Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Help deze "noob" aan zijn eigen (NAS) server :)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrDanMan
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19-02 20:12
Goedendag Tweaker!

Ik ben een tijdje geleden bezig geweest met het opzetten van een Home Server. Hoofdzakelijk voor het runnen van een centrale opslag locatie voor al mijn foto's en video's. (+ als het veilig is een openbare MC server draaien). Dit wil ik doen op een PC die ik speciaal hiervoor heb gekocht, zie specs onderaan.

Nu is het mij, wegens weinig ervaring op dit gebied, nog niet gelukt om dit voor elkaar te krijgen. Telkens loop ik vast en weet ik dus niet meer wat ik moet doen.

Daarom wil ik graag op dit forum vragen om hulp. Ik ben compleet noob qua software (en termen die voor een server worden gebruikt zoals DNS en veel meer, ik weet geen eens voorbeelden).

Wat ik dus heel graag wil:

- NAS home server
(Die ik gemakkelijk kan bereiken wanneer ik internet heb, en dat foto's automatisch van mijn telefoon worden geupload naar de server.)

- Minecraft server draaien waar iedereen mee kan verbinden via 1 IP-adres (zonder hamachi oid, gewoon alleen het IP invullen in Minecraft zodat je verbindt)

PC specs:
- ASRock B85M Pro4
- i5 4690
- 16GB DDR3 RAM
- 1x 128GB SSD
- 1x 1TB HDD
- 1x 3TB NAS HDD (speciaal voor dit nieuw gekocht)

Alle reacties

• gastje01
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:36
Tip als je foto’s en documenten je lief zijn; koop een kant en klare NAS (synology bijvoorbeeld, goedkoopste doet al wat je wil) en hou je ‘server’ er naast om te spelen en te leren.

Als je minecraft server een dagje plat ligt overleef je wel, je documenten weg is zonde.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True