Per 1 februari wonen mijn vriendin en ik in een ander huis. Huis is uit 2016, energielabel A, dus goed geïsoleerd. Zoals zovelen werk ik momenteel thuis. Hiervoor gebruik ik een kleine slaapkamer op de eerste verdieping. Deze ruimte is echter moeilijk warm te krijgen omdat er op de begane grond alleen vloerverwarming aanwezig is, en op de eerste verdieping normale radiatoren. Dit alles wordt aangestuurd door een Nest thermostaat die in de woonkamer hangt. Wat ik nu doe 's-ochtends is die thermostaat op 20 zetten (het is dan een graad of 18 binnen), waarna zowel beneden als boven een aangename temperatuur heerst. Echter gedurende de dag hoeft die vloerverwarming nauwelijks meer iets te doen, waardoor ik boven feitelijk geen radiator meer heb. Daarnaast blijkt dat we voor ongeveer 9 euro per dag aan gas verstoken, terwijl er (op mij na) niemand in het huis is.
Dus enerzijds zit ik op "kantoor" in de kou, anderzijds zijn de kosten erg hoog omdat ik een hele benedenverdieping verwarm voor een kamertje van 9m² op de eerste verdieping.
Zie hieronder een schets van mijn kantoortje:
Volgens mij zijn er nu twee opties:
1. Een losse elektrische (infrarood of convectie) verwarming voor op kantoor. Voordeel is dat echt alleen die ruimte verwarmt wordt. Nadeel is mogelijk duurder op lange termijn omdat de radiator in die kamer gebruiken efficiënter zou zijn.
2. Een loodgieter een extra thermostaat maar vooral kleppen in de leiding laten zetten, waardoor beneden en boven afzonderlijk geregeld kunnen worden.
Optie één kost 250 euro, en daarnaast dus wat elektriciteit iedere dag.
Optie twee zal wat meer kosten (~500 euro?), en verbruikt daarna gas.
Zijn er mensen die eenzelfde situatie hebben en hoe hebben jullie dit opgelost, door middel van een losse oplossing voor deze kamer, of door structureel de cv aan te pakken en sturing per verdieping mogelijk te maken?
Dus enerzijds zit ik op "kantoor" in de kou, anderzijds zijn de kosten erg hoog omdat ik een hele benedenverdieping verwarm voor een kamertje van 9m² op de eerste verdieping.
Zie hieronder een schets van mijn kantoortje:
Volgens mij zijn er nu twee opties:
1. Een losse elektrische (infrarood of convectie) verwarming voor op kantoor. Voordeel is dat echt alleen die ruimte verwarmt wordt. Nadeel is mogelijk duurder op lange termijn omdat de radiator in die kamer gebruiken efficiënter zou zijn.
2. Een loodgieter een extra thermostaat maar vooral kleppen in de leiding laten zetten, waardoor beneden en boven afzonderlijk geregeld kunnen worden.
Optie één kost 250 euro, en daarnaast dus wat elektriciteit iedere dag.
Optie twee zal wat meer kosten (~500 euro?), en verbruikt daarna gas.
Zijn er mensen die eenzelfde situatie hebben en hoe hebben jullie dit opgelost, door middel van een losse oplossing voor deze kamer, of door structureel de cv aan te pakken en sturing per verdieping mogelijk te maken?
Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.