Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Mijn vraag:
Ik heb deze laptop pricewatch: Asus R500VD-SX093V waar ik het ram graag naar 16gb wil hebben. Deze laptop word al anderhalf jaar gebruikt als server maar de huidige 8gb is aan de krappe kant.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik zie dat de cpu tot 32gb ondersteund maar ik zie op tweakers weer dat het tot 8gb gaat en op sommige andere plaatsen 16gb. Ik weet dus niet wat het maximum is, Ik dacht dat er een makkelijke manier was om hier achter te komen maar helaas herinner ik mij dit zo niet meer, is er een makkelijk manier om hier achter te komen?

Beste antwoord (via Fusi0nking op 13-02-2021 13:16)

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:02
Ja hoor, zou prima moeten werken.

Op de site van Corsair staat ook “ COMPATIBLE WITH NOTEBOOKS WITH 2ND AND 3RD GENERATION INTEL CORE PROCESSORS” en in de reviews bij Alternate staat ook iemand met een andere Asus-laptop met Intel 3e generatie waar het goed bij werkt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
De makkelijke manier is dat de cpu tot 32 GB ondersteunt, maar alleen als alle geheugensloten (=4) die de cpu ondersteunt ook gebruikt worden. En 32/4=8 GB, de maximale Dimm-grootte.

En veruit de meeste laptops hebben maar 2 sloten, dus dan is het maximum 16 GB.

Dat zal ook hier het geval zijn.

https://www.mrmemory.co.u...grades/asus/laptop/r500vd

8 GB SO-Dimm die zou moeten werken (als onderbouwing, in de praktijk zullen heel veel 8 GB So-Dimmen gewoon werken.)

De reden dat de fabrikant 8 GB opgeeft is dat toen 8 GB SO-Dimmen waarschijnlijk nog nauwelijks gangbaar/leverbaar waren.

[ Voor 11% gewijzigd door White Feather op 12-02-2021 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
@White Feather
Duidelijk!
Ik bestel het liefst bij een (mijn) bekende winkel, https://m.alternate.nl/ht...leShopping&utm_medium=cpc zou dus ook prima werken?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
Ja hoor, zou prima moeten werken.

Op de site van Corsair staat ook “ COMPATIBLE WITH NOTEBOOKS WITH 2ND AND 3RD GENERATION INTEL CORE PROCESSORS” en in de reviews bij Alternate staat ook iemand met een andere Asus-laptop met Intel 3e generatie waar het goed bij werkt.