Vraag

• Jan_Ak
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-08-2022
Mijn vraag

Ik overweeg aanschaf van de LG-oled48cx6lb- en lees verschillende ervaringen met de geluidskwaliteit van deze smart tv.

Hetgeen mij voor deze drie afwegingen plaatst:
Investeren in een goede soundbar ( tv wordt op een meubel dmv bijgeleverde steun geplaatst)
Of:
Twee Ikea symfonisk boxen te gebruiken, mits dat vlot en goed realiseerbaar is
Of:
Met een marmitek DA21 koppelstuk deze tv aan te sluiten op een oude maar goede Sony receiver, STR-GX311

Wat is raadzaam?
Weet je betere opties?

Dank alvast!
Jan

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:35

FeaR

In GoT we trust

De basis van deze vraag is geluid waarmee dit topic beter past in Audio en HiFi dan in Televisies & Beamers. Ik verhuis het topic dan ook richting Audio en HiFi: TB > AUD

Ontopic:
Welke speakers hangen er aan de Sony? Dat zal de goedkoopste optie zijn indien de set compleet is. Een DAC en wat kabels kosten letterlijk een paar tientjes. Een goede sound bar is natuurlijk altijd een optie alleen is het de vraag of "goed" ook samen gaat met het budget wat je eventueel in gedachte hebt. Persoonlijk vind ik het gros van de sound bars grappig maar vooral een gimmick met hun 9.1.4 en Dolby Atmos. Ik ga liever voor een goede 2.0 dan een sound bar. Maar persoonlijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-05 18:41
Wat raadzaam is ligt geheel aan jouw wensen en portemonnee ;).

Geluidskwaliteit van de LG CX is voor interne tv speakers bovengemiddeld, gebruik maken van de bijgeleverde steun draagt hieraan bij. Wellicht volstaat dit, zo niet kun je verder kijken.

De Ikea Symfonisk gaat niet werken, doordat deze enkel WIFI speakers zijn.

Heb je al speakers bij jouw Sony receiver en ben je hiermee tevreden? Zo ja, dan is de goedkoopste oplossing een 3,5 mm jack naar RCA kabel (er van uitgaande dat je nog geen Marmitek DA21 hebt). Deze kun je dan aansluiten op de CD IN van jouw Sony receiver.

Qua soundbar is het raadzaam om er een te nemen met een middenkanaal, dus minimaal 3.0 of 3.1. Hou hierbij rekening met de kijkafstand, na mate deze toe neemt zal een soundbar minder indruk maken. Je kan dan beter voor een eventueel nieuwe receiver kiezen met 2.0 of 3.0 opstelling.