Toon posts:

Is het mogelijk om producten te lenen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• paul23
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 25-02 17:52
Ik zit met een probleem: mijn huidige headset is kapot gegaan en dit zorgt dat ik met niemand meer kan communiceren.

Ik wil dus snel een nieuwe headset kopen. Echter zijn de prijzen zodanig dat ik echt wel eerst wil testen of hij goed zit, of de active noice cancelling de muziek van de bovenbuurman weghaald tijdens werkuren en of anderen mij helder kunnen verstaan.

Normaal zou ik hier een weekend voor uittrekken en winkels langs gaan om te testen.

Dat is nu alleen niet mogelijk.

Hoe kan ik nu testen?

Ik heb er aan gedacht om gewoon meerdere te kopen en de niet fijne terug te sturen: maar de prijs is zo hoog dat ik niet meer dan 5-6 kan kopen, en dan moet ik snel het geld terug krijgen...

Is het mogelijk dat ik headsets "leen" om te testen?

Alle reacties

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Aan wie stel je deze vraag precies? Natuurlijk kan je dingen lenen als je iemand vind die hem aan je uitleent?

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• paul23
Ik bedoel zijn er winkels die dit doen? Waar ik bijvoorbeeld 4 uur van te voren een paar artikelen aangeef en dan dat ik onder toeziend oog buiten direct kan testen?

Of hoe lossen jullie dit op?

[Voor 8% gewijzigd door paul23 op 11-02-2021 19:15]

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18:46
Wegens hygiene mogen ze dit niet doen.
Bij veel winkels mag je ze niet eens terug sturen.

[Voor 40% gewijzigd door 99ruud99 op 11-02-2021 19:15]

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:12
Koop gewoon dezelfde als die je al had? Dan weet je exact wat de kwaliteiten zijn.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:09
paul23 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:14:
Ik bedoel zijn er winkels die dit doen? Waar ik bijvoorbeeld 4 uur van te voren een paar artikelen aangeef en dan dat ik onder toeziend oog buiten direct kan testen?
Hoe zie je dat voor je? Dat iemand met jou mee naar huis gaat en gaat zitten wachten tot jij klaar bent met testen?
Of hoe lossen jullie dit op?
Goed onderzoek doen, reviews lezen, eventueel in een winkel uitproberen.

Wat jij wilt, zeker gratis lenen en uren/dagen uit kunnen proberen bestaat gewoon niet, niet vanuit bedrijven/winkels in ieder geval.

The devil is in the details.

• xyanide
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 18:10
Bij Coolblue bijvoorbeeld geven ze niet (expliciet) aan dat headsets niet geretourneerd kunnen worden na gebruik (https://www.coolblue.nl/klantenservice/retourvoorwaarden).

Je kan altijd vooraf even bij een webshop informeren wat de mogelijkheden zijn.

• Praetextatus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 11:00

Praetextatus

the dutch_paki

xyanide schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:37:
Bij Coolblue bijvoorbeeld geven ze niet (expliciet) aan dat headsets niet geretourneerd kunnen worden na gebruik (https://www.coolblue.nl/klantenservice/retourvoorwaarden).

Je kan altijd vooraf even bij een webshop informeren wat de mogelijkheden zijn.
En dat is ook de juiste manier mijn inziens. Een ideale headset bestaat niet, maar het kost de winkels ook geld om steeds geld uit te moeten geven aan retourzendingen en kapotte dozen of reserve "leen toestellen"

Heel vaak kunnen ze t niet verkopen voor dezelfde prijzen en de marges zijn ook heel dun.
Dus illegaal is t niet nee, maar of ethisch of netjes is, daar valt zeker wel over te zeggen.

Zoals ook eerder aangegeven, lekker wachten tot de winkels opengaan en/of veel reviews lenen.

Zalando deed dat in het verleden en maakte er zelfs reclame over. Koop lekker 3 maten en stuur de verkeerde terug. Geen idee of dat nog steeds zo is, maar ik weet wel dat ze er geld mee verloren.

[Voor 10% gewijzigd door Praetextatus op 12-02-2021 13:28]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• paul23
Hahn schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:21:
[...]

Hoe zie je dat voor je? Dat iemand met jou mee naar huis gaat en gaat zitten wachten tot jij klaar bent met testen?

[...]

Goed onderzoek doen, reviews lezen, eventueel in een winkel uitproberen.

Wat jij wilt, zeker gratis lenen en uren/dagen uit kunnen proberen bestaat gewoon niet, niet vanuit bedrijven/winkels in ieder geval.
Normaal zou ik idd naar de winkel gaan - echter zitten we nu met corona maatregelen he, dit vraagt ook van bedrijven/winkels om wat extra te doen, net als dat anderen thuis moeten zitten zullen ook zij wat water bij de wijn moeten doen?

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Niet online
Als dat betekent dat ik een tweedehands oorsmeerverzameling krijg thuisgestuurd dan nee dankjewel.

• martin_v_z
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
Zoals gezegd headsets mag je meestal niet terug sturen. Best een reden om misschien toch te wachten tot de winkels weer open kunnen. Ik heb er laatst ook een gekocht en ik vind hem niet zo lekker zitten als mijn vorige. Toch best jammer voor een headset van 100+ euro.

• paul23
KelvinX schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:20:
Als dat betekent dat ik een tweedehands oorsmeerverzameling krijg thuisgestuurd dan nee dankjewel.
Dat heb je toch ook met het test model in de winkel? In plaats van een test model in de winkel heb je dan dus een roulatie systeem waar dit testmodel wordt doorverstuurd (of desnoods alleen kan ophalen als je 4 uur van te voren aan geeft en binnen een uur terug moet brengen).

• paul23
martin_v_z schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:23:
Zoals gezegd headsets mag je meestal niet terug sturen. Best een reden om misschien toch te wachten tot de winkels weer open kunnen. Ik heb er laatst ook een gekocht en ik vind hem niet zo lekker zitten als mijn vorige. Toch best jammer voor een headset van 100+ euro.
Dit vind ik nogal erg dat dit wordt gesuggereerd: door corona en geen headset is letterlijk de laatste keer dat ik iemand heb gesproken een twee weken geleden.... Een telefoon tegen je hoofd aan duwen is ook alleen handig voor een paar minuten.

Daarnaast kan ik me dus helemaal niet meer op mijn werk focussen door mijn buurman die continu radio nl aan heeft staan, en dit heeft al commetaar opgeleverd van collegas dat ik niets meer programmeer.

[Voor 13% gewijzigd door paul23 op 12-02-2021 15:26]

• martin_v_z
  • Registratie: januari 2012
  • Nu online
paul23 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:25:
[...]

Dit vind ik nogal erg dat dit wordt gesuggereerd: door corona en geen headset is letterlijk de laatste keer dat ik iemand heb gesproken een twee weken geleden.... Een telefoon tegen je hoofd aan duwen is ook alleen handig voor een paar minuten.

Daarnaast kan ik me dus helemaal niet meer op mijn werk focussen door mijn buurman die continu radio nl aan heeft staan, en dit heeft al commetaar opgeleverd van collegas dat ik niets meer programmeer.
Ik ben het met je eens dat het een vervelende situatie is. Ik heb zelf dus de gok gewaagd en er een gekocht. Helaas niet helemaal wat ik wou en nu kan ik niet meer wisselen. Ik gun dat andere mensen niet. Als je toch ook het risico aan durft of echt er een nodig hebt dan kan je natuurlijk de gok nemen zoals ik deed. Risico is dus dat je dan vast zit aan iets dat je niet geheel bevalt.

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 18:43
Wat is je huidige headset? Wellicht biedt iemand exact hetzelfde model aan? Dan weet je immers zeker of het goed zit.

Of wellicht kan iemand die dezelfde headset heeft gehad en deze inmiddels heeft ingewisseld, welk model er erg op lijkt?

Heb een vermoeden dat een Sony XM3/XM4 wel is wat je zoekt. Ik zou er gewoon eentje bestellen en kijken of het bevalt. Mocht het echt tegenzitten en wil de webshop hem ook niet terugnemen? Dan verkoop je hem over een paar maanden hier op V&A voor een eerlijke prijs als het testen in de winkel weer mogelijk is.

Wellicht een 'dure gok', maar de afschrijving op zo'n ding valt als je het zo doet best mee. Eventueel kies je bij aankoop al voor een tweedehands exemplaar, de afschrijving is dan helemaal nihil.

[Voor 14% gewijzigd door Richh op 12-02-2021 15:32]

• paul23
Huidige is dus niet goed genoeg he: ik heb nu een duurdere besteld a 300 euro - om te hopen dat de noise cancelling werkt. Dat is ook het enige wat ik echt wil weten: helpt noise cancelling tegen radio 100% nl en biedt mij gewoon weer stilte om in te werken?

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:51
Ligt er natuurlijk ook aan hoe hard de radio staat. Op standje orkaankracht zal geen enkel noisecancelling koptelefoon goed werken

• paul23
uh het is niet extreem hard ofzo: is gewoon een "luid gesprek", alsof je buiten met 3 mensen aan het praten bent.

Geen enkele review die ik heb gelezen geeft hier informatie over echter.

• Ramon
[...]

hoezo heb je perse een headset nodig om anderen te spreken? Naast dat je gewoon buiten kan afspreken met vrienden/familie (buiten is de kans op besmetting zo goed als nihil) zijn er tig andere manieren om met mensen te bellen/conferencen waar je geen headset voor nodig hebt dus ik vind dat je je nogal aanstelt. Het is niet dat een headset een grondrecht ofzo is.

Actieve noise cancelling is vooral effectief tegen geluiden zoals ruis. Dus geluid van de trein of het vliegtuig, niet tegen stemgeluid, hoewel dat wel steeds beter gaat werken. Hier kan je in reviews vaak ook wel wat over vinden. Als je kijkt naar passieve noise cancelling (werkt vaak door gewoon het gehoor kanaal af te sluiten) dan kan je alle soorten geluiden blokkeren. Ik heb zelf een Shure se215 en die kan geloof ik tot 37db blokkeren, die is er in verschillende varianten; van alleen luisteren tot draad met microfoon tot true wireless (onder de naam Shure aonic 215).

[Voor 23% gewijzigd door Ramon op 12-02-2021 15:45]

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18:51
Ramon schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:38:
[...]
hoezo heb je perse een headset nodig om anderen te spreken? Naast dat je gewoon buiten kan afspreken met vrienden/familie (buiten is de kans op besmetting zo goed als nihil) zijn er tig andere manieren om met mensen te bellen/conferencen waar je geen headset voor nodig hebt dus ik vind dat je je nogal aanstelt. Het is niet dat een headset en grondrecht ofzo is.
Ik zie 't probleem ook niet echt eigenlijk. Ook omdat je aangeeft dat je twee weken geleden iemand voor het laatst hebt gesproken, dus dan woon je alleen? Kun je 'm toch ook op hands-free zetten? Heb je je handen vrij.

... je telefoon dus

[Voor 1% gewijzigd door DePaul op 12-02-2021 15:41. Reden: Verduidelijking]

• paul23
uh hoe kan ik met mensen spreken op andere manier? Buiten kun je maar met tweeen zitten dus kan ik niet mijn familie zien - die ook aan de andere kant van het land zit.

*knip* nee, als je constructief advies wilt krijgen, kan je dit soort kwalificaties beter laten.

Een gesprek via skype/zoom is al vervelend, op een kleine telefoon kun je helemaal niets zien.

[Voor 46% gewijzigd door br00ky op 12-02-2021 16:34]

• Drs_Ben
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 14:49
Ik heb bij Bol.com wel een headset kunnen retourneren.
Gewoon aangegeven dat het een waardeloos ding was en totaal niet aan de verwachtingen voldeed.

Geen enkel probleem daarna.

• paul23
Is het nog steeds het probleem dat ik nite weet welke headset ongeveer 70 db aan geluid weg kan filtreren, dus moet ik er nog veel kopen.

• Ramon
paul23 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:42:
uh hoe kan ik met mensen spreken op andere manier? Buiten kun je maar met tweeen zitten dus kan ik niet mijn familie zien - die ook aan de andere kant van het land zit.

*knip*

Een gesprek via skype/zoom is al vervelend, op een kleine telefoon kun je helemaal niets zien.
Ik snap dat het vervelend is. Ik heb mijn post geupdate met wat uitleg over noise cancelling en als tip de Shure SE/Aonic 215. De SE215 gebruikte ik op kantoor veel. Dan hoorde ik mijn collega's echt nauwelijks meer.

Ik zou je aanraden om voordat je heel veel headsets gaat bestellen gewoon eerst heel veel reviews te lezen en hier advies te vragen.

[Voor 22% gewijzigd door br00ky op 12-02-2021 16:34]

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18:46
Snap het probleem wel:
pricewatch: Marshall Monitor II A.N.C. (Zwart) komt heel goed uit de tweakers test, maar vervolgens klaagt iedereen nonstop over dit ding.

Hoe moet je omgaan met reviews?

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 15:30
paul23 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:11:
Ik zit met een probleem: mijn huidige headset is kapot gegaan en dit zorgt dat ik met niemand meer kan communiceren.
paul23 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:32:
Huidige is dus niet goed genoeg he:
Je hebt gezegd dat je headset kapot is, niet dat die niet goed genoeg is. Alles kan wel eens stuk gaan, zeker iets wat je veel gebruikt zoals een headset. Dat de ANC van je vorige headset niet goed genoeg was, stond nergens vermeld.
paul23 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:35:
uh het is niet extreem hard ofzo: is gewoon een "luid gesprek", alsof je buiten met 3 mensen aan het praten bent.

Geen enkele review die ik heb gelezen geeft hier informatie over echter.
Meer reviews lezen: reviews: Sony WH-1000XM3 vs. Bose NC700 - Twee noisecancelling kemphanen verg.... Over de NC700:
Je hoort vrijwel niets van de omgeving.
Met metingen er bij. Van de Sony WH1000MX3 en MX4 is ook wel geweten dat die niet zo goed zijn voor telefoongesprekken dus misschien niet zo geschikt.

Zie ook https://be.hardware.info/...g-koptelefoons-vergeleken.

Maar geluid van het niveau "luid gesprek", dat filter ik ook wel passief uit met mijn pricewatch: Logitech H800 die dan wel uitstekend is om bellen/vergaderen. Nadeel voor mij is dan weer dat die niet aangenaam zit na een tijd omdat die op mijn bril drukt. Zal voor iemand die geen bril draagt minder een probleem zijn. Niet dat ik zeg dat je die moet nemen, maar wil er maar op wijzen dat headsets met een losse microfoon die echt geschikt zijn voor vergaderingen etc, meestal geen ANC hebben.

70 dB is voor ANC ook wel heel veel, de metingen van Tweakers / HWI gaan voor de beste niet boven de 30 dB. Is natuurlijk heel relatief waar je meet.

• Bumpy_NL
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15:19
Zolang je niet naar een in-ear headset kijkt lijkt mij dat iedere winkel deze op basis van WKOA terug zou nemen. Dat gezegd hebbende, veel (draadloze) ANC headsets zijn slecht voor gesprekken. Je stem komt dan vaak niet goed over. Mijn advies is om een headset te zoeken met een microfoon die vlakbij je mond zit. Als je veel last van omgevingsgeluid hebt dan is het goed om te kijken naar de geluidsisolatie . RTINGS is een goede bron om vooraf een selectie te maken. Mijn schoonzusje heeft de volgende headset en is daar zeer content mee: https://tweakers.net/gami...d-ii_p422121/vergelijken/. Voor haar is omgevingsgeluid demping geen criterium overigens. Wel is de geluidskwaliteit in gesprekken heel belangrijk voor haar. De grijze variant ziet er overigens nog redelijk professioneel uit ook, mocht dat relevant zijn.

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:18

ShadowBumble

Professioneel Prutser

paul23 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:18:
[...]

Normaal zou ik idd naar de winkel gaan - echter zitten we nu met corona maatregelen he, dit vraagt ook van bedrijven/winkels om wat extra te doen, net als dat anderen thuis moeten zitten zullen ook zij wat water bij de wijn moeten doen?
Nog meer extra ? Ik denk dat mening winkel blij is dat ze überhaupt nog bestaan op dit moment, beetje kort door de bocht om eerlijk te zijn.

Active noise cancelling haalt niet zomaar het geluid uit je omgeving, op je microfoon kan filtering plaats vinden maar het verwijderen zal niet gaan. Noise cancelling op jouw oren kan een heel eind komen om voor jouw persoonlijk zaken weg te filteren.

Ik heb zelf een XM3 van Sony, super ding zit comfortabel, ANC werkt echt top maar de microfoon filtert niks weg als je in luide of drukke omgevingen zit, dus ondanks dat JIJ alles still hoort kan het zo zijn dat de andere partij nog steeds de omgevings geluiden mee krijgt. Ik ben nog geen microfoon tegengekomen die alles kan weg filteren aan geluid behalve jouw stem.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Dus je moet thuiswerken vanwege Corona, maar kan thuis niet werken door geluid van de buurman? Daarbij is je headset stuk waardoor je niet met collega's kan communiceren.

Heel gek idee misschien, maar heb je er al eens over nagedacht je baas te vragen om een goede headset? Als je werklaptop kapot gaat koop je neem ik aan ook niet op eigen kosten een nieuwe?

En verder ben je toch echt gewoon aangewezen op reviews. Dat ze daar vaak niet de problematiek "100% NL" behandelen betekent niet dat bijvoorbeeld een Sony 100% NL niet weg filtert maar een Bose wel. Het zijn maar kleine verschillen in ANC.

Volgens mij ben je gewoon te extreem op zoek naar een 'perfecte' oplossing (daar is een term voor...). Je hebt niet 10 verschillende headsets nodig om een goede te vinden die voldoet aan je eisen. Maar je moet met het idee leren leven dat er ergens ter wereld misschien een headset zal bestaan die 0.5% beter is dan die jij koopt.

[Voor 30% gewijzigd door fsfikke op 12-02-2021 17:56]

DUT Racing

• KelvinX
  • Registratie: december 2019
  • Niet online
Sorry dat ik ook in de klaagstand schiet maar dit hele topic en alle discussie die er in staat had voorkomen kunnen worden als je gewoon was begonnen met het probleem en je buurman.

Echt jongens. Begin nou eens je topic met je probleem en niet met je oplossing.

Anoniem: 567735

[...]

Dat eerste probleem is met een headset van een paar tientjes opgelost.

Voor het tweede probleem kun je een doosje 3M 1100 laten aanrukken. Kost ongeveer € 40 voor 200 paar en dempen 37 dB. Veel effectiever dan welke noise cancelling dan ook.

Beide problemen in één keer oplossen is suboptimaal, en zo te lezen ben je niet snel tevreden ;)

• cadsite
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 19:00
Kan je niet een goedkoop dingetje kopen van pakweg €5 en rustig een goede zoeken?
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee