Toon posts:

Xbox controller vs keyboard+muis

Pagina: 1
Acties:

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:53

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Ik wil geen console vs pc flamewar starten maar ik loop tegen iets aan.

Ik heb altijd op mijn PC gegamed, tot een aantal jaar terug dan toch behoorlijk fanatiek.
Veel COD online, GTA alle versies waarbij ik erg lang ben blijven hangen bij Vice city en dan de online mod daarvan.
Evengoed ik start dit topic niet om te vertellen wat ik zoal gegamed heb. :P

Met mijn nieuwe vriendin (ondertussen vrouw) die gamen ook tof vind hebben we een X-box gekocht
Ze vind het mee kijken met iemand die aan het gamen is tof want zelf kan ze het echt niet.
Evengoed we hebben dus een 2 jaar terug Xbox one aangeschaft en deze opgesteld, paar games er bij en gaan.

Maar ik kan dus gewoon niet wennen aan gamen met een controller. |:( 8)7

Racegames gaan wel.
Vroeger gebruikt ik daarvoor ook wel een controller op mijn PC om fatsoenlijk online Need for speed te kunnen spelen.
Maar shooters, ik wordt gewoon helemaal tureluurs/duizelig en kan nog niet misschien de crosshair ergens op gericht krijgen en tegelijk ook nog lopen en kijken.
Met muis en toetsenbord had ik daar echt nooit problemen mee. ;(

Na wat googlen vond ik adapters om toetsenbord+muis aan de xbox te koppelen maar heel veel info vind ik daar niet over.
Heeft iemand hier daar ervaring mee?
Ik lees van alles over veel lagg en zo.

Of moet ik die hele console gewoon weer op MP pleuren en mijn PC terug in ere herstellen en gewoon lekker daarop verder gamen?

Oftewel is het zo dat als je eenmaal het kunstje op je keyboard + muis hebt aangeleerd je dit niet meer opnieuw met een controller geleerd krijgt.
Als middelbare leeftijd zijnde man dan tenminste toch niet.. :X 8)7

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• ffha
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-03 18:27
Ik kan het ook niet meer hoor, shooters met een controller. PC gewoon voor shooters houden, Xbox voor meer action adventure-achtige games houden?

Helaas zijn een hele sloot goede exclusief aan de PS4, maar je hebt alsnog toegang tot multiplatform hits zoals Dark Souls 3, Sleeping Dogs, Batman Arkham Knight, De Tomb Raider games, Witcher 3.

Qua RPGs weet ik niet zoveel, maar Divinity Original Sin 2 is ook erg goed en prima te spelen met een controller.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Vaak kun je op de console wel autoaim aanzetten.

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Een aantal Xbox games ondersteunen een muis en toetsenbord zonder adapter (die adapters doen nooit precies hetzelfde als een muis). Gears 5, Warframe, Sea of Thieves zijn een paar voorbeelden waarbij je direct een muis en toetsenbord kan gebruiken. Als ik een shooter met een controller moet spelen voelt het voor mij ook aan alsof ik dronken ben en geen controle heb over mijn acties. Voor andere genres heb ik geen probleem met een controller, beter gezegd veel andere games spelen beter met een controller.
hoi1234 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:03:
Vaak kun je op de console wel autoaim aanzetten.
Dan ben je nog steeds dronken maar heb je een maatje die zorgt dat je niet omvalt. Niet echt een verbetering dus.

Plus ik heb graag het gevoel dat ik zelf controle heb over de situatie en dat heb je bij auto aim niet. Speel liever mijn games zonder zijwieltjes :+.

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 12-02-2021 12:04]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:53

Bommes

Capo del formaggio

Topicstarter
Misschien moet ik gewoon mijn pc weer terug beneden bij de TV opstellen, kan ik daarop gamen.
De X-box gebruik ik dan soms maar om wat te racen want Assassin's Creed was echt geen succes.

Precies zoals jij zegt @Anoniem: 159816 het gevoel dat je als een dronken aap door een spel aan het stommelen bent.
Ik heb werkelijk een keer ruim 5 minuten in een of andere stad bij Assassin's Creed voor een stelletje gasten uit gerend omdat ze mijn kop in wilde slaan en ik niets anders kon dan rennen.. :D

Ik had al zo een vermoeden dat die adapters voor toetsenbord muis combo's geen succes zouden zijn.

Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:16:
Misschien moet ik gewoon mijn pc weer terug beneden bij de TV opstellen, kan ik daarop gamen.
De X-box gebruik ik dan soms maar om wat te racen want Assassin's Creed was echt geen succes.

Precies zoals jij zegt @Anoniem: 159816 het gevoel dat je als een dronken aap door een spel aan het stommelen bent.
Ik heb werkelijk een keer ruim 5 minuten in een of andere stad bij Assassin's Creed voor een stelletje gasten uit gerend omdat ze mijn kop in wilde slaan en ik niets anders kon dan rennen.. :D

Ik had al zo een vermoeden dat die adapters voor toetsenbord muis combo's geen succes zouden zijn.
CoD kan je volgens mij ook met muis en toetsenbord spelen op de Xbox. Steek ze er gewoon eens in en kijk wat werkt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee