Toon posts:

W10 bsod: page fault in nonpaged area.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DooiePixel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-03 20:42
Mijn vraag
Hieronder een waslijst aan dingen die ik al geprobeerd heb, maar vooralsnog is eigenlijk heel zwart/wit: hoe los ik dit op.
De laptop die dit probleem heeft is van een collega, ik bood aan om te helpen, omdat ik als enige op het werk verstand heb van computers en half als ITer wordt ingezet als de printer het weer eens niet doet. (dom van mijzelf)

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Het betreft een laptop van Acer: V3 772g
2x4gb ram, 500gb sata-hdd.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Memtest, 4 parses, geslaagd.
Crystaldiskinfo, status: goed.
Geheugensticks individueel en in verschillende slots geprobeerd.
Nu heb ik via diskpart de schijf geformatteerd en kan ik na het booten dus alleen nog een Windows installatie proberen, die voordat de installatie naar 1% gaat meteen weer in deze bsod terecht komt.
Heb verder nog weinig met de BIOS geprobeerd, behalve een keer in legacy mode gezet en de safe boot (exacte term moet ik even checken) uit gehad.
Oh, heb ook nog geprobeerd met windowstogo een Windows installatie op een ext. hdd te zetten, maar die werd door de bios niet geaccepteerd.
En die usb die ik gebruik met de Windows ISO heb ik met verscheidene tools opnieuw gemaakt.

Heeft er iemand nog een idee, want ik loop tegen een dood einde aan!

Thanks!

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

DooiePixel schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:54:
...
De laptop die dit probleem heeft is van een collega,...
Met een bedrijfslaptop moet je niet gaan lopen klooien.
Je collega is nu al twee dagen niet productief; dat kost meer dan een nieuwe/andere laptop

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• DooiePixel
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:05:
[...]

Met een bedrijfslaptop moet je niet gaan lopen klooien.
Je collega is nu al twee dagen niet productief; dat kost meer dan een nieuwe/andere laptop
Het is zijn persoonlijke laptop en wij werken niet in een kantooromgeving.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:48

sapphire

Die-hard pruts0r

Als het al voor Windows gebeurd lijkt het een HW fout te zijn.

De eerste paar hits op Google geven zowel HW als SW fouten aan maar aangezien je het ook zonder OS hebt blijft er nog maar 1 van die 2 over. Wederom volgens Google is het dan vaak de HDD of RAM, aangezien je zegt het RAM getest te hebben (wel iets als MEMtest85, zo'n bootable programma gebruikt?) blijft de HDD over.

Sowieso goed moment om afscheid te nemen van een HDD als medium voor het OS, niet meer van deze tijd (al 10 jaar niet meer maargoed :+)

Gabriël ITX

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Memtest86+ 4 tests laten draaien is met veel RAM (en dat is met 8GB zeker het geval) niet afdoende om het goed te hebben getest. Wil je het goed testen, laat je memtest86+ minimaal een nacht lang draaien. Ook de foutmelding impliceert in elk geval een fout in het geheugen. De kans dat een HDD dit veroorzaakt, is gigantisch klein.

[Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 12-02-2021 23:58]

• DooiePixel
Ik zal vanavond nogmaals een memtest draaien en dan meer parses!

Een hdd is inderdaad niet meer van deze tijd, maar ik heb hem ook al aan m’n desktop gehangen en daar functioneert die prima! Vandaar het vermoeden dat het daar niet zit. Maar kan natuurlijk sowieso mijn collega informeren dat een ssd aanschaffen sowieso geen slecht idee is.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03 22:10
Test de hd eens met aida64/opslag/ smart status.

• DooiePixel
binbero schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:28:
Test de hd eens met aida64/opslag/ smart status.
Ik heb net een Random write + verify test gedaan met aida64 en die was goed, hij is nu een linear write + verify aan het doen... maar ga er vanuit dat hij die ook passed.
CH4OS schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:55:
Memtest86+ 4 tests laten draaien is met veel RAM (en dat is met 8GB zeker het geval) niet afdoende om het goed te hebben getest. Wil je het goed testen, laat je memtest86+ minimaal een nacht lang draaien. Ook de foutmelding impliceert in elk geval een fout in het geheugen. De kans dat een HDD dit veroorzaakt, is gigantisch klein.
Heb nog eens 2x4 tests gedaan, maar kon met memtest86 het aantal niet ophogen. Wel beide keren weer zonder errors. Heb net memtest86+ op een USB gezet, maar die opende niet direct bij de boot, dus daar kijk ik morgen even naar!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt in Memtest86+ als het goed is een test doen op basis van tijd of zelfs oneindig laten testen.

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-03 22:10
[quote]DooiePixel schreef op maandag 15 februari 2021 @ 02:05:
[...]

Ik heb net een Random write + verify test gedaan met aida64 en die was goed, hij is nu een linear write + verify aan het doen... maar ga er vanuit dat hij die ook passed.

Dat zegt niks over je smart status.

Misschien bad sectors op je hd.
Het gaat om deze info zie link.

https://askubuntu.com/que...-disk-should-i-be-worried

• ZureMelk
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-05-2021
ik had dit probleem na het terugzetten van een complete systeem backup, dit gebeurde na een complete herinstallatie en backup en later terugzetten van het feilloos werkende systeem . iedere keer weer.
na het uitschakelen van de Windows page file heb ik er nooit meer problemen mee gehad.
het is een poging waard lijkt me

• DooiePixel
CH4OS schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:04:
Je kunt in Memtest86+ als het goed is een test doen op basis van tijd of zelfs oneindig laten testen.
Sorry voor de late reactie..

Heeft vd week 11,5 uur gedraaid en 0 errors.

Ook contact gehad met Acer en die zeiden dat ik een andere USB stick moest proberen om de w10 install te doen en anders lag het aan het geheugen.
Dit had ik al wel geprobeerd, maar geloof dus niet dat het in het geheugen kan zitten maarja het zal?!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee