Toon posts:

[SharePoint Online] Filteren op metadata in andere view

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03 06:57
Mijn werkgever is gemigreerd van SharePoint 2016 (geloof ik) naar SharePoint Online. Nu had ik in de klassieke SharePoint de mogelijkheid om te filteren op metadata die niet aanwezig is in de specifieke view.

Onderstaand voorbeeld is ter illustratie.

Een bedrijf gebruikt sharepoint waarin de informatie staat van de bedrijfsvoertuigen, zowel technische informatie over het voertuig maar ook informatie over de bestuurder.
De onderhoudsafdeling heeft een view met alleen technische informatie van de voertuigen; in die view staat dus geen kolom met de bestuurders, of zelfs aan welk bedrijfsonderdeel het voertuig behoort.

Nu is het handig voor de onderhoudsafdeling om wel snel te kunnen filteren op b.v. een bedrijfsonderdeel zodat zij bijvoorbeeld de openstaande facturen kunnen doorboeken.

In de classic experience had je de navigation pane, waar je filters aan kon toewijzen, ongeacht of die kolom in de view aanwezig is. Heeft de new experience ook zo'n mogelijkheid?

Ik kan mijn library in classic experience weergeven, maar is dat een functie die ondersteund blijft of wordt ondersteuning daarvoor binnen niet al te lange tijd uit SharePoint Online gesloopt?

[img]error.jpg[/img]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee