Ik heb nu 3 TP-Link access points in gebruik die ik allemaal van de laatste OpenWRT heb voorzien:
De dekking is nog steeds niet optimaal, er zijn in huis nog steeds plaatsen waar je telefoon liever op 4G verdergaat dan op de Wifi. Ook reset ik de APs dagelijks, wat nodig blijkt te zijn om het Wifi-netwerk in de lucht te houden.
De APs zitten allemaal via ethernet aangesloten; de C7 en N750 direct vanuit het Ziggo-modem, en de C5 via de C7.
Ik zoek een?
Liefst < €100 per AP, tenzij er goede redenen zijn om meer uit te geven.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil er graag lang mee doen; dus reguliere (security)updates en een lange ondersteuning geniet de voorkeur; geen harde eis alleen ...
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wij hebben een standaard huishouden met de gangbare apparaten. Paar laptops, een desktop, netwerkprinter, 2x Chromecast, 3x Chromecast Audio, tablet, twee smartphones, paar smart sockets, etc.
Ik had zelf de Archer AX20 of AX50 in gedachten/bekeken, maar kan niets over fast roaming vinden, en de AX50 lees ik slechte dingen over, zoals dat hij in idle nog steeds een flinke CPU-belasting heeft en (mogelijk) daarom instabiel kan zijn. Sowieso zijn de specs van de leveranciers, en webwinkels erg slecht; bijna nergens zijn de producteigenschappen goed ingevuld.
Deco M4/M5/M9 kan niet aan de muur gehangen worden, en heeft ook te weinig Ethernet-poorten, tenzij ik Wifi als backbone voor de mesh ga gebruiken, maar aangezien ik overal ethernet heb lijkt me dat niet verstandig.
Wat kunnen jullie me aanbevelen? Tnx!
- Archer C7v2 (woonkamer; DHCP/DNS, gekocht als Ziggo Wifi extender)
- Archer C5v1 (kantoor in bijgebouw / tuin)
- N750/WDR4300 (bergzolder)
De dekking is nog steeds niet optimaal, er zijn in huis nog steeds plaatsen waar je telefoon liever op 4G verdergaat dan op de Wifi. Ook reset ik de APs dagelijks, wat nodig blijkt te zijn om het Wifi-netwerk in de lucht te houden.
De APs zitten allemaal via ethernet aangesloten; de C7 en N750 direct vanuit het Ziggo-modem, en de C5 via de C7.
Ik zoek een?
- Stabieler, moderner (wifi)netwerk bestaande uit 2 of 3 access points.
- Fast Roaming; wifi moet niet wegvallen als je van de woonkamer naar het kantoor, of achter in de tuin (40m diep) loopt.
- Goed bereik. De AP op de zolder (houten vloer) lijkt mij een beetje overkill, maar is nu nodig om in de badkamer op de eerste verdieping goed ontvangst te hebben.
- Alle APs zijn nu uit het zicht en aan de muur bevestigd, het mogen dus lelijke APs met externe antenne's zijn.
- 3x of 4x 1Gbps-ethernetpoorten zijn nodig om alles aan te kunnen sluiten of door te kunnen lussen.
- het zou fijn zijn als ik extra entries aan kan maken in de interne DNS.
Liefst < €100 per AP, tenzij er goede redenen zijn om meer uit te geven.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil er graag lang mee doen; dus reguliere (security)updates en een lange ondersteuning geniet de voorkeur; geen harde eis alleen ...
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wij hebben een standaard huishouden met de gangbare apparaten. Paar laptops, een desktop, netwerkprinter, 2x Chromecast, 3x Chromecast Audio, tablet, twee smartphones, paar smart sockets, etc.
Ik had zelf de Archer AX20 of AX50 in gedachten/bekeken, maar kan niets over fast roaming vinden, en de AX50 lees ik slechte dingen over, zoals dat hij in idle nog steeds een flinke CPU-belasting heeft en (mogelijk) daarom instabiel kan zijn. Sowieso zijn de specs van de leveranciers, en webwinkels erg slecht; bijna nergens zijn de producteigenschappen goed ingevuld.
Deco M4/M5/M9 kan niet aan de muur gehangen worden, en heeft ook te weinig Ethernet-poorten, tenzij ik Wifi als backbone voor de mesh ga gebruiken, maar aangezien ik overal ethernet heb lijkt me dat niet verstandig.
Wat kunnen jullie me aanbevelen? Tnx!