• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:54

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Eaukay, dit was voor mij ook nieuw :P.

Mijn zus belt in paniek op: Oma is opgelicht. Ze heeft geld overgemaakt naar een scammer en wat moeten we nu doen. Dus we hebben even whatsapp video (en later een zoom sessie naar de laptop in kwestie) opgezet om wat uitzoekwerk te doen. Het volgende chronologische verhaal:

Ze kreeg een email waarin geschreven stond dat ze als laatste nog de kans had om bitcoins te kopen, waar Jort Kelder al veel geld mee zou hebben verdiend.

volgens de foto's zou het een nieuwsbrief zijn, maar de registratie daarvan is in portugal... enfin. Ze volgt de link: of ze haar naam/nummer/email wilde opgeven. Ze werd daarop gebeld door een vlaams sprekend persoon, op een nummer vanuit Den Haag en die heeft haar uiteindelijk begeleid naar een website. Ik kom overigens twee namen tegen in de emails, er is kort contact geweest vanuit ene A.S. (vanuit het domein FXVCSERVICES.EU en nadien ook vanuit ene K.R. (waar ik ondertussen de hele voor en achternaam van heb). Die laatste heb ik geresearched (zonder achternaam begin je weinig).

Op die site hebben ze haar begeleid naar het openen van een account, invullen van gegevens, en ze heeft toen via ideal geld overgemaakt.

We zijn dat hele spoor dus nagegaan. Die persoon K.R. bleek een LinkedIn profiel te hebben, en ik heb het bedrijf gebeld waar hij werkzaam zou zijn. De vrouw aan de telefoon was uiterst behulpzaam. Ik benadrukte dat ik niet naar persoonsgegevens wilde vragen (omdat dit ook niet mag) maar dat ik puur wilde bevestigen of deze persoon inderdaad bij haar werkt.

Dat bleek het geval... geweest te zijn. 10 jaar geleden stond haar bij. Ontslagen omdat het nogal een 'rare jongen' geweest zou zijn. Dat was al meer info dan ik vroeg, maar ze stond erop mij ook nog een mobiel nummer te geven (dat helaas afgesloten blijkt te zijn). Ze wist ook nog te melden dat hij was vertrokken naar Malta (ze heeft hem nog op Facebook schijnt).

De verschillende nummers die mijn oma over deze zaak hebben gebeld na die initiële betaling heb ik gegoogle'd - sommige geven geen hit, maar sommige worden door 'gebeld.nl' en andere websites als voornamelijk frauduleus aangemerkt. Ze heeft nadien nooit meer opgenomen, omdat ze van mijn zus reeds te horen kreeg dat ze opgelicht zou zijn. Maar ik wilde toch wel even verder speuren, dus we hebben samen naar haar email gekeken, en ze bleek ook echt mailbevestigingen te hebben gehad van het openen van die account. En alhoewel het wachtwoord dat ze van hem moest kiezen niet (meer) werkte toen ik zelf in wilde loggen, werkte de password reset wél, dus via die route toch in weten te loggen.

ét voila... er staat inderdaad het overgemaakte bedrag klaar om mee te 'traden'. Nu heb ik nul verstand van dit aspect van de zaak (handelen) maar het ruikt in eerste instantie niet naar bitcoins. En een reguliere scam waarbij het geld naar een katvanger is verdwenen lijkt het ook niet.

Het eerste wat ik dus heb gedaan (staat ook in de screenshot) is een 'withdrawal request' plaatsen wat volgens hun voorwaarden na behandeling het geld terug overmaakt naar de rekening waar het vandaan kwam. Er staan overigens geen (bank) rekeninggegevens in de account bij FXVC (voor het geval dat ze dat naar hun eigen nummer zouden hebben aangepast). Ik heb vooralsnog weinig hoop dat het ook echt gebeurt, maar we kunnen het proberen. Mijn zus meldde wel dat het geld is geïnd namens een betaaldienst (vergelijkbaar met een molly payments wanneer je bij een webshop wat besteld). Het zou natuurlijk kunnen dat die dienst ook door de scammers is opgezet en het daar uiteindelijk blijft hangen bij terugboeken.

In de tussentijd heeft mijn zus samen met oma de bankrekening laten blokkeren. Ze krijgt alles nieuw: wachtwoorden, bankpas etc etc. De betalingsmogelijkheden op de site lijken ook gewoon 'normaal' en ik heb niet het idee dat er een machtiging of iets anders loopt.

Ik overweeg nog een email via een anoniem mailadres naar dat bedrijf/die persoon om me voor te doen als geïnteresseerde, omdat ik meer info wil over het bedrijf en hoe ze werken. Dinsdag heeft oma met zus een afspraak bij de politie ivm aangifte oplichting, dus ik hoop dan meer te kunnen melden.

Mijn voornaamste raadsel is echter "wat voor soort scam is dit?". Het geld lijkt gewoon beschikbaar te zijn en is niet 'verdwenen'. Hoe verdient een eventuele oplichter hier geld aan? Rente? Investeren met andermans geld en afromen? Of raken ze het geld langzaam 'kwijt' doordat het zogenaamd slecht gaat, terwijl er eigenlijk in andermans opties/aandelen/bedrijf whatever word geinvesteerd? Zoals gezegd, ik ken dit wereldje niet.

Dit is dus de website van het bedrijf:

https://fxvc.eu/

en ze emailen vanuit @fxvcservices.eu

het domein bestaat al sinds 2014 en ze staan op cyprus geregistreerd:

https://www.cysec.gov.cy/...investment-firms/cypriot/

onder entry nummer 77 met telefoonnummer +357 25-123-088 (ook op cyprus).
Dit nummer heb ik nog niet gebeld maar kan ik proberen natuurlijk.

Het telefoonnummer komt terug in veel van de emails die het bedrijf heeft verstuurd, maar in de emailbevestiging van het withdrawal request dat ik heb ingediend staat weer een +44 nummer (UK) dat óók genoemd word op hun eigen site als contactnummer (als virtual local number).

Kunnen jullie me verder helpen met tips, ervaringen, eigen onderzoek?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:53
Kan alle manieren van scam zijn,

van "nep-bankomgeving" tot "we willen een % van alle transacties" tot "we willen bepaald % van de winst tot "geld is plotsklaps weg" tot "piramide spel" (je krijgt meer terug dan je inlegt, zolang er maar nieuwe mensen aanmelden. Daardoor vertel je het aan ej vrienden, die zich ook aanmelden , etc. Nadeel: als je onderin de piramide zit.

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:12
Tja, je kunt nu (nog) alleen maar gissen. Zelfs als het geld terug wordt gestort, is niet uit te sluiten dat je de scammers voor bent geweest en dat ze het tegoed later hadden willen aanwenden, ze hebben immers het wachtwoord. Ik neem aan dat je het wachtwoord ook hebt veranderd.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:47
Kan je 2fa op die account activeren, zodat het bijna onmogelijk wordt voor de "doerak" om in die account te komen en de terugbetaling terug te draaien

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:47
Kijk deze maar eens terug :)

https://tvblik.nl/kees-va...ontmaskert/aflevering-5-1

Vaak nep aandelenhandel waar ze de eerste keer nog echt winst uitkeren (vertrouwen kweken) waarna ze voor de grotere bedragen gaan.

En dan is het geld weg

Maar het kan goed eens van de 100 andere scams zijn.

[Voor 53% gewijzigd door laurens0619 op 12-02-2021 19:36]

CISSP! Drop your encryption keys!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 01:03

PcDealer

HP ftw \o/

Mis ik nu de reden waarom oma met alles meeging?

LinkedIn WoT Cash Converter

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-03 13:14
PcDealer schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:41:
Dat vraag ik me ook af. Oma is blijkbaar genoeg bij de pinken om een account te kunnen openen en een bedrag over te maken. Als ik bij mijn moeder begin dat ze beter wat kan beleggen dan begint ze al te steigeren want dat klinkt eng. Maar bij een wildvreemde wordt alles zomaar opgevolgd?

Ik vraag me wel af of het een scam is. Blijkbaar is er een infrastructuur opgetuigd en als ze dan ook nog een uur met iemand aan de lijn heeft gezeten is €400 opbrengst bijna niet meer kostendekkend vermoed ik.

Ik hoop wel dat oma haar geld terugkrijgt.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
PcDealer schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:41:
Half dementerend ondertussen, vergeetachtig, dacht dat ze iets kocht wat 'meer waard ging worden' zodat ze iets leuks voor de kleinkinderen kon kopen (betwijfel ik, mijn zus is de enige die in haar testament staat :D). Ze zegt dat ze nu beseft dat ze iets doms heeft gedaan, maar we waarschuwen haar al jaren voor zaken op internet en ze slaat ook veel in de wind. Dan bestelt ze weer troep via Wish, of betaalt zaken via 'afterpay' die ze dan achteraf niet voor elkaar krijgt omdat ze de betaalprocedure niet snapt en dus maar gewoon onbetaald laat liggen...

Ze is altijd eigenwijs geweest, maar sinds ze voor de derde keer een man mocht begraven in ~35 jaar tijd is de soep redelijk gaar daarboven in het koppie en nu met die hele isolatie/lockdown word ze er niet beter op. Mijn zus woont daar nog dichtbij en haalt boodschappen voor haar etc en probeert haar in de smiezen te houden.

Heel veel jaar terug hielp ik haar een keer met iets op de PC en zag ik een installatiebestand voor 'incredimail' staan. Ik vroeg ernaar: "ja, dat heb ik van een vriendin gekregen dan kun je je emails leuk versieren". Dus ik uitleggen dat voor niks alleen de zon op komt, dat ze zich wellicht kan afvragen waarom iemand die software weken/maanden heeft geschreven en er dan geen geld voor vraagt, dat het misschien kwaadaardig danwel met dubbele bedoeling word verspreid etc etc... 'kan mij dat nou schelen wie er voor betaalt'. Goed, bestand weggetieft.

Week later krijg ik email van d'r met allemaal dansende poesjes onderin het scherm }:|.

Daarstraks ook uitgelegd dat ze met een antieke (2010) versie van outlook werkt die ook nog eens illegaal is en dat oude illegale software gebruiken misschien ook een slecht idee kan zijn. "Ja, dat heeft XXX (lokale dorpsholbewoner die ooit voor philips werkte aan de lopende band en daarom de lokale techneut is) er voor mij op gezet.

[Voor 32% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-02-2021 19:59]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-03 01:03

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien tijd dat een zus mede verantwoordelijk wordt voor de financiën en een maximumbedrag op de betaalrekening aanhouden om te voorkomen dat er zomaar meer verdwijnt (o.a. met pinnen).

LinkedIn WoT Cash Converter

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
PcDealer schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 19:58:
Misschien tijd dat een zus mede verantwoordelijk wordt voor de financiën en een maximumbedrag op de betaalrekening aanhouden om te voorkomen dat er zomaar meer verdwijnt (o.a. met pinnen).
Zeker, maar dat moeten ze zelf maar uitvechten :). Ik bemoei me zo min mogelijk met hun zaken, ten eerste omdat het precies dat zijn: hun zaken, bovendien ik heb genoeg aan mijn hoofd met mijn eigen gezin en werk.

Als mensen oprecht om hulp vragen krijgen ze dat ook gewoon, ongeacht wat ik van hun keuzes vind.
Als ze al haar geld op wil branden aan gadgets en die rashond van d'r is dat haar keuze maar als je opgelicht word vind ik dat een ander verhaal.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:52

Yucon

*broem*

Kende je dit al?

https://www.npo3.nl/brand...e-tegen-bitcoinoplichters

lijkt wel hetzelfde.

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Kan een vorm van affiliate marketing zijn. Ben zelf ook meermalen benadert door "agents" die willen dat je je inschrijft op een - verder legitiem - handelsplatform. Heb ik niet gedaan, maar na een beetje doorkletsen kom je erachter dat ze daar gewoon commissie voor krijgen. Ze voorzien je daarna ook steeds van beleggingstips etc. om er maar voor te zorgen dat je steeds meer inlegt.

Geen idee of dit van toepassing is op je oma. Het Bitcoin lokkertje duid in elk geval op iemand die niet schroomt om te liegen, maar of dat ook echt namens het handelsplatform is gebeurt staat daar dus mogelijk los van.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als die bankrekening nu is opgeheven komt dat geld sowieso niet meer retour.

• r_bleumer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:34
Waarom laat je oma niet onder bewind plaatsen?

Nonsensical line goes here <---

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07:53
Maar ze heeft geen wachtwoorden gegeven of een wachtwoord aangemaakt dat identiek is aan een ander wachtwoord/ hier heel erg op lijkt?

Speculeren wat er mis kan gaan is trouwens niet heel zinvol. Je zal namelijk misschien nooit het antwoord krijgen. Het is wel duidelijk dat het discutabel is of het verstandig is om in zee te gaan met deze partij. Bedoel van z'n clickbaittitel gaan m'n nekharen overeind staan. Ook het feit dat ze het wachtwoord weten en zelf verzinnen en het al niet meer werkte, vind ik eng. Misschien valt het hartstikke mee, maar ik zou dus proberen om het geld terug te boeken naar haar bankrekening en deze situatie te gebruiken om overal 2FA en unieke wachtwoorden in te stellen. Dit is geen bedrijf waar ik zaken mee zou willen doen.

[Voor 14% gewijzigd door hoi1234 op 13-02-2021 02:06]

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Als ze zelf een wachtwoord door heeft gegeven, dan zou ik even goed nagaan of datzelfde wachtwoord ook niet elders gebruikt wordt. Met name bij belangrijke zaken als bank, overheid, email of winkels waar je achteraf kan betalen.

[Voor 3% gewijzigd door sambalbaj op 13-02-2021 02:25]

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:50

Blokker_1999

Full steam ahead

r_bleumer schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:43:
Waarom laat je oma niet onder bewind plaatsen?
Als we iedereen die hier in trapt onder bewind moeten laten plaatsen dan hebben we dringend veel meer bewindvoerders nodig. Er zijn zovele mensen die hier in trappen, waarom denk je dat deze scams blijven bestaan? Dat gebeurd enkel als ze effectief geld opbrengen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:08
Dit is een vorm van affiliate marketing; een ander bedrijf werft klanten voor een dienst en krijgt er een vergoeding voor op basis van hoeveel nieuwe klanten hij heeft aangebracht.
In dit geval gaat het aangeboden product over zogenoemde CFD's, dit zijn erg complexe beleggingsproducten, met hoge ( indirecte ) kosten en vaak ( hoge ) hefbomen waardoor de kans dat jij winst zult maken erg klein is en de kans op dat je alles verliest ontzettend groot.
Vergeleken met bijvoorbeeld een aandeel van een bedrijf, koop je dat doorgaans van een andere belegger op de beurs die zijn aandeel te koop aanbiedt.
CFD's zijn bankproducten, waarmee je in beginsel tegen de bank speelt; de bank heeft er belang bij dat jouw aangdkochte CFD in waarde daalt.

Tot zover dat, de affiliate marketeer krijgt doorgaans dus een commissie als zij een nieuwe gebruiker weten aan te melden, die een product afneemt.
Maar in dit geval kan het ook zo zijn dat er commissies worden gegeven als een nieuwe klant een bepaalde hoeveelheid geld stort, hiermee gaat beleggen in die CFD's of zelfs als de klant al dat geld kwijtraakt.

Uiteraard is dit kwaadaardig te noemen en mag dit niet volgens wet en regelgeving, vooral ook omdat de vermoedens groot zijn dat de affiliate marketeers en het " beleggingsplatform " één en dezelfde organisatie is.
Maar komen zij er vaak mee weg / is het erg lastig je recht te halen doordat er een erg ingewikkelde constructie achter schuilt.
Het " beleggingsplatform " zelf zit meestal ook in landen zoals Malta, waarbij de financiële toezichthouder op vakantie voor onbepaalde tijd lijkt te zijn.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

• Tjahneee
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-03 14:39
is het niet gewoon een "Affiliate Program" (https://fxvc.eu/affiliate-program/) door middel van spam? FXVC ziet er namelijk wel legit uit.

• r_bleumer
Blokker_1999 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:46:
[...]

Als we iedereen die hier in trapt onder bewind moeten laten plaatsen dan hebben we dringend veel meer bewindvoerders nodig. Er zijn zovele mensen die hier in trappen, waarom denk je dat deze scams blijven bestaan? Dat gebeurd enkel als ze effectief geld opbrengen.
Ik lees toch echt dat oma dementerende is.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:42
Blokker_1999 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 10:46:
Als we iedereen die hier in trapt onder bewind moeten laten plaatsen dan hebben we dringend veel meer bewindvoerders nodig.
Ts geeft zelf aan dat Oma beginnend dementerend is. Mijn ouders hebben toen mijn oma ging dementeren ook haar onder bewind laten plaatsen omdat er gewoon (en dit is al meer dan 10 jaar geleden) ook toen al een hoop mensen zijn die graag profiteren van ouderen die in de war zijn. En dus niet alleen geld aftroggelen, ook botweg vragen of ze een silveren vaas mogen hebben omdat ze die "binnenkort niet meer nodig heeft". Dat is er eentje waar we weten wat er gebeurd is (Oma had een helder moment), er is ook gewoon een hoop weg waarvan ze niet weet waar het gebleven is.

Je moet het niet zien als 'straf' ofzo, het is eigenlijk weinig anders dan een 'two factor authentication' op je geld waarbij de 2e factor een familielid is.

Het is jammer dat het nodig is, maar er zijn extreem veel profiteurs die maar wat graag Oma al haar spaargeld (wat ze vaak nog hard nodig gaat hebben) afhandig willen maken.

[Voor 6% gewijzigd door Hydra op 13-02-2021 14:17]

https://niels.nu

• LucyLG
  • Laatst online: 20-02 10:03
Bewind gaat in het geval van oplichting niet echt uitkomst bieden, dat oma handelingsonbekwaam wordt maakt weinig verschil want het probleem zit hem hier in het verhaal op de dader. Linksom of rechtsom wil je het geld terughalen, of dat nu obv curatele of oplichting is maakt niet uit. Deze oplichting kan je alleen voorkomen lijkt me door oma af te schermen van dit soort mogenlijkheden/criminaliteit

• r_bleumer
@LucyLG : Oma mag dan zelf geen centjes meer overboeken. Die mogelijkheid kun je haar dan ontnemen en een incasso kun je simpelweg terugboeken. Ik denk dat dat in dit geval veel had uitgemaakt.

• retoohs
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:20
Volgens mij is het hierboven al gemeld maar het ziet er uit als een affiliate marketeer die bezoekers misleid met valse voorwenselen. Het enige doel van zo'n partij is om je aan te melden bij een adverteerder waar hij/zij indirect voor werkt. De adverteerder is in dit geval een trading broker. Zodra een bezoeker zich aanmeldt bij de broker en geld stort dan kijgt de affiliate marketeer een vergoeding.

Als dit inderdaad het geval was bij je oma dan acht ik de kans wel redelijk groot dat ze haar geld terug ziet. Het blokkeren van de bankrekening maakt het denk ik wel lastiger aangezien het bedrijf daar nu niet meer terug kan storten.

Bij affiliate marketing zijn de adverteerders (in dit geval de trading broker) meestal wel redelijk normaal, in de zin dat ze zich aan de wet houden en een klanten service hebben etc. Ze hebben absoluut geen idee welke advertenties er naar hun product leiden. Ze werken met affiliate netwerken, deze werken weer met affiliates. De adverteerders en de affiliates kennen elkaar niet en communiceren niet met elkaar. Vaak zitten er ook meerdere netwerken / partijen tussen.
Echter weten de adverteerders wel dat het verkeer niet pluis is dus ze zijn zeker niet onschuldig. Ze kijken de andere kant op terwijl ze hun zakken vullen.

• LucyLG
  • Laatst online: 20-02 10:03
r_bleumer schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 17:07:
@LucyLG : Oma mag dan zelf geen centjes meer overboeken. Die mogelijkheid kun je haar dan ontnemen en een incasso kun je simpelweg terugboeken. Ik denk dat dat in dit geval veel had uitgemaakt.
Ok begrijp je punt maar als het een incasso was kun je nu ook storneren maar als t een overboeking is kan het sowieso niet, die optie bestaat niet bij de bank, ik denk niet dat het veel verschil maakt. Dat iemand niet bevoegd is zal de bewindvoerder definitief de codes af moeten pakken cq blokkeren, dan zal het wel helpen voor de toekomst inderdaad. Ook een overeenkomst kan oma niet meer aangaan omdat in het curatele register een persoon is ingeschreven.

[Voor 33% gewijzigd door LucyLG op 13-02-2021 21:45]

Acties:
  • +6Henk 'm!
  • Pinned

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001

Qwerty-273

Meukposter

CFD platformen zijn ook gereguleerd in Europa. Één van de regels die men moet volgen is om een waarschuwing te geven op hun website. Dat doet FXVC dan ook zoals het moet:
Risk Warning: CFDs are complex products and have a high risk of rapid loss of money because of the use of leverage. 84.1% of retail investor accounts suffer capital losses when trading in CFDs with this provider. You need to evaluate if you understand how CFDs work and if you can cope financially with the high risk of losing your funds.
Het platform zelf lijkt gewoon een legitiem CFD platform te zijn. Het staat ingeschreven bij de CySEC - Cyprus Securities and Exchange Commission. Maar het advies voor het gross van de mensen is wel om verweg van CFDs te blijven, "het huis" wint zo goed als altijd namelijk (en dat moet men ook vanwege de regelgeving aangeven).

Het lijkt dan inderdaad een "frauduleuze" werver te zijn die een berg commissies hoopt binnen te harken.

Ik zou wel contact proberen op te nemen met FXVC omdat hun werver de voorwaarden van hun affiliate program schend. Zo op het eerste gezicht is dat op zijn minst regel 2.2. Dat kan namelijk wel een staartje hebben voor de werver.
2.2 You may not promote the Sites in any way that is not truthful, misleading or not in compliance with Applicable Laws.
...
2.8 If you breach any of the provisions in this clause 2 in any way and at any time, the Company may: (i) terminate this Agreement immediately; (ii) notify the Company’s Clients regarding the termination via the Company’s website; and (iii) retain any Commission otherwise payable to you under this Agreement and will no longer be liable to pay such Commission to you. In addition, the Company is obligated to disclose the incident to CySEC, including the address of the Affiliate’s website and details of the Affiliate’s identity [in case the Affiliate is a legal person, details of the representatives (physical persons) of the Affiliate that signed the agreement should be disclosed]. CySEC intends to publish on its website a warning list with the website addresses of the Affiliates that are operating outside the parameters provided by the Law
...
3.8 The Company reserves the right to take action against you or your End Users should you or your End Users show patterns of manipulating and/or abusing our affiliate scheme in any way whatsoever. If the Company determines that such conduct is being undertaken, it may withhold and keep any Commission payments which would have otherwise been payable to you under this Agreement and terminate this Agreement with immediate effect.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:08
Qwerty-273 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 22:12:

Ik zou wel contact proberen op te nemen met FXVC omdat hun werver de voorwaarden van hun affiliate program schend. Zo op het eerste gezicht is dat op zijn minst regel 2.2. Dat kan namelijk wel een staartje hebben voor de werver.

[...]
Ik bedacht mij ineens dat dit soort regeltjes er natuurlijk ook in kunnen staan als soort van disclaimer, dat het beleggingsplatform in geval van klachten zich hier altijd nog op kan beroepen en je doorstuurt naar de affiliate marketeer.

Let namelijk ook op hoe het is geformuleerd: ''If you breach any of the provisions in this clause 2 in any way and at any time, the Company may: (i) terminate this Agreement immediately; (...) ''

''The Company reserves the right to take action against you or your End Users should you or your End Users show patterns of manipulating and/or abusing our affiliate scheme in any way whatsoever. (...) ''

Dit soort CFD aanbieders zitten ook niet voor niets gevestigd in landen als Cyprus, dat doen ze niet voor de veiligheid van de klanten, maar om die vervelende regelgeving en financiële toezichthouder te ontwijken.
Die affiliate marketeers loodsen je dan wel door het hele aanmeld proces, met valse beloftes en geven je een soort van '' advies '' wat je moet doen, maar uiteindelijk ben jij het zelf die akkoord gaat met alle voorwaarden, de *kuch* waarschuwingen en geschiktheidstoets *kuch*, stort jij er zelf geld naartoe en kies jijzelf de '' beleggingen '' uit.
Doordat je je nooit gaat kunnen beroepen op het slechte advies van die affiliate marketeers, omdat die als het erop aan komt met de noorderzon zijn vertrokken, komt het erop neer dat jij op eigen discretie hebt gehandeld en de CFD aanbieder ook aan alle eisen heeft voldaan volgens de wet en regelgeving van het desbetreffende gevestigde land.

Het zit er gewoon dik in dat het '' beleggingshuis '' en de affiliate marketeers onder een hoedje spelen, maar dat dit door ingewikkelde juridische constructies erg lastig aan te tonen en te bewijzen is.

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee