stroom weg

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:45
ik heb een probleempje met de stroom van mijn comp. Als ik mijn adsl modem heb insteken (usb) en ik steek er dan mijn webcam bij dan valt de adsl uit. Ook valt die modem na een lange tijd (wanneer weet ik niet) uit.Komt dit omdat mijn usb kaartje het niet aan kan (sitecom) of omdat ik een te lage voeding heb?

specs:
amd k6-2 450@550, 128 mb ram (cas2), 8,6gig, sony 8x 4x 32x, creative 52x, netwerkkaart thrust, Sblive 1024, Tnt2 diamond viper v770 (core 125@164 memory 150@204), pci usb kaartje,200watt voeding.

als het aan mijn usb kaart ligt, hoe zorg ik ervoor dat deze genoeg stroom kan leveren? wat moet ik dan kopen? :?

• magneet
  • Laatst online: 16-08 12:04

magneet

Magnetic enhanced

usb hub??

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Verwijderd

Je kunt in Control Panel -> System -> Device Manager -> Universal Serial Bus controllers
het een en ander bekijken over je usb apparaten: de benodigde en geleverde vermogens.
Je kunt zelf zien of je over de limiet van je usb-poorten heen gaat :)

• ddkiller0900
  • Laatst online: 10:45
ik heb windows 98 gold edition en daar staat geen info bij :(
usb hub levert die stroom via stopcontact?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:33

Predator

Suffers from split brain

Te lage voeding volgens mij.
Die USB hub trekt wat ie nodig heeft.
Het is je voeding die moet leveren.
Het lijkt dat ie te veel vraagt en te weinig krijgt en valt dus je modem uit.
300watt gaan halen
Kvind het trouwens raar dat je 200watt hebt.
Al lange tijd leveren meeste winkels en zo altijd 230/250wat bij een PC.
200watt is zo meer PentiumI voeding :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Sorry dit is een klein beetje onzin. :)
Het heeft niks met het vermogen van je voeding te maken.
De usb-poortjes geven volgens mij maximaal 500mA, als je er meer aan hangt dan gaat het gewoon mis.
Met een usb-hub kun je dit wel oplossen inderdaad.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:58

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik denk dat het probleem toch meer de kant van Cheatah opgaat. Een gewone USB kan namelijk 500mA aan, stel dat jouw modem 500mA trekt, en je plugged er nog een webcam bij van 35mA ofzo, dan gaat 1 van de 2 dus flippen.

Bij mij kan je dat goed zien. Ik heb een hub met extra voeding, die voeding hoef ik nu niet aan te sluiten omdat ik met de 4 aangesloten apparaten niet boven de 500mA uitkom, zowel, dan moet ik effe het voedingsstekkertje eruit trekken. (Edit: Erin steken dus :) )

USB poorten leveren inderdaad stroom, je kan zelfs GSM opladers kopen die in je USB moeten, ze kosten in verhouding met een gewone lader géén kont (ƒ 35,- ofzo)

Edit: Cheatah versterkte zijn gedachte nog net voor mijn post :)

20*350ZO45°

Pagina: 1