Vraag

• fietsenrex
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 18-02 09:28
Mijn vraag:
Ik heb hier een brink renovent HR SWB met serienummer: 202*********.
Deze is geplaatst in 2013 (bij de vorige eigenaar van de woning).
Echter sinds de sneeuw van afgelopen zondag slaat hij soms op hol.
Display geeft INIT gevolgd door P** (aflopend vanaf 76)
Reset verhelpt de melding en de WTW gaat weer “normaal” draaien.

Waar komt dit vandaan en vooral, hoe verhelp ik dit?

Relevante software en hardware die ik gebruik
N/A

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Filters zijn 2 maanden terug vervangen en worden maandelijks uitgezogen.
Buizen lijken inmiddels vrij te zijn (zat sneeuw in).
Ventilatoren zijn schoon gemaakt.
Temperatuur voelers zijn vrij van “troep”.
Afvoer is schoon.
Storingsmonteur is er vandaag bij geweest en die kon er weinig van maken.
Handleidingen van brink helpen ook niet.

Volgens de monteur komt deze storing als de spanning weg valt van de print, maar ik kan dit niet reproduceren door de stekker uit het stopcontact te trekken of de stekker van de print te halen.

De wisselaar zelf ga ik nog een keer uitspoelen (onder de douche)
En dan heb ik denk ik wel alles gedaan wat je eraan kan doen zonder lukraak onderdelen wisselen.
Dus wat zie ik over het hoofd? En hoe verhelp ik dit?

Alle reacties

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:06
Het lijkt mij op een elektrische storing. Kan het zijn dat er sneeuw in de technische ruimte is gaan smelten wat op de electronica is gaan druppelen? Dat hoor ik vaker hier in de buurt.

Je kan kijken of je sporen van water ziet op/rond de printplaat/platen. Als dat zo is dan heb je kans dat er kortsluiting is geweest en misschien iets doorgebrand of roestvorming. Het is maar een idee maar misschien handig om na te kijken.

Ps, ik zou je SN uit het topic halen, die hoeft niet iedereen te weten 😀

[Voor 4% gewijzigd door daxy op 13-02-2021 12:15]

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• fietsenrex
daxy schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 12:14:
Het lijkt mij op een elektrische storing. Kan het zijn dat er sneeuw in de technische ruimte is gaan smelten wat op de electronica is gaan druppelen? Dat hoor ik vaker hier in de buurt.

Je kan kijken of je sporen van water ziet op/rond de printplaat/platen. Als dat zo is dan heb je kans dat er kortsluiting is geweest en misschien iets doorgebrand of roestvorming. Het is maar een idee maar misschien handig om na te kijken.

Ps, ik zou je SN uit het topic halen, die hoeft niet iedereen te weten 😀
Dacht dat het Miss wel makkelijk was om te weten om welk type het gaat.

Maar sporen van vocht hebben de monteur en ik niet kunnen ontdekken, daarentegen heb ik de print nog niet uit het toestel gehaald om goed te kijken.
Vreemde is ook dat het soms gebeurd..

• fietsenrex
Inmiddels draait de unit weer bijna een maand stabiel sinds het uitspoelen van de wisselaar.
Maar of dat de daadwerkelijke oorzaak was?

[Voor 6% gewijzigd door fietsenrex op 10-03-2021 14:46]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee