Toon posts:

Mail van GoBank?

Pagina: 1
Acties:

• Nodgic
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12-10-2022
Kreeg net een vreemde mail. Kent iemand GoBank? Dat is een Amerikaanse bank voor prepaid debit cards oid? In de mail stond dat er een statement van GoBank voor mij klaar stond en verder stond er niet zoveel in. Maar om in te loggen moet je ook een SSN ingeven.

Ik had nog nooit van GoBank gehoord. Heb dus al contact met hun opgenomen en zeiden dat er geen account was op dat mail adres. Maar zit er toch een wel mee, ben een beetje bang voor identify theft ofzo. En het was geen spam mail, was gewoon in mijn inbox en Gmail heeft doorgaans goede spamfilters.

Op Google kan ik er ook niet zo veel over vinden, wel dat sommigen een debit card in de post hebben ontvangen die ze niet zelf hebben aangevraagd. Maar heeft iemand ooit van GoBank gehoord en kan mij uitleggen wat het precies is? En kunnen ze op mijn naam met mijn mailadres zomaar een debit card aanmaken in Amerika?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit lijkt me een spam/fishing mail. Deleten die hap en verder gaan met je leven :)

• Anoniem: 1441478
  • Registratie: Augustus 2020
  • Niet online
Het is wel spam en Google houdt heel erg veel tegen maar zo en nu dan glipt er wel eens 1 tussen. Niet verder bij stil staan en het negeren.

• Niet online
TERW_DAN schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:09:
Dit lijkt me een spam/fishing mail. Deleten die hap en verder gaan met je leven :)
fishing? _O- Je bedoelt phishing.

• Nodgic
Nou hopen maar dat het spam/phishing is dan. Het leek wel echt afkomstig van GoBank en normaal glipt er eigenlijk nooit een spam mail in mn inbox bij Gmail, maar dat is uiteraard ook niet een 100% garantie dat iets geen spam is.

Was wel even in paniek maar ja ik kan er verder ook niet veel mee verder, we zien het wel de komende dagen.

• Niet online
Nodgic schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:03:
Nou hopen maar dat het spam/phishing is dan. Het leek wel echt afkomstig van GoBank en normaal glipt er eigenlijk nooit een spam mail in mn inbox bij Gmail, maar dat is uiteraard ook niet een 100% garantie dat iets geen spam is.

Was wel even in paniek maar ja ik kan er verder ook niet veel mee verder, we zien het wel de komende dagen.
Dat is de bedoeling ook van een phishing mail, dat ie "echt" lijkt zodat men gaat proberen in te loggen (als ze daar een account hadden gehad). De hackers spelen dan man of the middle, ze laten je een net echt website zien en ondertussen proberen ze met jouw ingevoerde gegevens in te loggen op de echte GoBank account en je rekening te plunderen. Voor jou is er ogenschijnlijk niets aan de hand tot het te laat is.

• Nodgic
Ja ik weet wat phishing is. Maar de link leidde wel echt naar de site van GoBank dacht ik en ik dacht dat ik echt wel goed had gekeken.

Maar ja verder geen mail meer ervan gehad. Was misschien gewoon iets te achterdochtig gisteren :P
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee