Mijn vraag
Ik heb sinds vandaag een tweede Sonos one sl. Deze moet in de keuken komen te staan.
Maar zodra ik deze daar weg zet, verbinding weg. Op geen enkele manier krijg ik het daar werkend.
Ook niet met de oude one sl. Die valt ook direct weg.
Beiden zijn aangesloten op Google Nest Wifi.
Beiden pakken automatisch 5ghz. Is dit an te passen naar 2.4? Want ik heb het nog niet kunnen vinden.
Ik snap niet waarom beiden problemen geven in de keuken (andere kant van de muur) en in de woonkamer niet.
Enige dat ik mij kan bedenken is dat het komt door de gashaard, misschien dat de achterwand teveel signaal tegen houdt. De Google nest router staat daar namelijk voor.
Alle andere wifi apparatuur werkt uiteraard wel gewoon in de keuken. Laptop, smartphone etc.
Mocht er nog meer info nodig zijn, let me know.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Nest Wifi
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Oude sonos one sl verplaatst naar de keuken, zelfde resultaat, dus geen bereik.
Ik heb sinds vandaag een tweede Sonos one sl. Deze moet in de keuken komen te staan.
Maar zodra ik deze daar weg zet, verbinding weg. Op geen enkele manier krijg ik het daar werkend.
Ook niet met de oude one sl. Die valt ook direct weg.
Beiden zijn aangesloten op Google Nest Wifi.
Beiden pakken automatisch 5ghz. Is dit an te passen naar 2.4? Want ik heb het nog niet kunnen vinden.
Ik snap niet waarom beiden problemen geven in de keuken (andere kant van de muur) en in de woonkamer niet.
Enige dat ik mij kan bedenken is dat het komt door de gashaard, misschien dat de achterwand teveel signaal tegen houdt. De Google nest router staat daar namelijk voor.
Alle andere wifi apparatuur werkt uiteraard wel gewoon in de keuken. Laptop, smartphone etc.
Mocht er nog meer info nodig zijn, let me know.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Nest Wifi
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Oude sonos one sl verplaatst naar de keuken, zelfde resultaat, dus geen bereik.
[Voor 21% gewijzigd door Millencolin op 12-02-2021 06:32]