Toon posts:

Superieure & portabele touchscreen laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Doopliss
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-03 20:55
Wijze tweakers,

Ik zoek advies in het aanschaffen van een nieuwe laptop. Ik vind het zelf lastig om een laptop te vinden die aan mijn hoge eisen voldoen maar die tevens een touchescreen heeft. Ik overweeg op dit moment de Lenovo Yoga C940-14IIL (81Q9004GMH) maar ik vraag me af of er niet nog een betere optie is die ik mogelijk over het hoofd zie.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil met deze laptop zowel gamen (na aansluiting op extern scherm) als het gebruiken voor mijn alledaagse behoeften (ben student en behoudens de lockdown zou ik een zo licht mogelijke laptop willen zodat hij fijn mee te nemen is)

Wat is je budget?
Eigenlijk niet. Rond de 1500 of zelfs iets meer wil ik best uitgeven als het geld het gewoon waard is

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja! batterij vind ik denk ik zelfs het allerbelangrijkste aspect

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Ik heb enkel zeer slechte ervaringen met een toshiba laptop (Satellite P55W-C5204; van alles ging vanzelf stuk..) Dus enigszins subjectief zou ik daar er niet nog een van willen aanschaffen. Verder zoek ik dus iets met goede specificaties (en dus touchscreen) zodat ik er gewoon alles mee kan nu én later. Zo wil ik minstens een laptop met i7, 16GB RAM, 512 GB SSD, uitstekende batterij.. Oh en goede helderheid!

Toevoeging: Ik ben specifiek opzoek naar een laptop van formaat 14 inch

Alvast bedankt voor het meedenken! Ben benieuwd.

Beste antwoord (via Doopliss op 20-02-2021 15:52)

• Mathijsds9
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-01 22:51
Ikzelf heb de C740 met vergelijkbare specs (i7-10510U ip i7-1065G7, verder ook 16GB RAM en 512GB SSD). Met gaming heb ik geen ervaring, maar Cura, Photoshop en AutoCAD werken bij mij zonder problemen. Een issue dat ik wel heb is dat er maar 1 USB-A poort op zit. Als je dan een muis en toetsenbord wilt aansluiten moet het al via een dock of usb-c monitor met hub-functie. Dat laatste vind ik zelf wel handig, ik kom gewoon uit de les, steek 1 kabel in en alles is direct verbonden. Hou er wel rekening mee dat lenovo deze pc's zelf niet meer verkoopt (zijn al sinds november 2019 te koop, zie pricewatch), de 9i is mogelijk een betere koop (Pricewatch, Lenovo) Als je je studentenmail al hebt, krijg je mogelijks ook studentenkorting bij lenovo zelf!

Edit: Je kan als je de GPU enkel thuis nodig hebt, er ook voor kiezen om een eGPU te gebruiken. De C940 heeft een TB3 poort, de 9i een TB4 poort als ik me niet vergis.

[Voor 8% gewijzigd door Mathijsds9 op 14-02-2021 00:27]

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:21
Lichte laptop en gamen ? good luck, maar er zijn sowieso niet zoveel laptops van 14 inch met GPU erin.

https://tweakers.net/lapt...YSMvD1EaxefN4IYgA1JiC3LLw

er is er geen enkele met een videokaart :)

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:39
Moet ie alleen touch hebben of ook omklapbaar zijn?

• Doopliss
Cinemaskoop schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:54:
Moet ie alleen touch hebben of ook omklapbaar zijn?
Omklapbaar hoeft niet zo

• Doopliss
99ruud99 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:42:
Lichte laptop en gamen ? good luck, maar er zijn sowieso niet zoveel laptops van 14 inch met GPU erin.

https://tweakers.net/lapt...YSMvD1EaxefN4IYgA1JiC3LLw

er is er geen enkele met een videokaart :)
Dank. Ja videokaart had ik even niet aan gedacht.. vind het ook lastig om in te schatten welke voldoen en niet.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:21
wat wil je er nu werkelijk mee doen?

wat is er belangirjk dat de laptop kan ?

• Mhein
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 31-12-2022
@Doopliss, als je het niet erg vind haak ik graag aan in dit topic. Mijn wensen (en budget) zijn namelijk erg vergelijkbaar en zit daarom in hetzelfde lastige schuitje.

Mijn voorlopige conclusie was ook al dat een 14" incl. GPU met deze wensen niet samen gaan. Daarom heb ik mijn criteria verbreedt naar 14 - 15,6", maar dan nog vindt ik het lastig zat.

Qua gamen doe ik aan 'casual' gamen (denk aan Football Manager en Civilization VI), maar die draai ik graag wel soepel wat op mijn oude laptop niet/amper meer het geval is. Daarnaast valt iedere laptop die er gamerig uitziet in mijn ogen al af. Overige eisen/wensen zijn min of meer hetzelfde als de openingspost met uitzondering van dat batterij het belangrijkste aspect is.

Ik kwam in diverse zoektochten vaak terecht bij een Lenovo YogaC940 of HP Envy of Spectre, maar vraag mij af of deze laptops voldoen om bovenstaande games soepel te draaien.

• Doopliss
99ruud99 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:29:
wat wil je er nu werkelijk mee doen?

wat is er belangirjk dat de laptop kan ?
Praktisch wil ik een laptop die zondermeer razendsnel is als ik veel programma's tegelijk open heb staan.. Maar die ook goed meekomt als ik games speel zoals Total War, AoE 2, Squad.. Ik wil in feite een laptop hebben die ik zonder problemen kan meenemen maar die ook desktop functies aankan, zodat ik een setup op mijn bureau heb waar ik hem makkelijk op een extern scherm, muis, toetsenbord kan zetten. Beetje zoals dit YouTube: The Ultra Clean Laptop Setup .

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Mathijsds9
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 24-01 22:51
Ikzelf heb de C740 met vergelijkbare specs (i7-10510U ip i7-1065G7, verder ook 16GB RAM en 512GB SSD). Met gaming heb ik geen ervaring, maar Cura, Photoshop en AutoCAD werken bij mij zonder problemen. Een issue dat ik wel heb is dat er maar 1 USB-A poort op zit. Als je dan een muis en toetsenbord wilt aansluiten moet het al via een dock of usb-c monitor met hub-functie. Dat laatste vind ik zelf wel handig, ik kom gewoon uit de les, steek 1 kabel in en alles is direct verbonden. Hou er wel rekening mee dat lenovo deze pc's zelf niet meer verkoopt (zijn al sinds november 2019 te koop, zie pricewatch), de 9i is mogelijk een betere koop (Pricewatch, Lenovo) Als je je studentenmail al hebt, krijg je mogelijks ook studentenkorting bij lenovo zelf!

Edit: Je kan als je de GPU enkel thuis nodig hebt, er ook voor kiezen om een eGPU te gebruiken. De C940 heeft een TB3 poort, de 9i een TB4 poort als ik me niet vergis.

[Voor 8% gewijzigd door Mathijsds9 op 14-02-2021 00:27]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee