Toon posts:

Help, wat voor laptop kan ik het beste aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• iloveyoujoof
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 09-08-2022
Heyhey!!
Mijn laptop is zo'n beetje aan het einde van haar latijn. De HDMI-port doet al een tijdje vervelend (alleen op een bepaalde manier de kabel erin anders werkt het niet), de ethernet-port is gesloopt, de poort voor oordopjes doet het niet meer en nu heeft de batterij het ook nog is begeven. :') Als in, hij werkt absoluut niet meer zonder dat de lader er aan zit.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk gebruiken voor school en wat simpele klik spelletjes online. Dus de laptop hoeft niet veel te kunnen. Maar ik wil niet downgraden qua wat ik nu heb. :)
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen? Gamen hoeft niet (eventueel Sims 3 wat erop zou kunnen lopen zou tof zijn, maar is absoluut geen must), foto's bewerken kan op mijn pc, dus geen must. Gewoon een beetje surfen en mailen dus. Hahaha

Wat is je budget? Op het moment 600 euro.
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Niet meer als 700. Uiteraard is minder altijd prettig hahaha!

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Ja, hij zal (als corona eenmaal weer voorbij is) weer volledig mee gaan naar school. Tijdens mijn stage dagen ook volledig mee naar stage. Dus veel mee op reis.
Hierom stel ik de volgende eisen:
- Ik heb een laptoptas voor een 15.6 inch laptop, dus niet groter als dit en niet kleiner als 14 inch.
- Batterij kan minimaal 6 uurtjes mee. Ivm dat ik niet altijd beschikking heb tot een laadpunt. (Al redde ik het met 4 uurtjes op de oude laptop ook wel)
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren Nope, merkloos is ook prima! Heb ik al eens eerder gehad, beste aankoop ooit. :P (Vooruit, na deze laptop hahaha!)
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies. Ik zal hieronder mijn huidige laptop specificaties eens opschrijven. Dan weten jullie wat ik minimaal zoek in een laptop. Ik wil dus absoluut niet downgraden.

Huidige laptop specificaties
Processor: Intel® Core™ i5-3317U Processor (GTX 740M)
Grafische kaart: Intel® HD Graphics 4000 Chiptype: intel family
Ram: 6GB (volgens mij meer, maar zie het nergens meer terug)
HDR: niet ondersteund

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!! Tis wel een hele lap tekst. :+

Alle reacties

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou eens kijken in de BBG van deze maand: reviews: Laptop Best Buy Guide - Februari 2021

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:19

Echt niet.

Gewoon niet.

Gezien het aantal defecten dat je noemt bij je huidige laptop zou ik een model nemen waarbij de bouwkwaliteit specifiek als pluspunt wordt genoemd.

• iloveyoujoof
Dank u welpagani!! Ik zal er zeker eens gaan kijken!!
Echt niet. schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:57:
Gezien het aantal defecten dat je noemt bij je huidige laptop zou ik een model nemen waarbij de bouwkwaliteit specifiek als pluspunt wordt genoemd.
Mag ik vragen hoe ik dit het beste kan zien?

Ik heb trouwens ook even op marktplaats gezocht. Wat vinden jullie van deze twee laptops, en voor die prijs?
https://www.marktplaats.n...sshd.html?previousPage=lr
https://www.marktplaats.n...-ssd.html?previousPage=lr

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Door het lezen van reviews van laptopmodellen kan je een indicatie krijgen. Er staan er een hoop hier op Tweakers, link, maar natuurlijk ook op andere sites. Het is ook aan te raden, wanneer je al een model op het oog hebt, een paar videoreviews te bekijken. Dat vind ik zelf in elk geval makkelijker om een goed beeld te krijgen bij een product.

Wat je marktplaats links betreft: dat eerste model ken ik en die is behoorlijk oud en zou hem qua kwaliteit niet aanraden, die tweede ken ik niet maar het feit dat er al beschadigingen op zitten wekt weinig vertrouwen.

[Voor 4% gewijzigd door Echt niet. op 11-02-2021 23:12]

• iloveyoujoof
Echt niet. schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 23:12:
Door het lezen van reviews van laptopmodellen kan je een indicatie krijgen. Er staan er een hoop hier op Tweakers, link, maar natuurlijk ook op andere sites. Het is ook aan te raden, wanneer je al een model op het oog hebt, een paar videoreviews te bekijken. Dat vind ik zelf in elk geval makkelijker om een goed beeld te krijgen bij een product.

Wat je marktplaats links betreft: dat eerste model ken ik en die is behoorlijk oud en zou hem qua kwaliteit niet aanraden, die tweede ken ik niet maar het feit dat er al beschadigingen op zitten wekt weinig vertrouwen.
Super!! Dank u wel! Ik moet duidelijk nog even goed door gaan zoeken, en sowieso niet die laptops van marktplaats kopen. :P

• Echt niet.

Echt niet.

Gewoon niet.

Maar zoals pagani ook al aangaf: het is ook een goede start om de Best Buy Guides te bekijken. En eventueel ook een paar van een paar maanden terug. Zo snel gaan de ontwikkelingen ook weer niet.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee