Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zwak bluetooth signaal*

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• antwerp1880
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 22-06 20:27
Mijn vraag
...ik heb zonnepanelen ,de omvormer(sma) hangt in de garage ,pc staat in living 1ste verdiep ,ik kan monitoren
via bleutooth met sony explorer met dongle van konig class1 maar het signaal is zeer zwak ,heb een tweede dongle van nedis bleutooth v 4.0 csr chipset 100m maar ook dit signaal is zeer zwak ,
nu de vraag hoe kan ik het signaal eventueel wat versterken (omdat ik soms moeilijk of niet verbinding krijg,de afstand is max 10m tussen omvormer en pc ) alvast bedankt voor de suggesties

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 07:04
Vraag is, is de zender zwak of zijn de ontvangers zwak?

Als je met je mobiel naast pc probeert: kan je wel de SMA connecten via bluetooth?
En andersom, als je met je mobiel beneden staat: kan je wel met je pc connecten?

Dan zou je die zender kunnen vervangen.

• antwerp1880
bedankt voor je antwoord zal het eens uittesten

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Tierelier
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 30-05 14:25
Wat soms ook kan helpen is je bluetooth dongle verplaatsten naar een plek met minder interferentie. Dit kun je doen door een USB verlengkabel te nemen en daarmee je dongle bij de PC weg te leiden. Bijvoorbeeld een metertje verder, onder je bureau o.i.d.

• antwerp1880
bedankt gaat al beter

• PCFreak96
  • Laatst online: 09-03 08:27
Had je nog steeds last van dit probleem? Je zou kunnen proberen om alles wat er tussen zit aan de kant te halen zodat het signaal in één rechte lijn kan lopen.

Succes!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True