Toon posts:

snelheid cv pomp bij NIBE warmtepomp

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Jan Vlaanderen
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-11-2021
Ik heb een NIBE F1255 met bodem warmte. Bij deze flinke kou krijg ik de kamer niet meer warm. Watertemp gaat naar 45 C. Retour naar 35 C. Maar ik zie ook de cv pomp naar zeer lage waarden gaan: 1-5%.
Ik heb nu de cv pomp op hand genomen en op 70% gezet.

Gevolg is dat de kamer nu warm wordt, water temp naar 38 C gaat en dT naar 5 C.

Mijn interpretatie is dus dat de cv pomp teveel wordt terug gestuurd omdat hij op dT van 10 C stuurt?

Mijn vraag is hoe kan ik de cv pomp autom laten draaien op een dT van 5C?

(of is mijn analyse fout?)
...

Alle reacties

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 15:35
Hier ook een bezitten van een Nibe F1255, hier draait hij standaard (CV-pomp automatisch) en bron-pomp ook.

Snelheid bron pomp:69%
Snelheid cv pomp: 63%

Dat jij 10 graden afgifte hebt is opzich goed, dat houd in dat je je warmte kwijt kan. Het zou kunnen zijn dat je curve (stooklijn) wat laag staat voor je oplossing).

Kan jij de zelfde screenshot maken als ik hier boven heb?

[Voor 23% gewijzigd door cossy nl op 12-02-2021 09:17]

• Jan Vlaanderen
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 23-11-2021
@Cossy Ik heb gevonden waar ik moet zijn.
In menu 5 - Service; 5.7 startgids, komt de vraag welk klimaatsysteem je hebt. Meestal kies je daar voor voorinstelling; vloer, radiator, enz. Maar ik heb gekozen voor eigen installatie en dan komt de mogelijkheid om dT in te stellen bij DOT (-10C). Ik heb nu ingesteld 7C. Vervolgens de cv pomp weer op autom.
Het werkt prima. Krijg de kamer goed warm en de vloerverwarming is ruim onder de 40C terwijl die eerst naar 48C liep. CV pomp draait nu ongeveer 80%. Als het volgende week weer minder koud wordt moet ik zien hoe de regeling dan weer werkt. Hoever de cv pomp terugtoert en de temp omlaag gaat, terwijl de kamer op temp blijft.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee