Toon posts:

KVM switch lijkt niet goed te werken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:15

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Al een aantal jaar heb ik een KVM switch in gebruik i.v.m. regelmatig thuis werken. De laatste tijd gaat de verbinding hiermee niet zo goed, en dan met name vanaf mijn desktop. Mijn werk laptop verbind prima, maar regelmatig herkent mijn desktop de USB hardware niet (het scherm geeft wel prima beeld). Ik dacht, laat ik de kabels eens omgooien om te kijken of het daar aan ligt, maar dat heeft geen nut (dus werkende kabels van laptop aansluiten op desktop geeft nog steeds kuren). De driver software heb ik ook al opnieuw geïnstalleerd, maar het is nog steeds drama.

Iemand enige suggestie waar dit aan kan liggen? Ik switch nu mijn keyboard/mouse handmatig, maar mijn webcam e.d. zitten er ook nog op aangesloten via een USB hub, en dat werkt enkel nog probleemloos op mijn laptop, niet op mijn desktop.

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

Alle reacties

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Toch apart dit. Ik heb nu volgens mij uitgesloten dat het aan de switch zelf ligt, aangezien alles prima werkt op de laptop. KVM driver opnieuw installeren heeft geen enkel nut gehad, en hij herkent nu helemaal geen USB apparaten meer (eerst zo nu en dan wel/niet). Dan lijkt het een software probleem te zijn, right? Maar welke software dan? Wat kan ik nog proberen om dit verder te troubleshooten?

When life throws you a curve, lean into it and have faith! ~ Looking for a job in a fun IT company? Ask me about it!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:55
Synergy gebruik ik als software KVM. Werkt bizar goed en multiplatform

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
TweakerVincent schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:05:
Synergy gebruik ik als software KVM. Werkt bizar goed en multiplatform
Zit even op hun website te lezen, maar het word me niet helemaal duidelijk. Zie ik correct dat dan elke PC alsnog een eigen scherm moet hebben, en het werkt via LAN? Ik heb maar 1 scherm voor mijn PC/laptop, ook geen ruimte voor een tweede op mijn bureau, o.a. daarom ook de KVM switch in gebruik.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:55
LankHoar schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:03:
[...]

Zit even op hun website te lezen, maar het word me niet helemaal duidelijk. Zie ik correct dat dan elke PC alsnog een eigen scherm moet hebben, en het werkt via LAN? Ik heb maar 1 scherm voor mijn PC/laptop, ook geen ruimte voor een tweede op mijn bureau, o.a. daarom ook de KVM switch in gebruik.
Je kan met je laptop dan bv met je muis maar links gaan en dan pakt hij pc 2. Ik heb 3 schermen en onder een surface pro die ik realtime via lan kan overpakken en nog een mac mini.

Ik gebruik dan echt realtime gewoon meerdere machines zonder iets in te stellen

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Driver?

Op Ali een nieuwe KVM scoren voor nog geen twee tientjes incl. bezorgen. Werkt prima. Heb geen drivers nodig. Hoogstens voor randapparatuur, maar K V en M werken out-of-the-box.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
TweakerVincent schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:11:
[...]

Je kan met je laptop dan bv met je muis maar links gaan en dan pakt hij pc 2. Ik heb 3 schermen en onder een surface pro die ik realtime via lan kan overpakken en nog een mac mini.

Ik gebruik dan echt realtime gewoon meerdere machines zonder iets in te stellen
Ah duidelijk. Is denk ik toch anders dan waar ik het voor beoog (ik gebruik of mijn desktop, of mijn laptop, maar nooit echt tegelijkertijd).
JaDatIsPeter schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:05:
[...]

Driver?

Op Ali een nieuwe KVM scoren voor nog geen twee tientjes incl. bezorgen. Werkt prima. Heb geen drivers nodig. Hoogstens voor randapparatuur, maar K V en M werken out-of-the-box.
Een nieuwe KVM switch is geen slecht idee, maar vraag me af of dat dit oplost? Gezien het probleem zich enkel op mijn desktop voor doet, en met dezelfde setup niet op mijn laptop. Indien het aan de KVM switch ligt, dan zou je toch denken dat beiden in dit geval kuren zouden vertonen?

Wil btw dit jaar upgraden naar een ultrawide monitor met 1440p resolutie, dus dan zou een andere KVM switch ook niet onhandig zijn.. Maar dan wel 1 die zo'n resolutie liefst op 144Hz ondersteund (wil toch een snellere monitor eigenlijk), maar weet niet of zoiets bestaat (niet in de PW in ieder geval).

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee