Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

verplichten gebruik Coronamelder

Pagina: 1
Acties:

• belal
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 11-06 08:35
nieuws: Inspectie heeft geen boetes uitgedeeld voor verplichten gebruik Coron...

@arnoudwokke

Beetje tendentieuze titel. Zoals hij er nu staat zou je concluderen dat men gedwongen gebruik onder het tapijt veegt en dat is niet het geval. Het past niet bij de altijd kritische tweakers redactie als je het mij vraagt.

Een net zo correcte, maar minder dramatische titel.

"Geen gedwongen gebruik van de coronamelder geconstateert."

• arnoudwokke
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 10-06 18:41

arnoudwokke

Redacteur
Dank je wel voor je opmerking :)

Nee, dat is geen titel die logisch volgt uit de informatie. Ik weet niet zeker of de Inspectie bijvoorbeeld waarschuwingen heeft uitgedeeld hiervoor (ik vermoed van niet, maar weet het dus niet zeker). Het enige dat ik wel zeker weet is dat er geen boetes zijn uitgedeeld. En dat is dus wat er in de kop staat.

Buiten dat snap ik niet waar je het vandaan haalt dat gedwongen gebruik 'onder het tapijt is geveegd'. Het staat er niet, het impliceert het volgens mij ook niet - of althans, ik lees het er écht niet in ... Kun je dat wat meer uitleggen?

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

arnoudwokke schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:18:
Buiten dat snap ik niet waar je het vandaan haalt dat gedwongen gebruik 'onder het tapijt is geveegd'. Het staat er niet, het impliceert het volgens mij ook niet - of althans, ik lees het er écht niet in ... Kun je dat wat meer uitleggen?
Het impliceert imho niet dat het onder het tapijt is geveegd maar ik zou in de titel inderdaad wel kunnen lezen dat er gedwongen gebruik van de coronamelder is (geweest) maar dat daar geen boetes voor uitgedeeld zijn.

[Voor 46% gewijzigd door AGee op 11-02-2021 15:25]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Craftynl
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 11-06 16:07
@arnoudwokke

In het geheel is het gewoon een slecht stuk. Je hebt een bron waar je de informatie vandaan haalt, maar laat belangrijke stukken links liggen. Zie: de melding van het loze alarm...
Buiten dat ben je blijkbaar jouw mening aan het ventileren zie "Het gebruik van de app moet altijd vrijwillig zijn." wat niks toevoegt.
Ga je daarna de statistieken analyseren die je totaal verkeerd inerpreteerd, ofwel begrijpt.
Waar er 103.247 mensen zich aangemeld zijn er 96.605 op komen dagen en zijn er 9.125 (9,44%) positief getest.
Buiten dat is het wel interessant erbij te vermelden dat de wet die ingegaan is om dit tegen te gaan, niet voor eeuwig is en elke 3 maanden herzien wordt.

Buiten dat is het nog steeds een provocerende titel die naar mijn idee niet klopt bij de identiteit van Tweakers. Dit is geen stom blogje waar je hoop een paar extra lezers te trekken, maar hebben jullie (waar jullie zelf mee opscheppen) een vaste userbase.

• Hooglander1
  • Registratie: september 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

"De enige melding was een misverstand"

Dan is het toch duidelijk dat er ook geen waarschuwingen zijn?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• arnoudwokke
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 10-06 18:41

arnoudwokke

Redacteur
In het geheel is het gewoon een slecht stuk.
Hard oordeel.
e hebt een bron waar je de informatie vandaan haalt, maar laat belangrijke stukken links liggen. Zie: de melding van het loze alarm...
dat staat gewoon in de eerste zin.
Buiten dat ben je blijkbaar jouw mening aan het ventileren zie "Het gebruik van de app moet altijd vrijwillig zijn." wat niks toevoegt.
Niet mijn mening, dat is de wet.
Ga je daarna de statistieken analyseren die je totaal verkeerd inerpreteerd, ofwel begrijpt.
Waar er 103.247 mensen zich aangemeld zijn er 96.605 op komen dagen en zijn er 9.125 (9,44%) positief getest.
Nee, 103.000 mensen melden een positieve test in de app. Dat is iets anders dan je laten testen op basis van een melding in de app.
Buiten dat is het wel interessant erbij te vermelden dat de wet die ingegaan is om dit tegen te gaan, niet voor eeuwig is en elke 3 maanden herzien wordt.
Dat is waar, dat kan erbij :)

• JukeboxBill
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:58
Moderne journalistiek: alle koppen clickbait.

Soms ben ik bijna gelukkig

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True