Piepende Pioneer PD-S504 cd speler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron Shad
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-03-2021
Mijn vraag
...Mijn Pioneer PD-S504 cd speler piept continu zodra er een cd in zit. De cd draait rond maar wordt niet gelezen. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Zie YouTube link voor filmpje.
Ik heb de speler sinds 1993 en hij heeft altijd prima gedaan. Wellicht tijd voor een nieuwe maar niet als het probleem te verhelpen is.

YouTube: Squealing Pioneer PD-S504 cd player

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ken het stable platter mechanisme wat hier in zit, maar niet in depth. Wat ik vermoed is dat de tafel aanloopt, waardoor ie piept en niet meer op de juiste snelheid komt om goed gelezen kunnen te kunnen worden.
Eerste gedachte is smeren, maar als ik zo her en der lees (google) zou dat met lithiumvet oid moeten. Ga daar maar eens aan komen.

De PD-S504 is daarnaast een middenmoot cd speler van pioneer. Doet wat het moet doen, wat leuke functies, maar verder niet heel bijzonder. Een dergelijke of veel betere speler haal je voor 50-100 euro makkelijk van MP. Wil je nieuw dan ben je iets meer kwijt. Persoonlijk denk ik datwat je ook in fixen steekt aan geld, het doel de middelen niet heiligt.

Weet niet wat je voor de rest voor set hebt en waar het bij moet passen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)