Toon posts:

Google foto's in Google Drive

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• petervdb1988
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-03 09:08
Beste tweakers, hopelijk hebben jullie een antwoord voor mij.
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn Google Foto's in de Google Drive te krijgen, nu dacht ik dat dit altijd automatisch ging maar blijkbaar is dit ergens in 2017 teruggedraaid.
...

Chromebooks
...

Weinig, google support kom ik niet echt verder dus heb mijn hoop op tweakers gevestigd.
...

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:02
Maak je de foto's met je Chromebook? Bijzonder.

Als je ze toch met een camera maakt, zorg dat wanneer je ze op je Chromebook zet je ze naar een drive-map kopieert. Dan gaat hij de foto's wel in de drive opslaan.

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-03 17:01
Google is hier inderdaad mee gestopt:
https://blog.google/produ...-photos-and-google-drive/

Wat wil je exact bereiken?

[Voor 11% gewijzigd door IndigoX op 12-02-2021 09:19]

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:46
Als je je foto's zowel in Google Foto's opslaat als in Google Drive, zal dit dus ook dubbele opslagruimte kosten (tot 2017 was dat dus niet zo).
Met heel veel foto's lijkt me dat niet per se wenselijk.

Home Assistant configuratie

• petervdb1988
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-03 09:08
Helaas kon ik niet eerder reageren, @99ruud99 de foto's worden met een mobiele telefoon gemaakt met android, deze slaat ze op in Google Foto's hierdoor zie ik ze op de chromebook.

@IndigoX Wat ik wil bereiken is dat ik de foto's via een website kan delen, dit gaat nu wel via de mobiele telefoon maar het werkt makkelijker met de chromebook vanwege de schermgrote, en deze site ondersteund dus alleen maar google drive

@TheFes dit zou niet eens zo'n probleem zijn, maar om dit te bereiken met er een windows systeem aan te pas komen die dus de Google drive en Google foto's met elkaar synct, dit kan niet ingesteld worden in het google systeem.

Had artikel dat google in 2017 gestopt is had ik inderdaad ook al gevonden, ik had de hoop dat er een andere tweaker ook tegen dit probleem was aangelopen en wellicht een oplossing had.

Heb ondertussen met de bouwer van de desbetreffende site gebeld en dit probleem ook voorgelegd, hopelijk komen zei snel met een oplossing zodat google foto's ondersteund wordt vanuit hun platform.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee