Toon posts:

Cpu bijna altijd op 100%, Gpu altijd tussen de 0% en 3%

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NW98
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-04-2022
Beste Tweakers,

Tijdens het spelen van bijvoorbeeld Warzone zie ik dat mijn cpu bijna de hele tijd op 100% staat.. Mijn gpu staat de hele tijd tussen de 0% en 3%??? Dit vind ik apart.. Ik speel alle settings op low en speel in 1080p.

CPU: I5 7600K
GPU: GTX 1070 Gaming X 8GB

Ik hoor graag van jullie!

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:29
Welke hardware en software heb je nog meer?
Als je bij processen kijkt zie je ook welk programma de CPU load veroorzaakt of dat er andere oorzaken zijn?

De info is zeer summier.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:19

Croga

The Unreasonable Man

NW98 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:25:
Beste Tweakers,

Tijdens het spelen van bijvoorbeeld Warzone zie ik dat mijn cpu bijna de hele tijd op 100% staat.. Mijn gpu staat de hele tijd tussen de 0% en 3%??? Dit vind ik apart.. Ik speel alle settings op low en speel in 1080p.
Waarom vindt je dat apart?

- Je hebt een 4 generaties oude CPU op een redelijk recente CPU
- Settings op "low" betekend dat je GPU nauwelijks werk hoeft te doen

De getallen zijn wat extreem. Maar met deze hardware op deze settings kun je er van uit gaan dat de CPU de bottleneck wordt.

Wat kun je doen?
- CPU vervangen zodat de load op de CPU lager wordt.
- Settings hoger zetten zodat de load op de GPU hoger wordt (en daarmee dus minder frames wat ook weer een lagere load op de CPU tot gevolg zal hebben)

• NW98
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik heb de settings nu laten optimaliseren door Nvidia maar blijft nog steeds hetzelfde... CPU is gwn very badd

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:21

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

heb je in de ini files zitten aanpassen onder het mom van 'tweaken'?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heb je je videokaart uberhaupt op de goede aansluiting aangesloten? Zodat je gamed op je Intel HD Graphics in plaats van je 1070?

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 16:00

keur0000

-------- N O N E --------

Waar heb je stekker van je monitor ingeprikt? Lijkt inderdaad op de cpu met video te zitten, dus op je moederbord naast de usb connectors lan enz. En niet op je videokaart
Post anders een foto van achterkant van je pc

[Voor 12% gewijzigd door keur0000 op 11-02-2021 21:29]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52
In taskmanager zie je maar 1 videokaart staan, alleen de Nvidia 1070.
Als je gebruik maakt van de interne GPU, dan zien je die toch ook staan in de taskmanager?

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:29
Delete

[Voor 97% gewijzigd door corporalnl op 11-02-2021 21:54]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:16
Wat gebeurt er met de gpu load als je alle settings op max zet?

• Phaeston
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:19
Geeft MSI afterburner hetzelfde verbruik weer? Het kan ook zijn dat je iets anders moet selecteren dan 3D/ copy/ video encode/decode on het juiste verbruik te zien in taakbeheer.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee