Toon posts:

Desktop setup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mikepro
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-10-2022
Hallo.

Na veel gestoei met alle informatie van de componenten zelf ben ik hierop uitgekomen.

Ik zou graag willen weten of dit allemaal op elkaar past. Ik wil dit graag bestellen en dan bouwen. Maar ik ben bang dat ik iets gemist heb.

-Moederbord is socket 1200
-I5 is daarop geselecteerd.
-Ssd is m2 aansluiting dus die past
-Ram geheugen past ook zijn 4 sloten aanwezig.
- voeding is voldoende .
- cpu koeler. wil me processor koelen voor milde klokken.

Ik ga spullen bestellen bij megekko.nl maar die heeft geen expert die hier naar kan kijken dus wil ik jullie vragen....😇 dus als iemand op of aanmerkingen heeft heel graag.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10600K Boxed€ 220,-€ 220,-
1MoederbordenMSI MPG Z490 Gaming Edge Wifi€ 205,10€ 205,10
1VideokaartenAsus Cerberus GeForce GTX 1050 Ti Advanced Edition€ 174,85€ 174,85
1BehuizingenSharkoon TG4 (RGB leds)€ 64,90€ 64,90
2MonitorenPhilips B-line 245B1/00 Zwart€ 209,-€ 418,-
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 31,54€ 31,54
1ToetsenbordenCorsair Gaming K55 RGB (Qwerty US)€ 54,90€ 54,90
2Geheugen internHyperX Fury black HX432C16FB3/8€ 37,99€ 75,98
1VoedingenCorsair RM650 (2019)€ 94,90€ 94,90
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 500GB€ 82,90€ 82,90
Totaal€ 1.423,07

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:09
Op zich past alles, maar de vraag is wat je bedoeling is. Voor licht gaming is de videokaart wel geschikt, maar dan is deze processor overkill.

Als je gaat overklokken zou ik een iets zwaardere CPU koeling nemen. Wat hoop je met overklokken te bereiken - voor betere gamingprestaties is een betere videokaart nodig.

De voeding is aan de zware kant een 550 Watt exemplaar is ook voldoende.

Voor twee tientjes minder heb je een even goede SSD, de Kingston A2000 500GB, voor twee tientjes meer heb je een prima 1TB SSD, Kingston A2000 1TB

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 19:22
Voor het minimale prijsverschil zou ik een set van 2 RAM latjes kopen zodat je heel zeker dezelfde hebt: pricewatch: HyperX Fury black HX432C16FB3K2/16 is de variant van de enkele latjes die je gekozen had. Bij Megekko 2 x €38 of 1 x €82, mja de enkele latjes hebben een minimale korting.

De videokaart, blijft deze of is dit een voorlopige tot de markt normaliseert, of die heb je al? Welke videokaart moet er later in komen? Het is dat je nu een 650W voeding kiest, en als je later een RTX 3080 of beter wilt, volstaat die net niet. Als het de bedoeling is dat die GTX 1050 Ti blijft, dan is 650W weer veel teveel.

En inderdaad betreft de SSD zou ik de pricewatch: Kingston A2000 1TB nemen. 500GB is met een paar games al snel vol geïnstalleerd.

• Mikepro
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-10-2022
Mijn bedoeling is dat ik 3d bouwsoftware erop draai. Ik heb niet zo zin om om de paar jaar een nieuwe computer te kopen. Vandaar dat ik nu zelf bouw en componenten kan uitwisselen. Ik speel geen zware games.

Maar wil dat hij razendsnel opstart en programma's zoals autocad en andere 3d software probleemloos render en draait. Het is namelijk ook een zakelijke computer waar ik gewoon wat zwaardere programma's op moet draaien. Heb nu laptop met i3 1.7ghz..... met 12gb en harde schijf.

Samsung ssd had ik gedaan voor de snelheid van schrijven maar misschien volstaat de kingston ook wel.

Verder wil ik dat hij voor de eerste 3 4 jaar klaar is en op snelheid gemaakt is. Ik denk dat er geen andere videokaart in komt maar dan zal ik tegen de tijd wel een andere voeding moeten aanschaffen. Is geen probleem overigens. En als er met de tijd een andere videokaart in moet dan koop ik die als prijzen wat lager liggen. Dus al en al is klokken misschien niet voor de hand liggend.

• martyw
Is dit een computer die kritisch is voor je werk? Dan is een Quadro videokaart een overweging, deze worden o.a. door Autocad ondersteunt, bijv. een HP NVIDIA Quadro P1000 4GB. Bedenk ook dat de videokaart die je nu in de lijst hebt slecht leverbaar is, een GTX 1050 Ti die je daadwerkelijk kopen kunt kost nu zeker 250 euro......

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Sunglasses and beards

kickje naar DAA

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• martyw
Ook kun je nog iets snellere CPU overwegen - single core performance is belangrijk bij modelleren, veel cores bij renderen
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-10700KF Boxed€ 309,-€ 309,-
1MoederbordenMSI Z490-A PRO€ 145,-€ 145,-
1ProcessorkoelingEnermax ETS-T50 AXE€ 40,46€ 40,46
1Geheugen internKingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/16€ 82,01€ 82,01
Totaal€ 576,47

Is wifi nodig? Neem dan idd het moederbord met wifi, of een losse adapter - dat kan nog iets goedkoper zijn bv. Gigabyte GC-WBAX200
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee