Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Android Google Playstore beleid aangekochte Apps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• robbvdb
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 19-06 16:42
Weet iemand of een aangekochte App in de playstore, zoals ik tot nu toe gewend was ALTIJD op apparaten te installeren is die op hetzelfde google-playstore acount zitten?

Waarom de vraag: Ik kocht vanmorgen een App die ik voor diagnose wil gaan gebruiken en gebruik maakt van diverse sensoren in de telefoon of tablet ( Gyro & GPS en Microfoon).

Natuurlijk is het resultaat enorm afhankelijk van de kwaliteit van de sensoren. Ik wilde daarom de App ( €349,-) op 3 van mijn devices installeren om te testen waarop deze het beste zou werken.

Nu krijg ik op elk device opnieuw de optie om nog eens te betalen als ik de app wil installeren. In mijn bibliotheek komt de app voor op de drie devices.

Ik zat eerst nog wel in de 2 uur 'terugbetaal-mogelijkheid' van de App, inmiddels niet meer. Zou die 2 uur of de heel recente aanschaf van invloed kunnen zijn geweest?
Vanzelfsprekend heb ik gezocht op google en in de store of voor deze App andere voorwaarden zouden gelden. Ik zag ze niet.

Beste antwoord (via rens-br op 12-02-2021 15:57)

• robbvdb
UPDATE:

Het lijkt opgelost:

1: Door google playstore geforceerd te stoppen,
2: Cache weg te gooien EN data,

daarna opnieuw PS op te starten ( duurt allemaal wat langer) en dan via library de zaak wel te kunnen installeren.

Allen dank voor het meedenken!

Alle reacties

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:12
Gaat het om de prijs van de app, of om een in app purchase?

• robbvdb
Prijs van de App is € 349,-

Kan de App dus niet op een tweede of derde device installeren zonder eerst opnieuw die €349- af te rekenen.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@robbvdb voor zover ik weet kan je apps via hetzelfde account normaal op 10 apparaten tegelijk installeren.

Welke app gaat het hier over?

[Voor 13% gewijzigd door rens-br op 12-02-2021 13:49]

• robbvdb
rens-br schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:47:
@robbvdb voor zover ik weet kan je apps via hetzelfde account normaal op 10 apparaten gelijk installeren.
Dat is wat ik normaal ook ervaar, daarom extra zuur dat het nu bij deze extreem dure app niet lukt.

• rens-br

rens-br

@robbvdb mogelijk mijn edit gemist. Maar over welke app hebben we het hier over?

• robbvdb
@rens-br Had je edit inderdaad gemist.

Het gaat om de volgende App:

https://play.google.com/s...bkelly.nvh&hl=en_US&gl=US

[Voor 14% gewijzigd door robbvdb op 12-02-2021 15:05]

• TheFes
Ik zie dat hij bij mij alleen maar geschikt is voor mijn Pixel 5 telefoon, en niet voor mijn andere devices. Is dat hier niet het probleem?

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

This app is available for all of your devices
Geen idee wat de lijst zou moeten zijn, maar dit zijn 4 toestellen varierend van een Oppo tot een Sony Ericson.

Maar ga je via de store poging wagen om te installeren, of via de 'my apps & games' (library)?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• rens-br

rens-br

TheFes schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:05:
Ik zie dat hij bij mij alleen maar geschikt is voor mijn Pixel 5 telefoon, en niet voor mijn andere devices. Is dat hier niet het probleem?
Ik kan ze hier installeren op al mijn (exotische) apparaten. Op mijn Pocophone F1, OnePlus One en mijn Chuwi Tablet.

@robbvdb Onderaan de app staat zelfs dat hij in aanmerking komt voor delen via de Familie bibliotheek. Dat zou betekenen dat je de app zelfs kan delen met gekoppelde Google Accounts.

Weet je ook zeker dat je op de andere apparaten met hetzelfde Google Account bent ingelogd? In dit linkje onder 'Eerder gekochte of gedownloade apps vinden' staat ook wat informatie.

En heb je de uitgever al gemaild?

[Voor 14% gewijzigd door rens-br op 12-02-2021 15:13]

• TheFes
rens-br schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:12:
[...]

Ik kan ze hier installeren op al mijn (exotische) apparaten. Op mijn Pocophone F1, OnePlus One en mijn Chuwi Tablet.

@robbvdb Onderaan de app staat zelfs dat hij in aanmerking komt voor delen via de Familie bibliotheek. Dat zou betekenen dat je de app zelfs kan delen met gekoppelde Google Accounts.

Weet je ook zeker dat je op de andere apparaten met hetzelfde Google Account bent ingelogd? In dit linkje onder 'Eerder gekochte of gedownloade apps vinden' staat ook wat informatie.

En heb je de uitgever al gemaild?
Mijn andere apparaten zijn een Android TV device (Nvidia Shield) en 2 Chromebooks, dus dat zal er ook mee te maken hebben dan.

• robbvdb
@rens-br Vanzelfsprekend met hetzelfde account ingelogd; Sterker nog, ik zie de app daar in de 'library' bij de meest recent geïnstalleerde apps van mijn account.

Op het betreffende account dan installeren resulteert echter in opnieuw betalen.

Vanzelfsprekend ook eens de cache op de verschillende apparaten verwijderd van de playstore.

• rens-br

rens-br

Als ik het goed begrijp:
Als je op hier op 'Installeren' drukt wordt je doorgeleid naar de product pagina om het opnieuw te kopen en installeert hij de app niet?

Heb dat zojuist bij mij getest met betaalde apps en normaal gaat hij de app gewoon meteen installeren.

Wat geeft de desktop Play Store aan als je ingelogd bent? Normaal komt daar het onderstaande te staan wanneer je een betaalde app pagina bekijkt.
https://tweakers.net/i/8OG6VRl9N5JTaiiASPexhpcjnf4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hZCHH7HGYshptFIocU5nS9Mk.png?f=user_large

• robbvdb
@rens-br Klopt exact zoals jij het zegt .......

Op de desktop zegt hij 'installed' in mijn geval ( browser vast ergens op Engels) .

Op de S10 is hij geïnstalleerd en betaald, dat werkt.

Op de S20 FE met achteraf geïnstalleerde playstore ( wegens Chinese geïmporteerde versie) moet ik opnieuw betalen. Dat niet bij andere betaalde apps, waar alles goed ging.

Op een Huawei tablet moet ik ook opnieuw betalen.

Maar nu komt het: Ik pak een oude S9 uit de kast, en ik kan daarop installeren zonder te betalen, zoals het normaal altijd ging ......

Sja........ Ik weet het ook even niet meer

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• robbvdb
UPDATE:

Het lijkt opgelost:

1: Door google playstore geforceerd te stoppen,
2: Cache weg te gooien EN data,

daarna opnieuw PS op te starten ( duurt allemaal wat langer) en dan via library de zaak wel te kunnen installeren.

Allen dank voor het meedenken!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True