sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

epub reader

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pastaliefhebber
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-03 09:33
Ik gebruik Windows 10.

Ik zoek een programaatje (tooltje) dat ik op deze Windows10 pc kan draaien en .epub bestanden kan weergeven.
Liefst zo compact mogelijk, zonder al te veel fratsen.

Ik ben huiverig met het zomaar downloaden en installeren van allerlei tooltjes (ivm virussen) etc, dus ik zoek hulp/advies van een expert, die weet wat een goed (gratis) tooltje is, dat ik veilig kan downloaden/installeren.

Ik hoor het graag. Alvast dank.

Alle reacties

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Calibre

Try SCE to Aux

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

epub is een heel standaard formaat voor ebooks. En er staan meer dan zat (gratis) ebook-readers in de Windows Store (iew, eng!!)
Over het algemeen mag je er vanuit gaan dat dat spul redelijk schoon is.
Ik heb er indertijd een handvol getest (voordat ik gewoon een ebook-reader kocht, omdat die toch handzamer zijn dan een laptop)

Calibre is leuk om je bibliotheek mee te beheren, maar voor een enkele epub is het redelijk overkill

[Voor 13% gewijzigd door Jester-NL op 12-02-2021 19:11]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:14

TheVMaster

Moderator WOS
Wat @Jester-NL zegt eigenlijk. Gewoon even in de Microsoft Store (nee, geen Windows Store Jester-NL) zoeke naar epub apps.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:43
Mijn favoriete pdf lezer (en doet ook epub): https://www.sumatrapdfreader.org/free-pdf-reader.html

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gaat niet over Windows zelf, dus verplaats ik even van WOS naar de software-buren.

Inhoudelijk: Calibre is “de” e-book tool. Niet tegengekomen bij je zoektocht?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:53

g0tanks

Moderator CSA
Nog een alternatief dan: EPUBReader extensie voor Firefox (ook beschikbaar voor Chrome).

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• pastaliefhebber
Beste allen,

dank voor de reacties.

Ik kende Calibre al maar vond dat teveel overkill voor puur en alleen een reader.

SumatraPDF gisteren gedownload en geinstalleerd en dat bevalt prima!

Hartelijk dank voor de reacties!!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Als je echt serieus epubs wil lezen, kan ik je alleen maar aanraden om een 'echte' e-reader aan te schaffen.
Ik heb onlangs een Pocketbook Inkpad 3 Pro aangeschaft en heb er geen moment spijt van.
De meeste e-readers zijn maar 6 inch en dat vind ik gewoon te klein. Deze is met 8 inch niet te groot maar toch leesbaar. Licht van gewicht en met een mee geleverde sleeve kan hij zo veilig overal mee.

• pastaliefhebber
michielRB schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:25:
Als je echt serieus epubs wil lezen, kan ik je alleen maar aanraden om een 'echte' e-reader aan te schaffen.
Ik heb onlangs een Pocketbook Inkpad 3 Pro aangeschaft en heb er geen moment spijt van.
De meeste e-readers zijn maar 6 inch en dat vind ik gewoon te klein. Deze is met 8 inch niet te groot maar toch leesbaar. Licht van gewicht en met een mee geleverde sleeve kan hij zo veilig overal mee.
Ik realiseer mij dat dit richting off topic gaat, maar toch even stukje toelichting:
Ik heb al een e-reader (weliswaar een ouwtje van Sony), maar ik nadat ik een epub bestand heb gedownload wil ik deze eerst even snel scannen/doorlezen voordat ik hem op mijn fysieke e-reader zet. Om te kijken of de download gelukt is en het geen fake bestand is zeg maar.

Overigens, (en dit gaat echt richting off topic): mijn fysieke e-reader is al zo oud dat hij regelmatig vastloopt, ik ben aan het nadenken voor een nieuwe. Maar dan wel een kleuren, dat spreekt mij wel aan. Heeft iemand van jullie lezers al ervaring met een e-reader die kleuren ondersteunt? Bevalt dit?

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Kleuren op een e-reader is IMO overrated. Wil je kleuren: neem een tablet.
Wil je rustig lezen: neem een e-reader. Overigens, de kleur temp van de Inkpad is wel in te stellen. Als je deze op automagisch zet, is die 's ochtends meer blauwig en 's avonds meer oranje, wat ik zelf erg prettig vind.
Daarnaast heeft de Inkpad alsnog een browser aan boord en bluetooth ondersteuning, Hoewel de processor eigenlijk aan de krappe kant is, kan ik prima bijvoorbeeld een radio stream openen op mijn e-reader en deze via BT naar een speaker doorsturen. (dat kan ook bijv een luisterboek of podcast zijn)
En de voornaamste reden waarvoor ik voor de Inkpad heb gekozen is dat het niet afhankelijk is van DRM reuzen als Amazon en B&N etc.... Ik zet epubs via USB of wifi op mijn ereader. Epubs beheer ik overigens wel met Calibre.

[Voor 49% gewijzigd door michielRB op 13-02-2021 16:46]

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-03 21:46
pastaliefhebber schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:33:
[...]
Overigens, (en dit gaat echt richting off topic): mijn fysieke e-reader is al zo oud dat hij regelmatig vastloopt, ik ben aan het nadenken voor een nieuwe. Maar dan wel een kleuren, dat spreekt mij wel aan. Heeft iemand van jullie lezers al ervaring met een e-reader die kleuren ondersteunt? Bevalt dit?
Ik heb (ook?) een sony TRS-2, en had ook stabiliteitsproblemen, maar achteraf was het externe SD-kaartje gaar. Er zit ook 2 GB intern geheugen in, en daar kan je al zoveel boeken op kwijt dat ik eigenlijk niet weet waarom ik een extra kaartje gebruikte, en nadat ik de boel had overgezet gebruik ik hem weer als vanouds.

Voordeel is dat ie echt heel klein en licht is. Oh ja, en veel steviger dan het uiterlijk doet vermoeden. 8)

[Voor 3% gewijzigd door koppie op 13-02-2021 18:23]

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

• pastaliefhebber
koppie schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 18:21:
[...]

Ik heb (ook?) een sony TRS-2, en had ook stabiliteitsproblemen, maar achteraf was het externe SD-kaartje gaar. Er zit ook 2 GB intern geheugen in, en daar kan je al zoveel boeken op kwijt dat ik eigenlijk niet weet waarom ik een extra kaartje gebruikte, en nadat ik de boel had overgezet gebruik ik hem weer als vanouds.

Voordeel is dat ie echt heel klein en licht is. Oh ja, en veel steviger dan het uiterlijk doet vermoeden. 8)
Ik heb even gekeken, ik heb een TRS-1, en ik heb hem in 2012 gekocht.. dus echt een ouwetje. Ik heb geen idee hoeveel intern geheugen hij heeft..

edit: heeft dus ook 2 GB intern geheugen

[Voor 3% gewijzigd door pastaliefhebber op 14-02-2021 14:13]

• pastaliefhebber
michielRB schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:39:
Wil je rustig lezen: neem een e-reader. Overigens, de kleur temp van de Inkpad is wel in te stellen. Als je deze op automagisch zet, is die 's ochtends meer blauwig en 's avonds meer oranje, wat ik zelf erg prettig vind.
Daarnaast heeft de Inkpad alsnog een browser aan boord en bluetooth ondersteuning, Hoewel de processor eigenlijk aan de krappe kant is, kan ik prima bijvoorbeeld een radio stream openen op mijn e-reader en deze via BT naar een speaker doorsturen. (dat kan ook bijv een luisterboek of podcast zijn)
En de voornaamste reden waarvoor ik voor de Inkpad heb gekozen is dat het niet afhankelijk is van DRM reuzen als Amazon en B&N etc.... Ik zet epubs via USB of wifi op mijn ereader. Epubs beheer ik overigens wel met Calibre.
Ik weet het niet hoor, maar dit ziet er toch wel erg mooi uit!;

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

michielRB schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:39:
(...)
Op het gevaar af off-topic te gaan:
Ik heb mijn ebook reader heel specifiek aangeschaft om boeken te lezen. En omdat ik dat vaak in bed doe. Daarbij kan ik gewoon in slaap vallen tijdens het lezen, en mijn reader uit mijn handen laten glijden. Als ik mijn scherm x minuten niet aanraak, gaat het beestje uit. De hoeveelheid backlight is (net) genoeg om bij te lezen, en als ie uit mijn handen/van mijn bed op de vloer valt, is er niets aan de hand.
De volgende dag ga ik gewoon verder waar ik gebleven ben, en eens in de zoveel tijd gooi ik het ding aan de oplader.
Een tablet geeft me te veel licht, is (zeker in vergelijking met een ebook eader) veel zwaarder, is vele malen enthousiaster in het leegslurpen van de batterij en (omdat het een jack-of-all-trades is) is er een gerede kans dat bij het opnieuw openen je laatste pagina foetsie is.
Op dit moment ben ik 'gedwongen' om digitale comics op mijn PC te lezen. Een ebook reader met een kleurenscherm lijkt mij dus ook een uitkomst. En (zelfs met fletsere kleuren) toch te prefereren boven een tablet.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• dix-neuf
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
pastaliefhebber schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 18:18:
Ik gebruik Windows 10. Ik zoek een programaatje (tooltje) dat ik op deze Windows10 pc kan draaien en .epub bestanden kan weergeven.Liefst zo compact mogelijk, zonder al te veel fratsen.
Sumatra.pdf
Hier te downloaden: https://www.sumatrapdfrea...load-free-pdf-viewer.html

• michielRB
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

pastaliefhebber schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:19:
[...]

Ik weet het niet hoor, maar dit ziet er toch wel erg mooi uit!;

[Afbeelding]
Ieder zijn usecase. Ik ben niet van de stripboeken. Daarom heb ik dan ook gekozen voor een zwart-wit versie van de pocketbook.

• gwystyl
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je zou ook kunnen kijken naar FBreader, die is echt bedoeld als e-book reader en lang niet zo log als calibre. Het is oud, maar werkt nog prima onder windows 10.
Bij calibre is de reader volgens mij wel een apart programma, dus als je doe toch al hebt kan je de map van calibre eens nazoeken op. Exe bestanden.

[Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 17-02-2021 23:00]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee