Dat kan wel, maar gezien de eisen die aan de PC gesteld gaan worden is X99 gewoon een beter platform.
AM4 boards met Thunderbolt 3, voor m'n audio interface zijn er weinig, en ik heb dit board incl. alle toebehoor en een bijpassende set geheugen nog over, dus het zijn vnl. de kosten voor de CPU van AliExpress.
Quad channel geheugen is ook een mooie bijkomstigheid gezien het werken met Kontakt-libraries en grote WAV-bestanden (192 khz 32 bit audio) die veel geheugen vreten. Meer PCIe lanes = 4 NVMe SSD's in een RAID configuratie draaien op een x16 naar 4x NVMe adapter, zonder dat je je videokaart terug naar x8 moet schroeven. Of wat te denken van het grote aantal USB-poorten, als je een studio vol met synths met ieder een eigen USB-aansluiting, of USB naar MIDI in/out voor oudere gear, hebt staan, is een HEDT platform als X99 gewoon een meerwaarde. En elke cent die ik niet aan een veel duurder platform als Threadripper of X299 hoef uit te geven is beschikbaar om in extra synths te investeren.
Deze CPU is tweedehands niet veel duurder dan een Ryzen 5 3600, maar biedt gezien de vereisten die aan de computer worden gesteld toch meer dan alleen pure rekenkracht en zit zelfs op dat vlak wel redelijk in dezelfde categorie. 4300 punten in Cinebench R20 met een 4.7 ghz overclock, da's bijna 20% méér dan een 3600. Het lijkt me gezien de omstandigheden wel een goeie keus eerlijk gezegd.