Ik zou willen een LG Ultawide monitor kopen. Maar ik vraag me af wat er beter is specifiek voor Apple mac, een G-Sync of een Freesync Monitor? En waar ga ik de beste resolutie en refresh rate mee halen.
Vraag
Alle reacties
Wat voor gpu zit er in je Mac?....
Het maakt dus niets uit, want waarschijnlijk gebruik je igpu.
Het maakt dus niets uit, want waarschijnlijk gebruik je igpu.
Heb je een nVidia GPU? Zoja: je kán GSync gebruiken. AMD? Freesync/"GSync Compatible" (omdat het DP Adaptive sync is).
Weet niet of het in de MacOS drivers zit overigens, kans van niet; er ligt niet heel veel focus op dat gebied bij Apple (laatste update die ik kon vinden komt uit 2020 waar het antwoord "Nee" is). Indien het niet ondersteund wordt zit je vast aan:
VSync.
Weet niet of het in de MacOS drivers zit overigens, kans van niet; er ligt niet heel veel focus op dat gebied bij Apple (laatste update die ik kon vinden komt uit 2020 waar het antwoord "Nee" is). Indien het niet ondersteund wordt zit je vast aan:
VSync.
Het heeft weinig zin om extra geld neer te leggen voor G-Sync certificatie want Nvidia GPU's werken niet onder macOS. "G-Sync Compatible" betekent standaard Freesync dus dat kan je op een PC met AMD grafische kaart ook gebruiken. Voor zover ik weet kan macOS geen VRR (variable refresh rate) aan. Hoger dan 60Hz is geen probleem afhankelijk van de leeftijd van het systeem en de gekozen resolutie.