waard.

Houd inderdaad zeker Pepper in de gaten, als 'ie weer voor een leuke prijs langs komt zou ik de 4g versie nemen.

• Tech savvy
Richh schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 00:22:
Mijn vriendin heeft onlangs haar S10e verkocht en middels een aanbieding icm een maandelijks opzegbaar Tele2 abonnement (wat we dus ook hebben opgezegd) heeft ze voor grofweg hetzelfde geld als de S10e opbracht, een S20FE 4G gekocht (~370 euro totaal geloof ik).

Let wel de S10 en S10e waren erg compacte toestelletjes, de S20FE is wat groter.

De 5g heeft een Snapdragon, welke volgens reviews wel beter is. Maar zeker als je ziet waar de S20FE 4g regelmatig voor weggaat... Dat gaat soms over ruim 25% prijsverschil! Zo groot is het gat tussen beide toestellen niet en zoveel is 5g naar mijn idee ook niet waard.

Houd inderdaad zeker Pepper in de gaten, als 'ie weer voor een leuke prijs langs komt zou ik de 4g versie nemen.
Ah okay, een vriend van mij heeft dus ook nergens last van. Dat prijsverschil weerhoudt me waarschijnlijk ook van het kopen van de 5g

• Tech savvy
Bvdpas schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:54:
Ik heb de S20 (niet FE) 4G met Exynos. Totaal geen problemen mee als ik heel eerlijk ben. Accu gaat handig een gehele dag mee (ik heb 5 uur schermtijd gemiddeld). En als hij bijna leeg is laad de fastcharger hem meestal tot 80% in 30 minuten. Een groot nadeel is dat sinds de One UI 3.0 update alle animaties vastlopen en gewoon niet soepel zijn, iets wat op 2.0 super was. Nu is slechte animaties wel echt een samsung kwaaltje vind ik.
Fijn om te horen dat je er na genoeg geen last van hebt! Dat van die animaties is wel heel frapant inderdaad, op de s10 is het allemaal stabiel. Maar je ziet het inderdaad vaker bij Samsung.

Verder dacht ik dat die android 11 update niet op elk toestel even stabiel draait.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik zelf heb de 5G variant en mijn partner de 4G variant. Die van mij haalt toch een wat betere accuduur, en dat terwijl ik continu een NFC sensor via bluetooth laat uitlezen elke 5 minuten en die data laat uploaden.

Nu heeft de 4G variant van m'n partner wel wat raars dat een proces 'camera lightsensor' de accu flink leegtrekt, dat lijkt met het uitzetten van de automatische helderheid nu tijdelijk opgelost. Een cache wipe hielp daar niet mee. Hopelijk wordt dit nog gefixt in een update. Maar ook nu dit niet speelt is er nog wel een verschil in accuduur.

Ik ben blij dat ik de 5G variant heb gekozen omdat ik zelf graag de beste accuduur wil. Als je het minder vervelend vind om hem ietsje vaker op te laden is de 4G ook een prima toestel. En idd de Tele2 maandabo truuk werkte hier ook goed icm 100 euro cashback van Samsung destijds. ;)

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-06 22:26
Richh schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 00:22:

oke dus je koopt een s20 FE voor zeg 460 euro, betaalt 10 euro voor eerste maand abonnement met x data en bellen... zegt meteen na levering op en hebt dus voor 470 euro het toestel....

vervolgens stap je over naar een sim only abo ! Correct ?

En is het dan geen grijze import ivm updates van de s20 ???

Dat klinkt als een leuke maas in de wet..../ regels

edit onderzoek leert dat hier een exynos 990 met 5 g ondersteuning inzit en geen snapdragon processor dus men is gewaarschuwd...

[Voor 4% gewijzigd door Gandalf68 op 13-02-2021 11:51]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Gandalf68 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:39:
[...]

oke dus je koopt een s20 FE voor zeg 460 euro, betaalt 10 euro voor eerste maand abonnement met x data en bellen... zegt meteen na levering op en hebt dus voor 470 euro het toestel....

Geen grijze import. Gewoon geleverd via Tele2 zelf dus Nederlandse toestellen die gebruik maken van Nederlandse acties.

Niks overstappen :P Gewoon je sim only aanhouden en een maandelijks opzegbaar abonnement na een maand opzeggen.
Een maandabonnement kost 10 euro, middels CashbackXL heb je die al terugverdiend. Er zijn vaak geen aansluitkosten, maar als je 200 euro op een toestel bespaart zijn die 25 euro ook de moeite niet.

Althans, wij hebben beide geen sim only. Beide een 1-jarig abonnement welke we, als we kunnen verlengen (wat bij dezelfde provider al na 8 maanden is) altijd verlengen met een populair toestel waar men dikke kortingen op geeft.
Dit toestel gaat vervolgens hier op V&A en op Marktplaats (gesealed in doos, hier op Tweakers bied ik ze wel eens aan in de kleur naar wens van de koper: ben volledig open over de procedure) voor ~80 euro onder de laagste pricewatch prijs, dan houd ik er zelf vaak zo'n 70 euro aan over, 50/50 winst voor beide.

Mijn laatste deal was eind vorig jaar; een Xiaomi Mi 10T Pro pre-order actie waardoor je een elektrische step twv 329 euro 'gratis' bij je toestel kreeg. Toestel gepre-orderd icm Tele2 abo met 100 euro korting, toestel een week na release verkocht aan iemand die wel een flagship wou met 100 euro korting (pre-order actie was toch verlopen) en nu heb ik een vrijwel gratis Mi Electric Scooter _O-

Jammer genoeg zijn Mobiel.nl, Belsimpel en inmiddels ook Gsmsale/Ritel gestopt met het verkopen van toestellen icm een maandelijks opzegbaar abonnement met dezelde 'toestel subsidie' van Tele2 op een 2 jarig abonnement... Waarschijnlijk omdat er steeds meer mensen gebruik van maken; de acties op Pepper werden erg populair.
Tele2 en telefoonabonnementen.mediamarkt.nl doen het nog wel maar de kortingen daar zijn vaak wat minder.

Verder weinig 'mazen in de wet' geloof ik hoor :P er is niks tegen de regels. Tele2 accepteert nog steeds mijn abonnementsaanvragen.

Het gros van de telefoonabonnementen wordt aangekocht door mensen die alleen maar naar de maandlast kijken, waar providers hun prijzen op indelen. Daardoor onstaan er dit soort mogelijkheden.

[Voor 14% gewijzigd door Richh op 13-02-2021 12:08]

• ChinaGeek
Gandalf68 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 11:39:
[...]

edit onderzoek leert dat hier een exynos 990 met 5 g ondersteuning inzit en geen snapdragon processor dus men is gewaarschuwd...
Geen idee op welk onderzoek je doelt. Maar de FE 5G heeft een Snapdragon processor.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee