Toon posts:

Snel vraagje: winamp diskwriter

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
He

Even een snel vraagje en misschien een stom vraagje (hoewel mijn mama altijd zei dat domme vragen niet bestaan, alleen domme antwoorden)

Kun je ook audio cd's rippen met Winamp diskwriter? Oftewel: kan je met Winamp op de een of andere manier cd's omzetten naar .wav?

Nah bedankt iig ;)

Verwijderd

neej kan nie.... althans bij mij werkte ut nie..... anders probeer ff :)

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Op dinsdag 14 augustus 2001 19:06 schreef MaStEr-D het volgende:
He

Even een snel vraagje en misschien een stom vraagje (hoewel mijn mama altijd zei dat domme vragen niet bestaan, alleen domme antwoorden)

Kun je ook audio cd's rippen met Winamp diskwriter? Oftewel: kan je met Winamp op de een of andere manier cd's omzetten naar .wav?

Nah bedankt iig ;)
neej dat kan niet, omdat het geluid wat je hoort via de audiokabel gaat van de cd-romspeler naar de geluidskaart en niet via de ide kabel.

er zijn genoeg proggies die dat wel kunnen zoals cdex bijvoorbeeld (freeware).

Pak je rust!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Als je alleen .wav wil hebben, dan is het misschien nog wel het handigst om cdfs.vxd te gebruiken. Als je deze nl. over de originele heen kopieëert, dan maakt hij van de cd-bestanden ook meteen .wav's, in een heleboel bitrates (44.1kHz/22.05/mono/stereo enz).
Errug handig, ik gebruik 'm ook. Hoef je niks meer te rippen, alles op de cd staat toch al in .wav.

Lees dit als het je me nog niet helemaal snapt.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• Sick Nick
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 14 augustus 2001 20:27 schreef TerraGuy het volgende:
Als je alleen .wav wil hebben, dan is het misschien nog wel het handigst om cdfs.vxd te gebruiken. Als je deze nl. over de originele heen kopieëert, dan maakt hij van de cd-bestanden ook meteen .wav's, in alle mogelijke bitrates enzo.
Errug handig, ik gebruik 'm ook. Hoef je niks meer te rippen, alles op de cd staat toch al in .wav.
Dit werkt overigens alleen onder win9x dus als je NT, 2000 of XP draait kan je dit vergeten. Dit bestandje iig wel.

• TerraGuy
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Op dinsdag 14 augustus 2001 20:29 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Dit werkt overigens alleen onder win9x dus als je NT, 2000 of XP draait kan je dit vergeten. Dit bestandje iig wel.
Owh, thanks, wist ik nog niet. Goed om te weten i.i.g., maar ik hou 't toch voorlopig nog bij Win98.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Als je alleen .wav wil hebben, dan is het misschien nog wel het handigst om cdfs.vxd te gebruiken. Als je deze nl. over de originele heen kopieëert, dan maakt hij van de cd-bestanden ook meteen .wav's, in een heleboel bitrates (44.1kHz/22.05/mono/stereo enz).

Kleine correctie: cd-audio is .raw, niet .wav

raw is eigenlijk hetzelfde als wav, maar dan zonder de header. (niet dat ik er verstand van heb, ik lees zo wel eens wat :))

Mother, will they like this song?

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Rip aub met Exact Audio Copy!!!!!!!!!!

www.exactaudiocopy.de

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor de reacties. Ik ga wat dingen proberen :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat heb ik ook een tijd gebruikt maar mijn mp3s die ik direct vanaf die wav files maakte kwamen vol met tikken en haperingen, terwijl ik daar normaal nooit last van had.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Pagina: 1