Toon posts:

Schuur ontruimen, opkoper komt opdracht niet na

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-04 14:31
Ik zit met een volgende situatie:

Ik ben eigenaar van een schuur die gesloopt zal gaan worden. De schuur staat/stond deels vol met producten uit een bepaalde branche (niet nader te noemen). Aangezien wij de schuur zullen laten slopen en we niets met de inhoud daarvan kunnen hebben we een opkoper, die een bedrijf heeft in de producten die wij in de schuur hebben/hadden staan, alles op laten kopen. De deal was wel dat hij alles (dus ook de spullen die hij niet zou kunnen gebruiken) eruit zou halen zodat wij een lege schuur hebben. Hij kan daar twee maanden over die omdat het ons niet in de weg staat en de schuur pas na de zomer gesloopt zou worden. We hadden voor hem de sleutel op een verborgen plek gelegd zodat hij als hij zou willen zelf de schuur in zou kunnen gaan om de spullen op te halen als het hem uitkwam. Nu is het zo dat ik morgen toegang moet hebben tot de schuur omdat een bedrijf Flora en Fauna onderzoek wil komen doen voor de sloop. Echter nu is de sleutel weg van de plek waar hij lag, zijn de spullen van waarde weg en is het nagenoeg onmogelijk om contact te krijgen met de opkoper omdat hij zijn telefoon niet opneemt en nagenoeg niet reageert op whatsapp berichten. Wat nu? Aangifte doen?

Edit: En nee. Hij heeft er geen kwekerij in gezet want ik kan via de ramen de schuur volledig inkijken.

[Voor 4% gewijzigd door Sunri5e op 11-02-2021 18:27]

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22
Openbreken? Slotenmaker ?

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:52

Tens

fits the description

openbreken, waarschijnlijk ligt het nu vol met autobanden, of ander afval.

en dan; aangifte doen idd.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Sunri5e
Het is zo’n oude schuur dat 1 ruk met een koevoet ook genoeg zal zijn. Het gaat me er meer om dat ik waarschijnlijk financieel nadeel hiervan ga hebben.

• Sunri5e
Tens schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:28:
openbreken, waarschijnlijk ligt het nu vol met autobanden, of ander afval.

en dan; aangifte doen idd.
Denk je dat de politie er iets mee doet?

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-04 15:32
Hoe lang ben je de sleutel al kwijt/hoe lang reageert de opkoper niet op berichten?

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:14
De opkoper heeft een bedrijf en je hebt op papier staan dat hij alles mee zou nemen/opruimen?

De politie zal het zien als een civiele zaak; voor zo ver ik weet is er niet echt een wet overtreden en zou je eerst de beste man in gebreken moeten stellen e.d.

• Tens

Tens

fits the description

Sunri5e schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:30:
[...]

Denk je dat de politie er iets mee doet?
als jij geen aangifte doet zeker niet.......

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Sunri5e
Afrit13 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:32:
Hoe lang ben je de sleutel al kwijt/hoe lang reageert de opkoper niet op berichten?
Ongeveer 3 weken. Maar ik ben er vandaag pas achter gekomen dat hij hem niet terug heeft gelegd op de afgesproken plek.

Hij reageert al 2 dagen niet. Bij bellen neemt hij niet op. Diverse whatsapp berichten gestuurd maar daar reageert hij alleen op met dat hij terug zal bellen maar dat doet hij niet.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:46
De spullen van waarde weg en de rest staat er nog wat hij ook zou meenemen? Of is er nu het nodige van jou zelf van waarde wat er ook stond gestolen?

Volgende keer afspraak maken samen, zelf schuur open doen, helpen inladen en be done. Vertrouw niemand. Dan vertrouw je de opkoper, maar die stuurt doodleuk iemand en die blijkt niet te vertrouwen.

• Sunri5e
FuaZe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:33:
De opkoper heeft een bedrijf en je hebt op papier staan dat hij alles mee zou nemen/opruimen?

De politie zal het zien als een civiele zaak; voor zo ver ik weet is er niet echt een wet overtreden en zou je eerst de beste man in gebreken moeten stellen e.d.
Nee er staat niets op papier.

• Sunri5e
NimRod1337 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:36:
De spullen van waarde weg en de rest staat er nog wat hij ook zou meenemen? Of is er nu het nodige van jou zelf van waarde wat er ook stond gestolen?

Volgende keer afspraak maken samen, zelf schuur open doen, helpen inladen en be done. Vertrouw niemand. Dan vertrouw je de opkoper, maar die stuurt doodleuk iemand en die blijkt niet te vertrouwen.
Spullen van waarde zijn weg idd. De “rommel” ligt er nog.

Maar hij heeft als je het heel zwart wit bekijkt wel de sleutel van de schuur gestolen.

• NimRod1337
Hardnekkig contact blijven zoeken, bellen appen. Hij gaat echt geen andere telefoon kopen en uitzetten doet hij ook niet zomaar, slecht voor de handel.

• NimRod1337
Sunri5e schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:38:
[...]

Maar hij heeft als je het heel zwart wit bekijkt wel de sleutel van de schuur gestolen.
Die spullen van waarde mocht hij die wel meenenen ja of nee?

• Sunri5e
NimRod1337 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:38:
[...]

Die spullen van waarde mocht hij die wel meenenen ja of nee?
Ja. Mits hij dus de hele schuur leeg zou halen.

• NimRod1337
Sunri5e schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:40:
[...]

Ja. Mits hij dus de hele schuur leeg zou halen.
Ok, dat dacht ik al maar het leek even of je brommer ook was ingeladen :).

Blijf contact zoeken en wijs hem op de afspraak.

• Afrit13
Je hebt niets op papier, hij mag er twee maanden over doen om later nog de 'troep' weg te halen. En er is een sleutel weg, zonder dat je weet of hij die sleutel 'gestolen' heeft.

Dus waar wil je precies aangifte van doen? Vermissing van een onbeheerd achtergelaten sleutel?

• NimRod1337
Misschien moet je toch even aangeven wat het voor spullen zijn, iemand kan dan mogelijk aangeven dat je er toch makkelijk ergens van afkan, wat je zelf misschien helemaal niet had bedacht.

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:14
Afrit13 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:41:
Je hebt niets op papier, hij mag er twee maanden over doen om later nog de 'troep' weg te halen. En er is een sleutel weg, zonder dat je weet of hij die sleutel 'gestolen' heeft.

Dus waar wil je precies aangifte van doen? Vermissing van een onbeheerd achtergelaten sleutel?
Je zou kunnen stellen dat die man de spullen gejat heeft.
Hij heeft ze meegenomen zonder te voldoen aan de overeenkomst.

Officieel zou je 'm in gebreke moeten stellen en een aangetekende brief versturen.

Kijk ook of je die spullen nog tegenkomt op marktplaats?

[Voor 4% gewijzigd door FuaZe op 11-02-2021 18:44]

• Afrit13
FuaZe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:43:
[...]

Officieel zou je 'm in gebreke moeten stellen en een aangetekende brief versturen.

Kijk ook of je die spullen nog tegenkomt op marktplaats?
Hij heeft toch nog tijd om de troep mee te nemen? Er is toch niet afgesproken dat alles in één keer mee moest? Misschien had ie al een koper voor de goede spullen.

• Sunri5e
Afrit13 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:45:
[...]

Hij heeft toch nog tijd om de troep mee te nemen? Er is toch niet afgesproken dat alles in één keer mee moest? Misschien had ie al een koper voor de goede spullen.
Spullen staan deels op marktplaats. Deels is het al verkocht zie ik.

• Sunri5e
Afrit13 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:45:
[...]

Maar een sleutel meenemen waardoor ik zelf niet meer aan in de schuur kan is niet de afspraak.

• Afrit13
Je neemt aan dat hij de sleutel heeft meegenomen....

• Sunri5e
Afrit13 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:48:
Je neemt aan dat hij de sleutel heeft meegenomen....
Ja kom op zeg. Ik ben hier voor informatie in te winnen over wat te doen. Natuurlijk heeft hij die sleutel. De kans die iemand anders die heeft is 0.000001 procent.

[Voor 4% gewijzigd door Sunri5e op 11-02-2021 18:55]

• GlowMouse
  • Niet online
Sunri5e schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:36:
[...]

Nee er staat niets op papier.
Wel op Whatsapp? Die man gaat beweren dat hij de sleutel heeft teruggelegd en dat hij alleen de waardevolle spullen zou overnemen. Zonder enig bewijs trek je aan het kortste eind, en is mijn advies om de deur open te breken, een nieuw slot te monteren, en zelf de waardeloze spullen af te voeren.
FuaZe schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:43:
[...]

Je kunt ook stellen dat die man 's nachts in een weerwolf verandert. Je kunt wel van alles stellen, maar diefstal is het niet want er was een overeenkomst op basis waarvan hij de spullen mocht meenemen. Zelfs als TS uiteindelijk de overeenkomst vernietigt omdat de wederpartij haar verplichtingen niet nakomt is er geen sprake van diefstal van de spullen. Het enige waar TS aangifte van kan doen is de verdwenen sleutel, maar de vraag is of de politie enig onderzoek gaat doen naar een sleutel ( :') ), en of er sprake is van diefstal zelfs als die man de sleutel blijkt te hebben. Ik zou hier de politie niet bij betrekken.

• Afrit13
Sunri5e schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:51:
[...]

Ja kom op zeg. Ik ben hier voor informatie in te winnen over wat te doen. Natuurlijk heeft hij die sleutel. De kans die iemand anders die heeft is 0.000001 procent.
Mijn excuses. Ik had niet begrepen dat je alleen je eigen mening in een andere stem wilde horen.
Ik ben weg ;w

• Sunri5e
GlowMouse schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:57:
[...]

Wel op Whatsapp? Die man gaat beweren dat hij de sleutel heeft teruggelegd en dat hij alleen de waardevolle spullen zou overnemen. Zonder enig bewijs trek je aan het kortste eind, en is mijn advies om de deur open te breken, een nieuw slot te monteren, en zelf de waardeloze spullen af te voeren.
Ja, het staat wel op whatsapp.

• GlowMouse
  • Niet online
Sunri5e schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:04:
[...]

Ja, het staat wel op whatsapp.
Zijn die twee maanden al voorbij?

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-03 20:05

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

Bel eens vanuit een ander telefoonnummer? Pakt hij dan wel op?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24
De schuur wordt toch gesloopt, dus breek open dat ding. Die opkoper heeft je mooi beetgenomen, maar in ieder geval zijn die spullen weg. Neem je verlies en ruim de rest zelf op. Dat zou ik doen.

Roomba E5 te koop

• Sunri5e
GlowMouse schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:13:
[...]

Zijn die twee maanden al voorbij?
Nee maar mijn sleutel is wel ontvreemd. En ik moet er morgen in omdat er een flora en fauna onderzoek plaats moet vinden.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-12-2022

Amphiebietje

In de blubber

Sunri5e schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:23:
[...]

Nee maar mijn sleutel is wel ontvreemd. En ik moet er morgen in omdat er een flora en fauna onderzoek plaats moet vinden.
Meestal doen verzekeringen e.d. niet zoveel als de sleutel op een makkelijk bereikbare plaats lag zonder enige vorm van supervisie...

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59
[...]

Nee maar mijn sleutel is wel ontvreemd.
Wat is precies de afspraak over de sleutel? Heb jij letterlijk benoemd dat die sleutel te allen tijde op diezelfde plek moest blijven liggen, en niet meegenomen mocht worden?

En zelfs los daarvan, een sleutel op een openbare plek (? zo klinkt het in ieder geval) laten liggen, is natuurlijk ook al een aardig risico op zich.
En ik moet er morgen in omdat er een flora en fauna onderzoek plaats moet vinden.
Dat is vervelend voor jou, maar afhankelijk van de precieze afspraak is dat mogelijk jouw probleem en niet zozeer de zijne.

[Voor 12% gewijzigd door Hahn op 11-02-2021 19:27]

The devil is in the details.

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Sunri5e schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:51:
[...]

Of hij heeft de sleutel teruggelegd waar hij deze vond, en iemand anders heeft 'm gepakt.. zag dat er alleen troep in de schuur lag en is weggelopen?

• Tens

Tens

fits the description

Sunri5e schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:46:
[...]

Spullen staan deels op marktplaats. Deels is het al verkocht zie ik.
maak met andere naam een koop/ afhaal afspraak via marktplaats van jouw aangeboden spullen. (neem wel voor de zekerheid iemand mee, neem gesprek op)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59
Tens schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:29:
[...]

maak met andere naam een koop/ afhaal afspraak via marktplaats van jouw aangeboden spullen. (neem wel voor de zekerheid iemand mee, neem gesprek op)
Wat zou 'ie hiermee bereiken? Hij heeft toestemming om die spullen mee te nemen...

The devil is in the details.

• Tens

Tens

fits the description

Hahn schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:30:
[...]

Wat zou 'ie hiermee bereiken? Hij heeft toestemming om die spullen mee te nemen...
contact?

• GlowMouse
  • Niet online
[...]

Je kunt niets bewijzen, en het feit dat je de sleutel ergens hebt gelegd waar iedereen hem kan pakken komt voor jouw risico. Je zou kunnen wachten tot de twee maanden voorbij zijn. Als hij vanaf nu nog in het schuurtje kan, blijkt daaruit dat hij de sleutel heeft. Kennelijk wil je er morgen echt in en is wachten geen optie. Dan zou ik nu direct of anders morgenochtend bij hem langsgaan en vriendelijk vragen of hij de sleutel per ongeluk heeft meegenomen. Dat van de waardeloze spullen zou ik niet noemen totdat de twee maanden voorbij zijn. Als je niet langsgaat of hij de sleutel niet kan vinden, heb je pech en moet je het slot openbreken.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:14

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Titelfix

No good deed goes unpunished.

• GlowMouse
  • Niet online
We weten niet of de opkoper de opdracht niet nakomt. Hij heeft twee maanden de tijd, en die zijn nog niet voorbij.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-03 15:56

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

GlowMouse schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:36:
[...]

We weten niet of de opkoper de opdracht niet nakomt. Hij heeft twee maanden de tijd, en die zijn nog niet voorbij.
Dit.

De 2 maanden zijn nog niet voorbij dus kan je niet stellen dat de opkoper de overeenkomst niet is nagekomen.

Dat hij wellicht de sleutel in zijn zak heeft gestoken is vervelend. Maar je weet het niet zeker.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-03 15:26
heb je al gekeken of die spullen die hij heeft op gehaald te koop staat op internet of in een winkel.
misschien kan een andere familie lid helpen om te kijken in zijn winkel (als hij die heeft) om te kijken of jouw spullen daar staan, want ik neem aan dat je er foto's van heb gemaakt om naar hen te sturen.

• GlowMouse
  • Niet online
Wvr schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:46:
heb je al gekeken of die spullen die hij heeft op gehaald te koop staat op internet of in een winkel.
misschien kan een andere familie lid helpen om te kijken in zijn winkel (als hij die heeft) om te kijken of jouw spullen daar staan, want ik neem aan dat je er foto's van heb gemaakt om naar hen te sturen.
Er was al gezegd dat de spullen op Marktplaats staan. En nu?

[Voor 3% gewijzigd door GlowMouse op 11-02-2021 19:48]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-04 11:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Sunri5e schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:29:
[...]

Het is zo’n oude schuur dat 1 ruk met een koevoet ook genoeg zal zijn. Het gaat me er meer om dat ik waarschijnlijk financieel nadeel hiervan ga hebben.
Welk financieel nadeel? Je moet morgen de schuur in, maar geeft hierboven aan dat dit prima gaat lukken. Ja, er staan nog spullen in maar de termijn om die te verwijderen is nog niet verlopen..

Het zal absoluut vervelend zijn, maar ik mis de echte financiele schade even. App de beste man dat je de schuur gaat openbreken en dat zijn spullen dan onbeheerd liggen.

Als blijkt dat hij de afgesproken termijn niet nakomt, wordt het pas tijd voor verdere stappen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• AGee
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

nvm

[Voor 98% gewijzigd door AGee op 11-02-2021 20:02]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Sunri5e schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:38:
[...]

Heel zwart wit lijkt mij dat geen diefstal, maar eerder verduistering. in ieder geval als de twee maanden over zijn.

Mijn oplossing zou zijn: fysiek bij hem langs gaan en die sleutel ophalen. Als dat niet lukt de schuur openbreken.

• deagan1337
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-03 19:03
[...]

Je hebt niets op papier, dus geen huurovereenkomst of iets dergelijks. Lijkt me dat je jezelf gewoon toegang mag geven tot je eigen ruimte. Snelle oplossing: slot openboren, 5-10 min werk ( zie Youtube ), zal wel geen super slot zijn. Daarna vervangen met goedkoop slot en de andere partij eventueel nieuwe sleutel verstrekken mits die nog komt om de rotzooi op te halen ( kleine kans als ik het verhaal zo lees ). Ik zou niet al te moeilijk gaan denken. Jouw verlies tijd en een cilinderslot van 15 euro ( heb je gelijk reserve sleutels ).

Standaard staat in een huurcontract dat je als huurder mee moet werken/toegang moet verschaffen tot het gehuurde ( inspecties, onderhoud, etc. ). Dus misschien handig om hier beter onderzoek naar te doen in de toekomst en e.e.a. op papier te zetten. Dan had je jezelf sowieso toegang mogen verschaffen bij geen gehoor/medewerking d.m.v. de overeengekomen voorwaarden in het huurcontract.

Je geeft aan de sleutel lag op een publieke plek, dus kun je niet bewijzen dat hij de sleutel heeft gesloten of iets dergelijks ( aangifte heeft geen zin zonder bewijs ), dus met aangifte doen schiet je niks mee op en geeft je geen oplossing.

Succes.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49
Eens met @Question Mark Geef gewoon per app aan bij de opkoper dat je morgenochtend om xx uur voor de deur van de schuur staat en als de sleutel er niet ligt je de schuur zal open moeten breken. En dat je ivm toekomstige sloop dan geen nieuw slot zal monteren, dus dan aan hem wat ie daar mee wilt.

Over het “achterlaten” van de waardeloze spullen kan je hem pas aanspreken als de 2 maanden voorbij zijn, dat staat helemaal los van het sleutelprobleem lijkt mij.

PS: om hoeveel m3 gaat het en wat voor spullen? Gaat het je meer dan een dag kosten om het naar grofvuil te brengen? Zo nee, dan zou ik eieren voor mijn geld kiezen en het als een levensles zien. Maar nogmaals, pas na die twee maanden. Misschien is de opkoper gewoon niet zo handig bezig maar komt ie alsnog alles leeghalen en is jou enige probleem dat flora fauna verhaal, wat je makkelijk oplost omdat de schuur toch oud is en straks gesloopt wordt.

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-03 15:26
GlowMouse schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:48:
[...]

Er was al gezegd dat de spullen op Marktplaats staan. En nu?
laat een andere familie lid er iets kopen en als hij het kan conformeren dat het zijn spullen zijn dan de politie bellen.

• Valorian
Wvr schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:36:
[...]

laat een andere familie lid er iets kopen en als hij het kan conformeren dat het zijn spullen zijn dan de politie bellen.
Wat ga je dan tegen de politie zeggen? Dat je een sleutel onder een bloempot hebt gelegd en iemand toegang hebt gegeven maar dat die persoon nu de sleutel niet zoals afgesproken heeft teruggelegd? Tenzij je in een dorp met 50 inwoners woont met een zeer verveelde wijkagent lacht toch elke agent je vierkant uit? Er is (op het “niet terugleggen van een sleutel” na) niets gestolen, geen misdrijf, zelfs geen niet overeengekomen afspraak...

• GlowMouse
  • Niet online
[...]

Waarom zou je iets kopen en dan de politie bellen? 8)7

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:20

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

[...]

En dan? TS heeft toestemming gegeven, termijn is nog niet voorbij. Dus opkoper staat volledig in zijn recht.

Blijkbaar is er WhatsApp contact mogelijk dus een "kan je even sleutel brengen morgen komt er iemand die in de schuur moet wegens de sloop".

Hoop paniek door een onhandige manier van afspreken door TS.

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25
Busje huren en het restant van de rommel in zijn voortuin gooien?

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Hahn schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:26:
[...]

Wat is precies de afspraak over de sleutel? Heb jij letterlijk benoemd dat die sleutel te allen tijde op diezelfde plek moest blijven liggen, en niet meegenomen mocht worden?
[...]
Dit is wel een belangrijk punt. Ik denk dat de man redelijkerwijs mag aannemen dat er meerdere sleutels zijn en hij deze specifieke sleutel gedurende de 2 maanden bij zich mag houden. Tenzij expliciet anders overeengekomen.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:03
Ik snap het probleem hier niet zo. De schuur is jouw eigendom en gaat gesloopt worden. Verder staat er alleen nog rommel in, dus niets wat je wilt behouden en/of ‘bewaken’.
Breek de schuur open als dat zo simpel is en laat dat onderzoek doen. Het wordt toch gesloopt? Desnoods er weer een slotje op van €10,- en klaar is Kees.

Of ben ik nu zo simpel? 8)7

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
remzor schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:52:
Ik snap het probleem hier niet zo. De schuur is jouw eigendom en gaat gesloopt worden. Verder staat er alleen nog rommel in, dus niets wat je wilt behouden en/of ‘bewaken’.
Breek de schuur open als dat zo simpel is en laat dat onderzoek doen. Het wordt toch gesloopt? Desnoods er weer een slotje op van €10,- en klaar is Kees.

Precies. Het enige "financiële nadeel" dat ik me kan bedenken is het zelf afvoeren van de waardeloze spullen. En dat is pas aan de orde als de termijn verstreken is. Of kan dat flora en fauna onderzoek niet plaatsvinden nu de schuur niet leeg is en zitten daar kosten aan?

Of missen wij allemaal iets, TS?

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:08
Ik vind het wel een beetje knullig dat je maar één sleutel van het pand hebt en deze dan zo achterlaat. Dat is vragen om problemen IMHO.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:50
Ben ik de enige die denkt: als die schuur zo open is waarom dan meer moeite steken in die sleutel... Gewoon even aanloopje nemen, springen en zwaartekracht doet de rest wel.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04:21
Ik denk dat schuur hier niet moet worden gezien als een tuinhuisje maar als een grote schuur van een boerderij. Als die nog vol met rommel staat dan kan ik me voorstellen dat het erg veel gaat kosten om alles af te voeren.

Maar de 2 maanden zijn nog niet voorbij, het is nog geen zomer en de opkoper reageert welgeteld 2 dagen?! niet.

Ik denk dat je een beetje erg ongeduldig bent. Misschien heeft de opkoper het nu extreem druk ivm de gladheid en sneeuwval van de afgelopen dagen en wil hij je op een rustiger moment opbellen.

Dat met de sleutel kan ook zijn dat hij de deur heeft open gemaakt en uit automatisme de sleutel in zijn zak heeft gestoken of heeft gedacht ik moet nog terug komen dus ik neem de sleutel wel mee, TS zal vast nog wel een reserve sleutel hebben of dit is de reserve sleutel. Ik zou namelijk niet verwachten dat er maar 1 sleutel van de schuur is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Valorian
DutchKel schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 07:47:
Ik denk dat schuur hier niet moet worden gezien als een tuinhuisje maar als een grote schuur van een boerderij. Als die nog vol met rommel staat dan kan ik me voorstellen dat het erg veel gaat kosten om alles af te voeren.

Maar de 2 maanden zijn nog niet voorbij, het is nog geen zomer en de opkoper reageert welgeteld 2 dagen?! niet.

Ik denk dat je een beetje erg ongeduldig bent. Misschien heeft de opkoper het nu extreem druk ivm de gladheid en sneeuwval van de afgelopen dagen en wil hij je op een rustiger moment opbellen.

Dat met de sleutel kan ook zijn dat hij de deur heeft open gemaakt en uit automatisme de sleutel in zijn zak heeft gestoken of heeft gedacht ik moet nog terug komen dus ik neem de sleutel wel mee, TS zal vast nog wel een reserve sleutel hebben of dit is de reserve sleutel. Ik zou namelijk niet verwachten dat er maar 1 sleutel van de schuur is.
Ik verwacht wel dat er maar een sleutel is (of: dat TS ook geen idee heeft waar eventuele reservesleutels gebleven zijn). Als er namelijk gewoon nog een 2e sleutel op een bij TS bekende plek ligt dan zou TS toch niet zo'n topic openen en het ingewikkelder maken dan nodig? Dan zou 'ie gewoon die 2e sleutel pakken en de schuur openen voor zijn F&F onderzoek en verder de opkoper zijn gang laten gaan conform 2-maanden-afspraak.

Verder helemaal eens met je betoog hoor. Mensen denken vaak meteen dat er ergens kwade wil is terwijl er óók gewoon een heleboel mensen zijn die onhandig communiceren. Dikke kans dat opkoper het inderdaad even druk heeft, en in zijn optiek niet zoveel fout doet door slecht/weinig te antwoorden.

PS: Ben ik eigenlijk de enige die geïntrigeerd is door de omschrijving van de inhoud van de schuur: "spullen uit een bepaalde niet nader te noemen branche"?

• Sunri5e
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik kan wel concluderen dat ik wellicht wat te goed van vertrouwen ben geweest. Ik neem al jullie adviezen even mee. Ik laat jullie sowieso even weten wat de afloop is.

• 99ruud99
Valorian schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:49:
[...]
PS: Ben ik eigenlijk de enige die geïntrigeerd is door de omschrijving van de inhoud van de schuur: "spullen uit een bepaalde niet nader te noemen branche"?
Ik krijg zo het idee dat het om spullen gaat die "niet op een net forum thuis horen".

• Sunri5e
remzor schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:52:

Dat is wel iets te simpel. Er is geld betaald voor de hele inboedel. De waarde van de spullen die er in stond die waarde hebben ligt hoger dan het verkoopbedrag. Deze heb ik laag ingezet zodat ook de rest van de niet waardevolle spullen opgeruimd zouden worden. Als de situatie blijft zoals deze nu is heb ik dus te weinig voor de waardevolle spullen gekregen en kan ik geld en tijd er in gaan steken om de rest van de rommel op te ruimen. Aan het einde van de rit ben ik er dus niets mee opgeschoten en gaat er tijd in zitten en hij steekt zijn winst in de zak.

• Blerp
  • Niet online

Blerp

Geüpgegraded

99ruud99 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:57:
[...]

Ik krijg zo het idee dat het om spullen gaat die "niet op een net forum thuis horen".
"Tomatenkwekerij", maar het kan ook witlof zijn.

• Sunri5e
99ruud99 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:57:
[...]

Nee. Dat is het niet. Het zijn gewoon gangbare spullen maar wel in een specifieke branche.

• Question Mark
  • Laatst online: 01-04 11:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Sunri5e schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:59:
[...]
Als de situatie blijft zoals deze nu is heb ik dus te weinig voor de waardevolle spullen gekregen en kan ik geld en tijd er in gaan steken om de rest van de rommel op te ruimen. Aan het einde van de rit ben ik er dus niets mee opgeschoten en gaat er tijd in zitten en hij steekt zijn winst in de zak.
Zou kunnen, maar wacht eerst de overeengekomen termijn nu even af.

Het is vervelend dat je hem nu even niet te pakken krijgt, maar zoals al eerder gezegd kunnen daar vanwege de weersomstandigheden best wel redenenen voor te verzinnen zijn. Bovendien appt de man nog steeds terug, het is niet dat je volledig geblokeerd bent of zo.

Je zou overigens even vanaf een voor hem vreemd nummer kunnen bellen, dat wil nog wel eens helpen. ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Nightwish_
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-03 09:56
[...]

Nee. Dat is het niet. Het zijn gewoon gangbare spullen maar wel in een specifieke branche.
Ik weet niet of het van de mods mag, maar ik ben wel heel benieuwd wat die specifieke branche is. Wat voor de een rommel is, is voor de ander natuurlijk gouden handel. Moederborden van 10+ jaar oud gooi ik gerust bij het vuil, maar een ander betaalt er nog voor om de edele metalen eruit te kunnen halen...

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:39

Panzer_V

Microsoft & Apple Fan

*31*06xxxxxxxx bellen. Dan bel je eenmalig anoniem.

Kijken of hij wel opneemt.

3850Wp WZW, 1155Wp ONO - Enphase IQ7+ - pvoutput.org

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:06
<knip> De huiskamer is een paar deuren verder, daar is meer ruimte voor grappen en grollen.

[Voor 85% gewijzigd door Ardana op 12-02-2021 15:46]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

<knip> Dien liever een topic report in dan zelf te reageren.

[Voor 87% gewijzigd door Ardana op 12-02-2021 15:48]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• bie100
En op de man mag je overal achterwege laten.

[Voor 82% gewijzigd door Ardana op 12-02-2021 15:49]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
<knip> Quote en reactie verwijderd.

[Voor 92% gewijzigd door Ardana op 12-02-2021 15:49]

• BazzH
  • Laatst online: 18:36

BazzH

Kei-goed...

red1 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 02:59:
Ik vind het wel een beetje knullig dat je maar één sleutel van het pand hebt en deze dan zo achterlaat. Dat is vragen om problemen IMHO.
Precies dit.
Pak gewoon je reserve sleutel. En anders een breekijzer of kistbeitel, kettingzaag lukt ook wel waarschijnlijk. Als het een hangslot is, doet een doorslijper ook wonderen.

De inhoud kan nooit echt serieuze waarde hebben, anders lag het niet in een oude schuur die zonder sleutel net zo makkelijk open te krijgen is als met sleutel. Dat hele vage gedoe om de geheime inhoud lijkt vooral bedoeld om het topic wat extra lading te geven. Wat mysterieus!

[Voor 24% gewijzigd door BazzH op 12-02-2021 09:41]

Think smart........ Act stupid........

• bie100
<knip> En kinderachtigheid hoort hier ook niet thuis.

[Voor 92% gewijzigd door Ardana op 12-02-2021 15:50]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Als de schuur toch gesloopt wordt zou ik er niet zo moeilijk over doen. Trap dat slot of die deur kapot en laat die mensen de meting doen.

En leer een les eruit dat je er de volgende keer bij blijft als er een opkoper komt dat hij alles meeneemt (en dan heb je nog kans dat het bij je huis om de hoek in een sloot ligt).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:03
[...]

Dat is wel iets te simpel. Er is geld betaald voor de hele inboedel. De waarde van de spullen die er in stond die waarde hebben ligt hoger dan het verkoopbedrag. Deze heb ik laag ingezet zodat ook de rest van de niet waardevolle spullen opgeruimd zouden worden. Als de situatie blijft zoals deze nu is heb ik dus te weinig voor de waardevolle spullen gekregen en kan ik geld en tijd er in gaan steken om de rest van de rommel op te ruimen. Aan het einde van de rit ben ik er dus niets mee opgeschoten en gaat er tijd in zitten en hij steekt zijn winst in de zak.
Ik begrijp dat de afspraak was dat hij die 'rommel' dan zou afvoeren en dat het risico is dat hij dat nu niet doet. Maar als dat alles is? Tsja, dat is dan je 'verlies'. Volgende keer beter dus. Nogmaals, ik zie het probleem niet zo.
De tijd is nog niet verstreken, je kunt hem nog proberen te bereiken (wij niet) en wij kunnen ook echt geen betere oplossingen aandragen dan voor nu de deur even open breken van die oude schuur met die oude meuk er in. De oude meuk mag toch weg en de schuur wordt gesloopt. Maar zoals gezegd ben ik daar wellicht wat makkelijker in.

Hopen dus dat hij zijn afspraken nakomt en de hele mikmak er voor je uit haalt en anders zelf even een zaterdagje de boel uitruimen of een verhuiswagentje inschakelen o.i.d. Succes in ieder geval!

• Tens

Tens

fits the description

Marzman schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:41:
Als de schuur toch gesloopt wordt zou ik er niet zo moeilijk over doen. Trap dat slot of die deur kapot en laat die mensen de meting doen.

En leer een les eruit dat je er de volgende keer bij blijft als er een opkoper komt dat hij alles meeneemt (en dan heb je nog kans dat het bij je huis om de hoek in een sloot ligt).
En weet je zeker dat je achteraf niet zit met een schuur vol chemisch afval oid.

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:40
Als het om die schuur in de nabijheid van Arnhem gaat, ik heb mijn medewerker gewoon die kant op gestuurd voor het F&F-onderzoek ;)

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Svp serieus blijven. Topic gaat al alle kanten op.

[Voor 88% gewijzigd door Ardana op 12-02-2021 15:52]

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-04 03:01
Sunri5e schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:36:
[...]

Ongeveer 3 weken. Maar ik ben er vandaag pas achter gekomen dat hij hem niet terug heeft gelegd op de afgesproken plek.

Hij reageert al 2 dagen niet. Bij bellen neemt hij niet op. Diverse whatsapp berichten gestuurd maar daar reageert hij alleen op met dat hij terug zal bellen maar dat doet hij niet.
Je geeft aan dat je er gister ('vandaag') achter bent gekomen dat de sleutel niet op de afgesproken plek ligt. Hoe kun je de sleutel dan al 3 weken kwijt zijn?

En waarom heb je geen reservesleutel? Je gaat toch niet de enige sleutel die je hebt (en waar je dus van afhankelijk bent bij andere afspraken) op een plek neerleggen waar iedereen bij kan? 8)7

• Valorian
Raling schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:11:
[...]

Je geeft aan dat je er gister ('vandaag') achter bent gekomen dat de sleutel niet op de afgesproken plek ligt. Hoe kun je de sleutel dan al 3 weken kwijt zijn?

En waarom heb je geen reservesleutel? Je gaat toch niet de enige sleutel die je hebt (en waar je dus van afhankelijk bent bij andere afspraken) op een plek neerleggen waar iedereen bij kan? 8)7
Ik snap het wel hoor. Aaname: TS komt niet dagelijks in die schuur. Heeft een tijd terug die afspraak met opkoper gemaakt, en had als enige andere schuur-date die F&F meeting staan voor vandaag. In voorbereiding daarop gaat 'ie een dag van tevoren even die kant op en komt 'ie er achter dat de sleutel weg is. Mogelijk wat naief, maar niet een heel 'vreemd' scenario in mijn ogen. Verder ligt er voor TS ook niets van waarde in de schuur op de spullen die hij aan de opkoper heeft weggedaan na, dus hij maakt zich ook geen zorgen over de inhoud van de schuur (anders dan: dat er zooi achterblijft tegen afspraak in).

Aan TS zou ik adviseren: blijf gewoon vriendelijk naar opkoper en probeer de sleutel terug te krijgen. Lukt dat niet maak dan de deur op een andere manier open, regel je F&F zaken, en wacht de twee maanden af. Komt de opkoper zijn zaken dan niet na, dan hoop je dat corona voorbij is en regel je 8 vrienden en een aanhanger en maak je er een gezellige middag van. :)

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:14

Punkrocker

Mostly harmless

Slot forceren. (Ketting) slot terug aanbrengen en de reservesleutel (!!) op de afgesproken plaats verstoppen.
Whatsappje/SMS naar de opkoper.
Opgelost.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-03 15:10
Punkrocker schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:18:
Slot forceren. (Ketting) slot terug aanbrengen en de reservesleutel (!!) op de afgesproken plaats verstoppen.
Whatsappje/SMS naar de opkoper.
Opgelost.
En wat is er dan precies opgelost?

TS is de spullen van waarde kwijt, die heeft de opkoper voor een veel te laag bedrag meegenomen, en TS zit met een schuur vol waardeloze troep die hij nog moet zien kwijt te raken. Dat kost tijd en geld.

Het bedrag was alleen zo laag omdat het een totaaldeal was: alle spullen weg en de vergoeding voor het opruimen/meenemen van de troep zit in de te lage prijs voor de waardevolle/te verkopen spullen.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:14

Punkrocker

Mostly harmless

noppus schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:23:
[...]

TS is de spullen van waarde kwijt, die heeft de opkoper voor een veel te laag bedrag meegenomen, en TS zit met een schuur vol waardeloze troep die hij nog moet zien kwijt te raken. Dat kost tijd en geld.

Het bedrag was alleen zo laag omdat het een totaaldeal was: alle spullen weg en de vergoeding voor het opruimen/meenemen van de troep zit in de te lage prijs voor de waardevolle/te verkopen spullen.
Ok, dat stukje nog niet nee.
Het gedoe met de sleutel is dan wel opgelost.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Raling
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-04 03:01
Valorian schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:18:
[...]

Ik snap het wel hoor. Aaname: TS komt niet dagelijks in die schuur. Heeft een tijd terug die afspraak met opkoper gemaakt, en had als enige andere schuur-date die F&F meeting staan voor vandaag. In voorbereiding daarop gaat 'ie een dag van tevoren even die kant op en komt 'ie er achter dat de sleutel weg is. Mogelijk wat naief, maar niet een heel 'vreemd' scenario in mijn ogen. Verder ligt er voor TS ook niets van waarde in de schuur op de spullen die hij aan de opkoper heeft weggedaan na, dus hij maakt zich ook geen zorgen over de inhoud van de schuur (anders dan: dat er zooi achterblijft tegen afspraak in).
Ik snap het niet. Als ik bij aankoop ergens maar 1 sleutel bij krijg, dan is het allereerste wat ik doe er minimaal eentje bijmaken. Maargoed, dat is dan misschien ook omdat ik mezelf niet goed genoeg vertrouw dat ik 'm niet kwijt zal raken.
[...]

Het probleem van de sleutel. Er is namelijk nog geen ander probleem, want de opkoper heeft nog 2 maanden om de schuur leeg te halen.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:53
Les geleerd.....
Dit is geen zaak voor de politie, dit zal een handelszaak worden als je dit zo ver wil drijven (advokaten kosten ook geld), en je staat enorm zwak omdat je niks op papier hebt.

Laat de inhoud samen met de afbraak afvoeren...

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

[...]

De afspraak was toch niet dat alle spullen "in 1 keer" weggehaald zouden worden? We hebben het over een handelaar. Die verkoopt de bruikbare spullen en huurt een paar handjes in om de rommel op te ruimen. De handjes kunnen misschien pas volgende week? Ik rijg niet de indruk dat de deadline inmiddels verstreken is.

TS heeft geen zin om het zelf af te voeren. Die handelaar ook niet (laat het een ander doen), maar ziet wel geld in de bruikbare spullen. Die handelaar koopt de hele mik voor een lage prijs, verkoopt het bruikbare spul voor een normale prijs en regelt daarna een Pool om de rommel op te ruimen voor weinig. Bij wijze van.

Tot de handelaar inderdaad zijn afspraken niet nagekomen is (deadline verstreken en nog steeds geen contact), reduceer ik dit topic tot: ik heb de enige sleutel ergens neergelegd en nu is hij weg.

[Voor 7% gewijzigd door BazzH op 12-02-2021 11:29]

• Valorian
Raling schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:26:
[...]

Ik snap het niet. Als ik bij aankoop ergens maar 1 sleutel bij krijg, dan is het allereerste wat ik doe er minimaal eentje bijmaken. Maargoed, dat is dan misschien ook omdat ik mezelf niet goed genoeg vertrouw dat ik 'm niet kwijt zal raken.
Nou ja, het lijkt mij ook niet meer dan logisch dat TS ooit bij aankoop van het schuurslot een reservesleutel had ja. Maar die schuur is oud en wordt gesloopt. Dikke kans dat dat slot ook oud is, en de reservesleutel ergens in een bakje ligt en niemand meer weet waar. Of dat de sleutel al eens is kwijtgeraakt en de reserve in gebruik is genomen. Maak jij op die momenten dan ook meteen een nieuwe reserve aan? Of neem je jezelf voor dat je die tweede niet ook kwijtraakt.. Ik denk dat voor veel mensen het laatste geldt. Geef ze maar eens de kost die hun fietssleutel kwijt zijn en geen reserve hebben, daar was ooit toch ook echt wel een tweede sleutel van. 🤪

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:34

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Sorry, maar je bent gewoon een beetje dom bezig geweest.
Je hebt maar één sleutel en die vertrouw je toe aan een wildvreemde. Je maakt alleen mondelinge afspraken over wat deze man moet doen. En nu ben je je sleutel kwijt plus je hebt nog een hoop rommel in die schuur staan.
Aangifte zal je niet helpen, want er is geen misdaad gepleegd. Die sleutel kon hij immers gewoon meenemen. En er staat niks op papier over het terugbrengen er van.
En wie weet komt ie één dezer dagen terug op de rest van deze geheimzinnige meuk op te ruimen?

Zo niet: Laat een container bezorgen, forceer het slot, dump de zooi en laat de container weer ophalen.
Accepteer een licht financieel verlies en ga weer verder. En denk in het vervolg na als je afspraken gaat maken met iemand die je niet kent.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:22

Part

Helemaal niets.....

Sunri5e schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:51:
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik kan wel concluderen dat ik wellicht wat te goed van vertrouwen ben geweest. Ik neem al jullie adviezen even mee. Ik laat jullie sowieso even weten wat de afloop is.
Voor de volgende keer zorgen dat je een borg hebt.
Borg moet dan de opruimkosten dekken en geeft de opkoper net wat meer motivatie om het goed op te ruimen.

Maar misschien komt het zo ook wel goed.
Mooi dat je de afloop met ons wil delen. (y)

• Sunri5e
Update: Sleutel is terecht. Waarom hij twee dagen compleet van de radar verdwenen was kon hij niet duidelijk aangeven. Hij had de sleutel op een andere plek neer gelegd omdat hij zelf blijkbaar weer een andere opkoper had gevonden voor het restant van de spullen. Beetje vreemd zonder het te melden maar goed. Het is opgelost.

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:00
Nou gelukkig. En wij hebben er gezellig 4 pagina's over kunnen vollullen. Blijkt toch maar weer eens dat iets dat al direct geen probleem leek te zijn ook daadwerkelijk geen probleem hoeft te zijn. Eind goed al goed.

• Sunri5e
bvdbos schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:49:
Als het om die schuur in de nabijheid van Arnhem gaat, ik heb mijn medewerker gewoon die kant op gestuurd voor het F&F-onderzoek ;)
Dat zou toevallig zijn. Je collega kan er in zoals je ziet ;) Wel oppassen. De verdiepingsvloer is rot. Maar jullie zijn daar als het goed is van op de hoogte 8)

• Sunri5e
Lapa schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:49:
Nou gelukkig. En wij Tweakers hebben er gezellig 4 pagina's over kunnen vollullen. Blijkt toch maar weer eens dat iets dat al direct geen probleem leek te zijn ook daadwerkelijk geen probleem hoeft te zijn. Eind goed al goed.
Je moet wat in Coronatijd ;)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:55
Sunri5e schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:44:
..omdat hij zelf blijkbaar weer een andere opkoper had gevonden voor het restant van de spullen...
En die haalt de nog enigszins waardevolle spullen er tussenuit en verkoopt de rest aan de volgende opkoper en straks is de sleutel weer kwijt ;)

• 99ruud99
ik ga pas echt hard lachen als de nieuwe koper straks het slot van de deur meeneemt, want dat is ook wel 50 ct waard ;)

• Sunri5e
99ruud99 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:14:
ik ga pas echt hard lachen als de nieuwe koper straks het slot van de deur meeneemt, want dat is ook wel 50 ct waard ;)
:P

• Sunri5e
Nielson schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:11:
[...]
En die haalt de nog enigszins waardevolle spullen er tussenuit en verkoopt de rest aan de volgende opkoper en straks is de sleutel weer kwijt ;)
Dat maakt mij allemaal niet uit. Opkoper 1 blijft verantwoordelijk voor de lege oplevering.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Sunri5e schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:25:
Ik zit met een volgende situatie:

Ik ben eigenaar van een schuur die gesloopt zal gaan worden. De schuur staat/stond deels vol met producten uit een bepaalde branche (niet nader te noemen). Aangezien wij de schuur zullen laten slopen en we niets met de inhoud daarvan kunnen hebben we een opkoper, die een bedrijf heeft in de producten die wij in de schuur hebben/hadden staan, alles op laten kopen. De deal was wel dat hij alles (dus ook de spullen die hij niet zou kunnen gebruiken) eruit zou halen zodat wij een lege schuur hebben. Hij kan daar twee maanden over die omdat het ons niet in de weg staat en de schuur pas na de zomer gesloopt zou worden. We hadden voor hem de sleutel op een verborgen plek gelegd zodat hij als hij zou willen zelf de schuur in zou kunnen gaan om de spullen op te halen als het hem uitkwam. Nu is het zo dat ik morgen toegang moet hebben tot de schuur omdat een bedrijf Flora en Fauna onderzoek wil komen doen voor de sloop. Echter nu is de sleutel weg van de plek waar hij lag, zijn de spullen van waarde weg en is het nagenoeg onmogelijk om contact te krijgen met de opkoper omdat hij zijn telefoon niet opneemt en nagenoeg niet reageert op whatsapp berichten. Wat nu? Aangifte doen?

Edit: En nee. Hij heeft er geen kwekerij in gezet want ik kan via de ramen de schuur volledig inkijken.
Opkoper heeft de sleutel meegenomen, met de gedachte ik heb 2 maanden de tijd.
Als je afspreekt dat hij de sleutel komt afhalen, en in de avond 'de boel' leeg moet zijn, had je dit niet gehad.

zeker als blijkt dat je maar één sleutel hebt...
Slot boor je er zo uit, en dan kun je je schuur in. afspraken via WA zijn ook rechtsgeldig als je er een zaak vn wilt maken

[Voor 5% gewijzigd door Hackus op 12-02-2021 14:23]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:40
Sunri5e schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:57:
[...]
Dat zou toevallig zijn. Je collega kan er in zoals je ziet ;) Wel oppassen. De verdiepingsvloer is rot. Maar jullie zijn daar als het goed is van op de hoogte 8)
Onderzoek is voor een groot deel gelukt :) Delen van de verdiepingsvloer waren inderdaad zo rot dat ze niet begaanbaar waren... En de deur was open _/-\o_

Komende week rapportage :)
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee