Toon posts:

kpn.com 403 forbidden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-03 16:24
Ben ik de enige waarbij kpn.com onbereikbaar is met een “403 forbidden” error?

Sinds vanmiddag. Ik wilde m’n mobiele abonnement verlengen maar kan dit lukt dus niet meer.

Ik dacht eerst dat het kwam door werk VPN maar ook zonder nog steeds last van.

Alle reacties

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ik denk dat je de enige bent ja.
Hier werkt het gewoon.

Zou het eens met een ander apparaat over een andere verbinding testen. Dat is overigens vaak sneller gedaan dan een topic aanmaken.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De foutmelding komt vermoedelijk door je user-agent of je cookies. Je zou eens een privéscherm of een andere browser kunnen proberen.

• Kasper1985
Het is op alle apparaten op mijn thuis verbinding. Alleen op een telefoon via 4G geen last van.

Thuis verbinding is Freedom.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:33
Koekstra schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:54:
Ik denk dat je de enige bent ja.
Hier werkt het gewoon.

Zou het eens met een ander apparaat over een andere verbinding testen. Dat is overigens vaak sneller gedaan dan een topic aanmaken.
Denk het niet. Bezoek die site nooit en krijg ook een 403. Mijn IP is Canadees. Wellicht dat OP z'n IP in een block list staat (b.v., bepaalde landen de toegang weigeren).

Probeer het is met een VPN?

[Voor 5% gewijzigd door mrFoce op 11-02-2021 20:22]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ja, het lijkt erop dat KPN allerlei buitenlands verkeer blokkeert, en nog niet bekend is met de IP ranges van Freedom. Belachelijk.

Zie ook https://forum.kpn.com/int...eeft-403-forbidden-531500

[Voor 23% gewijzigd door GlowMouse op 11-02-2021 20:29]

• Kasper1985
GlowMouse schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 20:22:
Ja, het lijkt erop dat KPN allerlei buitenlands verkeer blokkeert, en nog niet bekend is met de IP ranges van Freedom. Belachelijk.

Zie ook https://forum.kpn.com/int...eeft-403-forbidden-531500
Dat topic kwam ik tegen tijdens het googelen. Ik zie alleen nergens dat het ligt aan buitenlandse IP’s of een andere conclusie.

Ik weet vrij zeker dat ik eerder KPN.com heb kunnen bezoeken vanaf dit IP. Kan het zijn dat het van tijdelijke aard zal zijn omdat ze bijvoorbeeld bepaald verkeer proberen af te weren?

Blijft toch vreemd.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:18
Ik krijg deze melding ook als via RDP in het datacenter naar KPN.nl ga.

Dit is een 100% Nederlands IP,-adres al sinds 2009 uitgegeven door RIPE.
Staat ook niet op een blacklist.

Lijkt alsof KPN een aantal IP-reeksen blokkeert.

• goosse
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-03 17:35
Als mijn vpn aanstaat kan ik er niet bij krijg ik ook de forbidden error.

Zet ik vpn uit kan ik er wel bij (via freedom).

• Kasper1985
goosse schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:07:
Als mijn vpn aanstaat kan ik er niet bij krijg ik ook de forbidden error.

Zet ik vpn uit kan ik er wel bij (via freedom).
Ik zit pas een maandje bij freedom. Het is bekend dat mijn IP voor Freedom in de VS geregistreerd stond. Ik kan bijvoorbeeld ook geen tv kijken via apps.

Maar heb niet eerder problemen gehad met de website van KPN.

Jammer wilde m’n mobiele abbo verlengen. Nu maar overgestapt naar T-Mobile.

• KawaiK5
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05-2021
Enkele van onze datacenter klanten (vanuit CJ2 Hosting BV) melden hetzelfde probleem. Er is niet echt een lijn in te ontdekken.. vanaf mijn werkstation zijn de kpn sites prima te bereiken, terwijl een klant die een paar IP's verderop zit een 403 krijgt. Lijkt niet User-Agent, of browser versie gerelateerd..

Is er iemand hier die uit de hoek van KPN iets heeft vernomen?

*edit* wordt uitgebreid besproken op het forum van KPN zelf zie ik:
https://forum.kpn.com/sto...ing-op-www-kpn-com-532161

[Voor 19% gewijzigd door KawaiK5 op 15-02-2021 16:05. Reden: update]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee