Toon posts:

aankoopadvies lenovo laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Loenbruin
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-07-2022
Ik zou graag wat aankoop advies krijgen. Ik ben eigenlijk zelf al op 2 modellen terecht gekomen. Deze zijn verkrijgbaar en op voorraad, direct te bestellen bij Lenovo. Waarom Lenovo; Hier heb ik goede ervaringen mee. En ik heb me wijs laten maken dat de bouwkwaliteit best goed is.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gaat gebruikt worden voor verschillende zaken zoals video bewerking, verschillende soorten games (sims, COD dat soort games), maar ook video calls, thuis en op locatie. Websites bouwen, dit doe ik thuis, met eventueel een extra scherm of 2 extra schermen.

Wat is je budget
Mijn budget ligt rond de 1000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Deze laptop ga ik 50/50 thuis en op locatie gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn voorkeur gaat uit naar Lenovo, hier heb ik goede ervaringen mee. En heb terug kunnen vinden in reviews en verschillende forums dat prijs kwaliteit bij Lenovo best goed is.

Zelf ben ik op 2 opties terecht gekomen, maar ik kan de knoop niet doorhakken. De 1 draait op een i710750H processor en de ander op een AMD4800H, beiden hebben 16gb inter geheugen. De ideapdad heeft een GTX 1650Ti en de legion 5 GTX 1650.

Verder heb ik geen kaas gegeven van ventilatie, stroomverbruik of accuduur. Vandaar mijn topic op dit forum.

Optie 1:
https://www.lenovo.com/nl...15%E2%80%9D/p/88IPCR51475

Optie 2:
https://www.lenovo.com/nl...n-5-15ARH05/p/88GMY501444

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:49
Gelukkig hebben beide laptops de optie om igpu te gebruiken, wat de batterij ten goede komt.

Welke dingen wil je "op locatie" doen?

Wat is er mis met een slim en light, uit de bbg? (Of zoek je specifiek een game laptop?)

• Loenbruin
daar is niks mis mee, maar ik wil graag een apart numeriek deel, die uit de bbg is 14 inch

Ik zoek niet speciaal een gamelaptop, maar ik wil wel graag de mogelijkheid hebben om games te kunnen spelen. Op locatie wil ik eigenlijk dezelfde dingen kunnen doen als thuis, op het werken met meerdere schermen na dan. Dus de finetuning van video's, foto's en website ontwerp doe ik dan thuis nog.

Ik werk op verschillende locaties, maar ook bij klanten op kantoor. Nu wat minder uiteraard, maar dat zal in de toekomst weer vaker gaan gebeuren.

Ik hoor het ook graag als ik op volledig op het verkeerde spoor zit. Heb nu wel een beetje tunnel visie op 2 producten

[Voor 10% gewijzigd door Loenbruin op 12-02-2021 09:50]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:49
Heb je een stopcontact op locatie?

Je weet dat een GPU veel extra gewicht, warmte en stroomverbruik geeft. Let op dat de laptop genoeg moet kunnen koelen.

Heb je thuis niet gewoon een los toetsenbord / muis? (sowieso muis, als je langer wilt werken veel fijner).
Laptops zijn ergonomisch totaal niet te verantwoorden eigenlijk :P

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Loenbruin schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:49:
daar is niks mis mee, maar ik wil graag een apart numeriek deel, die uit de bbg is 14 inch

Ik zoek niet speciaal een gamelaptop, maar ik wil wel graag de mogelijkheid hebben om games te kunnen spelen. Op locatie wil ik eigenlijk dezelfde dingen kunnen doen als thuis, op het werken met meerdere schermen na dan. Dus de finetuning van video's, foto's en website ontwerp doe ik dan thuis nog.

Ik werk op verschillende locaties, maar ook bij klanten op kantoor. Nu wat minder uiteraard, maar dat zal in de toekomst weer vaker gaan gebeuren.

Ik hoor het ook graag als ik op volledig op het verkeerde spoor zit. Heb nu wel een beetje tunnel visie op 2 producten
Je kan eventueel ook een apart (draadloos) numeriek klavier erbij kopen. Dan ben je wat minder gelimiteerd in je zoektocht. Jouw keuze om te weten of je dat fijn vindt werken natuurlijk :)

• Loenbruin
bedankt voor het advies,

ja ik zoek toch wel echt een laptop met een numeriek gedeelte heb niet altijd de mogelijkheid en ruimte voor een toetsenbord. Wat ik wel belangrijk vind is dat de laptop een lange accuduur heeft, en niet zo veel herrie maakt, dat zal dan bij een laptop met aparte video kaart wel het geval zijn.

Dan is denk ik de lenovo yoga slim 15inch, met Intel Core i7-1165G7 Processor ( 2.80GHz 12MB ) een goede optie, Helaas is deze wel 300 euro duurder.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee