Toon posts:

Internet over glasvezel valt kort weg

Pagina: 1
Acties:

• JobScherp
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:16
Ik heb internet over glasvezel en sinds een aantal dagen wordt de aansluiting in de avond heel kort verschrikkelijk traag. Is soms maar een paar minuten maar wel heel vervelend aangezien websites niet meer laden etc etc. Ook IPTV werkt dan niet meer.

Het is me gisteren gelukt om een speedtest te doen terwijl dit aan de hand was en ik zat op een ping van 70 met nog niet eens een half Mbps up- en downloadsnelheid. Normaliter heel netjes met 5 ping en 900/900.

Herstart van de router lost het probleem niet op en het lijkt erop alsof het nu een terugkerend probleem 's avonds rond hetzelfde tijdstip wordt.

Heeft iemand enig idee wat dit issue kan zijn? Ik ga contact opnemen met de klantenservice om te vragen of zij vanuit hun kant iets kunnen zien maar ik ben benieuwd of iemand een idee heeft.

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:17
Heb je al gekeken of er storingen bekend waren of dat er sprake was van gepland onderhoud?

Addicted to silent computing

• JobScherp
Crahsystor schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:14:
Heb je al gekeken of er storingen bekend waren of dat er sprake was van gepland onderhoud?
Geen gepland onderhoud of storingen, is nu 3 dagen achter elkaar het geval en telkens slechts voor een aantal minuten tot een kwartier max. dus lijkt me ook geen storing oid.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:12

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Heb je die test bedraad gedaan, of draadloos?

Je kan even winmtr aanzetten rondom dat moment, naar een willekeurige online host, daar kan je vaak aardig goed aan zien waar de bottleneck zit.

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:58

lier

MikroTik nerd

Welke provider heb je?

Overigens is Speedtest (tenzij deze door de provider gehost wordt) en ping niet echt representatief.
Zou je een testbestand van de provider kunnen downloaden?
Hoe is de ping naar (bijvoorbeeld) een DNS server van de provider?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• JobScherp
remco_k schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:20:
Heb je die test bedraad gedaan, of draadloos?

Je kan even winmtr aanzetten rondom dat moment, naar een willekeurige online host, daar kan je vaak aardig goed aan zien waar de bottleneck zit.
Bedrade speedtest maar alle apparaten hebben er last van, zowel bedraad als draadloos. Winmtr ga ik proberen als het weer gebeurt.
lier schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 22:59:
Welke provider heb je?

Overigens is Speedtest (tenzij deze door de provider gehost wordt) en ping niet echt representatief.
Zou je een testbestand van de provider kunnen downloaden?
Hoe is de ping naar (bijvoorbeeld) een DNS server van de provider?
Provider is Glasnet, volgens mij hebben die geen testbestand oid. Zal ook eens een server van hen proberen te pingen als het weer voorkomt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee